Drumstation/D-station problemen

SvV

De mac mackie!
Heb sinds kort een Novation D-station aangeschaft (is gewoon OS 1.3 oftewel drumstation v2) alleen nog weinig tijd gehad om eraan te zitten vooral omdat ik ook problemen ermee heb.

Als ik hem aanzet, en druk bijvoorbeeld op de audition knop, dan gaat alles nog goed. Maar als ik met een snel tempo blijf drukken (met een kick drum bijvoorbeeld) dan is het opeens kgggg ipv boem. (geloof me, je schrikt je je pleuris) Als ik ff blijf doordrukken komt het wel weer goed maar dan krijg je het erna toch weer. Soms hoor je dan ook een hele grote ruis erbij. Dus je kan wel merken dat ik erg blij ben (analoog blijft toch beter dus)

Alleen nou zou het kunnen (wat ik eerlijk gezegd ook hoop) dat het het beruchte stroomprobleem is. Weet iemand of dit verschijnselen zijn wat door de stroom/adapter komt?

Omruilen/reparen/garantie wat dan ook is niet 1,2,3 opgelost als je iets uit duitsland besteld, dus ik wacht eerst jullie reacties af.

Alvast bedankt

Het beruchte adapter probleem is bij de nieuwe D-station verholpen heb ik me laten vertellen door novation dus dat kan het niet zijn.... (denk ik:))

een drumstation v1 is qua stroomtoevoer supergevoelig. Zeker als je de meegeleverde adapter gebruikt.
Bijna een vrouw zeg maar; je ontwikkeld een omgangsvorm maar ondertussen scheelt er iets aan. Da's een versie 1. onberekenbaar zeg maar.

Ik heb ervaring met een v1 en die kreeg het klaar alles in 8 bits (het leek er in ieder geval heel erg op) af te spelen, in een kwade bui. Wel meteen allles gesampled maar toch... hij ging zelfs eigenhandig de hihats pitchen....

Als ie niet de goeie stroom krijgt heb je er niks aan, da's mijn ervaring.

Maar ik dacht dat V2 dat probleem niet meer had...?

de contakten in de drumstations zijn giganties slecht
de aarde van de potmeters zijn niet gesoldeerd op de potmeters(ze zijn in de printplaat geklikt) dus op een gegeven moment als je er aan draaid dan begint alles te kraken te brommen of er komt iets uit wat je niet wil
je zou hem open kunnen schroeven en de alle aarde puntjes goed solderen en dan heb je kans dat je probleem grotendeels is opgelost (je bent er wel ff mee bezig)
tevens zijn de bandkabels ook niet echt super altijd binnen in die zou je ook nog eens kunnen nakijken en zorg dat je alle onderdelen weer op de goede plaats terug zet
1 mm scheef kan ook al problemen veroorzaken

nog een tip van mij die al jaren naar volle tevredenheid (ik heb de drumstation1 en was 1 van de eerste in nederland)
De originele adapter van van de drumstation is slecht, ikheb een grote 1 amp adapter gekocht, daarop een losse gelijkrichtschakeling gezet en nooit meer problemen !

Een 7809 is gewoon een spanningsstabilisator die bij elke electronicazaak te krijgen is en elco's ook, neem dan elco's van 1000 UF / 16volt.

Bedankt voor de antwoorden (baal nu wel dat ik nooit oplette op de mts)

Ik zal eerst morgen ff het gebeuren opnemen (misschien dat iemand daaraan kan horen of het hardware of stroom probleem is, zodat ik het ene kan uitsluiten)

Alvast bedankt iniedergeval

Zo ik heb ff een minuut opgenomen (allemaal vluchtig gedaan) Geluid is niet zo hard (-35db gemiddeld) maar ik raad aan om niet de volume omhoog te gooien aangezien als hij stoort de pieken tegen de -6db lopen

(ps. de filenaam klopt ;) )

klinkt eerder als losse contacen dan als de voeding,ik vnd het geluid ook wel erg zacht moet ik zeggen of heb je zelf het level zacht gezet om het beter te laten horen ??

Dat geluid zacht heb ik express gedaan (ivm het eventuele clippen als hij raar gaat doen)

Tsja losse contacten, het is niet een constant iets.. ik bedoel het gaat weleens 10 seconden goed :) en dan opeens gebeurt het, en dan is het weer normaal (dan weer hetzelfde verhaal) Maarja het zou wel kunnen dat er iets gevoelig is (ben helaas niet zo technisch)

hmm weet even niet wat ik moet doen nu, zal morgen wel eens even een hi-res pic maken van de binnenkant, misschien dat iemand wat tips kan geven waar ik naar kan kijken.

lees nog eens wat ik al eerder hierboven heb gepost
en als je hem morgen openmaakt dan zie je het vanzelf wel wat ik bedoel met de niet gesoldeerde delen

sorry je hebt gelijk, je post leek me iets te ingewikkeld maar begrijp het nu wel. Alhoewel het gebeurt ook als ik aan helemaal geen knop gedraait heb. Maar zal ff de kabels (je bedoelde daarmee die flatcables zeker) nachecken.

nee niet alleen de kabel maar ook de printplaat zelf waar de potmeters op zitten
die zitten niet gesoldeerd met name de aarde van die potmeters

aangezien we bijde in purmerend zitten kan je wel eens langs wippen en dan kan ik je het wel eens beter uitleggen

jeez ik heb ff geluisterd naar je mp3tje dat je doorstuurde. Klotuh man. Veel succes ermee!!! Nu maar hopen dat het gauw opgelost wordt.
Is die nova d-station een miskoop?

Je hebt het sindskort, is ie soms nieuw? Zo ja, ren gelijk terug naar de winkel ipv zelf moeilijk gaan lopen doen ! Succes.

Zoe > Je bedoelt dus die prinplaat die rechtop staat. Ja het ziet er allemaal ingeklikt uit, tis alleen moeilijk te zien (moet eigenlijk verder openschroefen zodat er zo'n ijzeren plaat uit kan dat je de rest ziet maar dat gaat even lastig)

Ook uit purmerend? Dat zijn er al 3 in deze topic. Het zal wel heel relaxt zijn als je er even naar kan kijken misschien, maar maakt anders verder niks uit hoor. (zeg maar wat je wilt hebben ;) )

Renehelmig > Dank je, hoop dat het ook weer opgelost wordt. Nah miskoop, wist al langer dan een jaar dat ik hem wou hebben. Een echte 909 + 808 is 3 a 4 keer zo duur, en het verschil is eigenlijk niet hoorbaar (helemaal in een mix niet) en samples werken voor mij niet, wil aan knoppen draaien (en dan eventueel samplen :) )

Krz > Zat jij ook niet op Got? Nog wat geworden met die track bij dj niel? (als ik het allemaal goed heb)

Maar anyway, heb hem 2 weken ofzo. Maar had weinig tijd, beetje rommel + lang weekend weg enzo. Winkel rennen, heb je helemaal gelijk in, alleen 300 kilometer lijkt me iets te ver :) . Kijk misschien is het een simpel iets wat makkelijk te oplossen is. Anders moet het maar gerepareerd worden.

Maar iedereen nogmaals bedankt, ik moet zo weer werken (Postbode :( gelukkig waait het niet zo hard meer)

Back