MiniMoog probleem

Origineel geplaatst door bikkel
Ik geloof echt heilig dat dat heerlijke vieze digitale randje echt bijna in mijn bereik is. Met die bitcrusher plugin kwam ik al best ver, maar vond ik hem in het hoog niet zo overtuigend.....:(

En ik weet niet wat jullie voor jullie MiniMoogs betaald hebben, maar als je net grof geld hebt neergelegd voor de Meest Ultieme Synthesizer Aller Tijden hoor je toch niet graag dat je beter een andere kunt kopen???

jij hebt de minimoog gekocht omdat dit volgens een hoop mensen de ultieme synthesizer is?

Origineel geplaatst door m.u.f.f
memory = chip= digitaal :eureka:
"memory = digitale chip" ga ik wel in mee, maar "chip = digitaal" gaat toch echt niet op (zie alle opamp en ssm chips) ;)

Origineel geplaatst door m.u.f.f
jij hebt de minimoog gekocht omdat dit volgens een hoop mensen de ultieme synthesizer is?

Wou je beweren van niet?

Wou je beweren van niet?

Lijkt me nogal persoonlijk he ;) Wat kost zon synth? 2000 euro? Ik mag toch aannemen als je een synth aanschaf dat je weet wat je in huis haalt, okay als het gaat om 100 euro, ach dan kan je de gok nemen.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe de minimoog klinkt, maar als ik lees dat je boos wordt omdat je voor dat bedrag geen digitaal randje er uit krijgt, ja sorry hoor , maar goddomme hey, zelfs ik zou zoiets niet verwachten. Tuurlijk kan je hem overal door heen halen, maar

laat ook maar

:D

...maar als je net grof geld hebt neergelegd voor de Meest Ultieme Synthesizer Aller Tijden hoor je toch niet graag dat je beter een andere kunt kopen???

Dat is hetzelfde als dat mensen een cabriolet willen met een bak pk's en eindigen met een Scania. Een bak pk's heeft het, wielen en wat stoeltjes ook nog wel. Ondanks dat beiden een vervoersmiddel zijn zitten er wezenlijke verschillen tussen.

ja, emax kan je als synth gebruiken. adsr's lfo's en andere synt gerelateerde dingen. maar hij is ranzig zonder dat de sound cheap wordt. ik heb samples van de 707 uit een emax 1 op 1 vergeleken met de "samples" uit de 707 zelf en de emax maakte ze vetter, dikker, lekkerder.
maar een sampler is geen synth. zeker geen minimoog, geen osc drift etc.

Origineel geplaatst door ch9527
maar een sampler is geen synth. zeker geen minimoog, geen osc drift etc.

Een sampler is een synth waar je zelf de golfvorm in moet stoppen. Het valt niet mee om een sampler als een Minimoog te laten klinken, maar dat geldt voor de meeste synths.

ik kan je probleem oplossen. ik wil de minimoog wel ruilen met een microwave 1. bij mij thuis 1 op 1, maar als ik naar jou moet rijden wil ik graag 25 euro voor de benzine. ik hoor het wel.

Origineel geplaatst door Leo
ik kan je probleem oplossen. ik wil de minimoog wel ruilen met een microwave 1. bij mij thuis 1 op 1, maar als ik naar jou moet rijden wil ik graag 25 euro voor de benzine. ik hoor het wel.

ik denk dat bikkel hier beter aan doet, hij heeft teminste waar voor zijn geld.

Ik vind dit maar een hele wazige thread...:D

Bikkel doe niet zo vaag!!!

Maar ff serieus de Memorymoog kan wel hele dikke "digitaal" achtige geluiden maken...hmmm misschien eerder "metalig" ofzo.

Bij een korg EA-1 kan je toch ook een extern signaal door het filter heen halen. Veel digitaler dan dat zal het dan wel niet kunnen klinken. ;)

Echter, mocht je dit te digitaal vinden, dan kan je het misschien nog door een buizenvoorversterker halen of misschien een buizencompressor. 8o)

........ wat een nutteloze thread dit......................

Waarom haal je m niet door FruityLoops? Ik hoorde dat ie instant digi crush had.
Geluid opnemen, afspelen in FL en meteen het dikke blikkerige geluid wat jij zoekt! :eureka:

Je kan hem natuurlijk ook in de sloot flikkeren en even laten oxideren zodat je piepjes en kraakjes krijgt! :eureka:

8o)

Je probleem is bekend onder de gebruikers, zij ruilen hem gelijk in tegen een DX7II.

Phochos:

Uit mijn creamware minimax asb komen toch echte vette geluiden ala minimoog, maar daar zit al een effectprocessor ingebouwd.

Heb je die nou al weer verkocht joh....jij bent OOK een rare snuiter :D

En ik weet niet wat jullie voor jullie MiniMoogs betaald hebben, maar als je net grof geld hebt neergelegd voor de Meest Ultieme Synthesizer Aller Tijden hoor je toch niet graag dat je beter een andere kunt kopen???

800 gulden!
wel een hele tijd geleden.iedreen wilde toen perse ee dx 7 hebben :r :D

Origineel geplaatst door bliepertronic
800 gulden!
wel een hele tijd geleden.iedreen wilde toen perse ee dx 7 hebben :r :D

Fucking bastard! :D

Het probleem is dat ik rond die tijd een jaar of zeven was en vijftig gulden voor een 303 en honderd voor een 909 nog steeds een beetje zwaar voor mijn toenmalige zakgeldbudget was.

Volgens mij moet je je minimoog eens door een digitale filterbank halen voor het digitale randje, ziehier deze schijnen wel goed te zijn;

http://homepage.ntlworld.com/jez.price/effects.htm

verder bestaat er volgens mij een mod voor de minimoog om 'm digitaal te maken en uiteraard TI, dat is belangrijk! Arturia, of gmedia heette het bedrijf.

Maar als je echt digitaal wilt, zou ik toch denken aan een andere synth, iets met DCO's ofzo... dat schijnen digital controlled oscillators te zijn.

Back