Waarom dumpt iedereen z'n MOTU 828 mkII - voordat ik er intrap...

Trisomy21

Growing Up
Dames, heren ook,

Ik wil van mn niet geheel geschikte analoge mixer af, een PMH3000 van Behringer. Kek ding om mee over straat te lopen, maar niet helemaal op maat voor een DAF (desktop audio frustration).

Ik zoek een andere optie, zoals de 1082 van Tascam, of een 828 mkII van MOTU, of nog iets anders, dat er vast wel is, vooral als je je portemonee laat zien.

Niet dat ik weet waar ik precies mee bezig ben, maar dat weet eigenlijk bijna niemand, als ik al die fora (fori? latijn was ook al niet mn favoriet) er op na lees...

Nou zie ik aardig wat van die mkII's te koop staan hier op t forum...waarom wil iedereen er vanaf?

En heeft iemand een zinvol antwoord op het gebruik van audio interfaces met stereo inputs (liefst een stuk of 4), in combinatie met SX2 op een WinXPSP2 systeem, met zowel soft- als hardware synths? FW of USB of toch maar PCI?

Ach weet je wat het is, als de exclusieviteit van een product ten prooi valt aan de hebzucht en de gemiddelde bestedingsruimte van de grote massa dan gaat dat onherroeppelijk ten koste van de kwalteit. Maar hobbies zijn leuk! Of anders gezegd, je kunt met je Suzuki Alto leuk op de Nurnburgring tuffen, maar verwacht niet dat er een team voor je klaarstaat om je banden even te verwisselen.

Ik heb 'm verkocht omdat ik meer io wilde. 8 was gewoon niet voldoende en met ADAT vind ik irritant.

Heb nu de Motu 24io en daar ben ik super tevreden mee. De 828MKII is een prima ding hoor.....ik heb er altijd met veel plezier mee gewerkt.

Origineel geplaatst door Acidfever

Heb nu de Motu 24io en daar ben ik super tevreden mee.

Hoe is de klank ? beter dan de 828 ?

met zo'n 24 heb je toch eigenlijk geen mengpaneel meer nodig (als al je hardware er tegelijk inpast) ?

Origineel geplaatst door dennisb
met zo'n 24 heb je toch eigenlijk geen mengpaneel meer nodig (als al je hardware er tegelijk inpast) ?

Precies, ik werk met twee 24io's. Geen mengpaneel meer, alle synths en effecten hierop. Met MackieControl, werkt heel plezierig. Net zo goed als een digitaal mengpaneel. En de Motu's in het rack dichtbij de andere modules, dus lekker korte kabels. Er is 1 nadeel wat wel in het oog gehouden moet worden tov een echt digitaal mengpaneel nl. alle inputs moeten gemonitoord worden, dit doet de hardware grotendeels, maar het legt toch een beslag op je DAW (cpu) als alle inputs aktief zijn. Ik werk er prima mee hoor op een PC 2,6 GHz en Logic 5.5. Met alle 48 io's aktief nog voldoende ruimte voor plugins en softsynths.

De klank is voor mij prima, alhoewel sommige daar anders over denken. Iets met convertors ofzo...

Origineel geplaatst door bronswerk
Precies, ik werk met twee 24io's. Geen mengpaneel meer, alle synths en effecten hierop. Met MackieControl, werkt heel plezierig. Net zo goed als een digitaal mengpaneel. En de Motu's in het rack dichtbij de andere modules, dus lekker korte kabels. Er is 1 nadeel wat wel in het oog gehouden moet worden tov een echt digitaal mengpaneel nl. alle inputs moeten gemonitoord worden, dit doet de hardware grotendeels, maar het legt toch een beslag op je DAW (cpu) als alle inputs aktief zijn. Ik werk er prima mee hoor op een PC 2,6 GHz en Logic 5.5. Met alle 48 io's aktief nog voldoende ruimte voor plugins en softsynths.

De klank is voor mij prima, alhoewel sommige daar anders over denken. Iets met convertors ofzo...

Ik geloof dat ik een nieuw verlangen naar een zeker stuk hardware voel opborrelen. Ik werk al nagenoeg zonder mengpaneel alleen heb die maar 1 stereo in, lijkt me erg prettig om er 12 te hebben en wat meer sporen gelijktijdig te kunnen opnemen.

Origineel geplaatst door dione
Hoe is de klank ? beter dan de 828 ?

Zelfde zover ik heb kunnen bespeuren

OK, 2 vragen van de initiatiefnemer van deze draad, als ik zo vrij mag zijn om er even tussendoor te komen: *D

1) Wat is dat ADAT gebeuren?

2) Als ik het goed heb dan is die belasting voor je CPU dus substantieel bij een FW of USB (of PCI) kaart. Wat dat betreft biedt een ordinaire analoge mixer toch ook nog wel mogelijkheden, toch? Want dan zie ik de bui alweer hangen.

Origineel geplaatst door Trisomy21
OK, 2 vragen van de initiatiefnemer van deze draad, als ik zo vrij mag zijn om er even tussendoor te komen: *D

1) Wat is dat ADAT gebeuren?

2) Als ik het goed heb dan is die belasting voor je CPU dus substantieel bij een FW of USB (of PCI) kaart. Wat dat betreft biedt een ordinaire analoge mixer toch ook nog wel mogelijkheden, toch? Want dan zie ik de bui alweer hangen.

1. Zie zoekmachine, mij teveel werk om dit te typen.

2. Let wel, ik sprak over *48* inputs/outputs (2x Motu 24io), de cpu meter in Logic slaat plm 10-15% uit, op P4 2,6 GHz. De Motu 24io heeft een dedicated PCI kaart met een eigen busaansluiting, de zg "Audiowire" en dat is GEEN Firewire. Op 1 PCI kaart kunnen maximaal 4 Motu apparaten met het Audiowire protocol. Totaal volgebouwd met bv. 4x 24io's dus 96 inputs en 96 outputs. Kun je toch heel wat doen. :D

Hm

1) Luiheid tekent de slechte meester

2) Mij ging het niet om de kwantiteit...maar anyway, spend your buck and buy your luck :yamaha:

Hm

1) Luiheid tekent de slechte meester

2) Mij ging het niet om de kwantiteit...maar anyway, spend your buck and buy your luck :yamaha:

:confused:

Origineel geplaatst door Hazes
luiheid tekent hen die zelf niet ff adat intikken bij google ;)

En daarmee heb je onomstotelijk de totale overbodigheid van deze draad, maar ook van het gehele forum aangetoond. Waarvan acte. :halleluja

1. Zie zoekmachine, mij teveel werk om dit te typen.

2. Let wel, ik sprak over *48* inputs/outputs (2x Motu 24io), de cpu meter in Logic slaat plm 10-15% uit, op P4 2,6 GHz. De Motu 24io heeft een dedicated PCI kaart met een eigen busaansluiting, de zg "Audiowire" en dat is GEEN Firewire. Op 1 PCI kaart kunnen maximaal 4 Motu apparaten met het Audiowire protocol. Totaal volgebouwd met bv. 4x 24io's dus 96 inputs en 96 outputs. Kun je toch heel wat doen. :D

Btw wel opmerkelijk dat het intypen van 4 zinnen over item 2 blijkbaar niet te veel werk is...mag ik ff zeiken!? Of ga je me vertellen dat het eerste item niet in 1 zin toegelicht had kunnen worden?

Anyway, toch bedankt voor je respons :)

En daarmee heb je onomstotelijk de totale overbodigheid van deze draad, maar ook van het gehele forum aangetoond...

:gaap:

1. Zie zoekmachine..

Origineel geplaatst door Hazes
luiheid tekent hen die zelf niet ff adat intikken bij google ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/ADAT

:okdan:

:doei:

jajaja,

het is al goed. mag ik je desondanks even op het tweede punt hieronder wijzen.

DvD:
fo·rum (het ~, fora/~s)
1 bijeenkomst waarop deskundigen na een inleiding met het publiek discussiëren
2 groep deskundigen die vragen van een publiek beantwoorden
3 [gesch.] plein in Rome waar het volk bijeenkwam om de algemene zaken te bespreken, recht te doen enz.

jajaja,

het is al goed. mag ik je desondanks even op het tweede punt hieronder wijzen.

DvD:
fo·rum (het ~, fora/~s)
1 bijeenkomst waarop deskundigen na een inleiding met het publiek discussiëren
2 groep deskundigen die vragen van een publiek beantwoorden
3 [gesch.] plein in Rome waar het volk bijeenkwam om de algemene zaken te bespreken, recht te doen enz.

gedraag je je op elk forum zo?

Waarom dumpt iedereen z'n MOTU 828 mkII?

Tja toch een vraag die mij ook wel eens doet nadenken.

Dus, waarom?

Toch een strak bakkie?

(effe een ander onderwerp aan het aansnijden ;)

Back