uitneembaar display

Franz.K.

Ouwe rot
zoaaaaaaaalllsss de s6000

is dit de enigste sampler die dit doet ? ik heb in iedergeval geen equivalent gevonden wat dat betreft. iemand anders wel ?

check de nieuwe akai serie(19")....daar zit er een tussen met een verwijderbaar frontje (aangelijnd).die je als desktop kan gebruiken.Moet je ff op de akai site kijken.

Akai Z8 sampler-ploatje:

Attachments

• z8_bedienpanel.jpg
    z8_bedienpanel.jpg
    14 KB · Bekeken: 97
prophet 3000 sampler ploatje:

Attachments

• 0000079g.gif
    0000079g.gif
    72,3 KB · Bekeken: 132
Tja, afneembaar display ik weet het niet :D misschien niet helemaal hetzelfde maar toch 'n fairlight-ploatje:

Attachments

• fairlight_cmi_series2.jpg
    fairlight_cmi_series2.jpg
    42,9 KB · Bekeken: 91
psychopaat:D

Maar ik ben er serieus over aan het denken om te sparen voor een tweedehands s6000, er kan nog wel een sampler bij hierzo, maar op mn knieeen voor mn rack urenlang samples choppen ga ik sowieso niet doen.

Vandaar dus de vraag of er (het liefst uiteraard goedkopere) alternatieven zijn.

Laatst gewijzigd:
samples choppen op de sampler zelf kan natuurlijk en dan is zo'n afneembaar schermpje handig. Als je een pc/ mac hebt, dan gaat het choppen van samples 100x makkelijker daarop dan op je sampler zelf. Hoef je de samples alleen nog maar in je sampler te gooien. Voor veel samplers bestaan ook progjes om programs, multi's te maken op je pc/ mac; dat is toch wel een stuk makkelijker werken hoor.

Dat is mijn manier van werken op dit moment ook wel.. Op de pc choppen is zeker wel het makkelijkst, met de muis wat klikken en klaar..
Ik bedoel nu ook niet alléén maar choppen natuurlijk, het lijkt me gewoon fijn om de display van mn sampler "in de hand" te hebben, want dat is mn grootste demotivatie altijd om hardsamplers te gebruiken; misschien helpt het als ik mn rack wat hoger zet of een sampler wat hoger hang natuurlijk. Maar naast dat dat niet kan hierzo lijkt me een display gewoon veel fijner (en mooier).

De tweedehands s6000 prijzen gaan ook overal en nergens heen he ? ik zag op het forum eentje gaan voor 450, en op ebay (DE) bijna 1000 euries

Dat is mijn manier van werken op dit moment ook wel.. Op de pc choppen is zeker wel het makkelijkst, met de muis wat klikken en klaar..
Ik bedoel nu ook niet alléén maar choppen natuurlijk, het lijkt me gewoon fijn om de display van mn sampler "in de hand" te hebben

Dat is het inderdaad. Samples bewerken gaat inderdaad handiger op de computer, maar ik heb het display van mijn S6000 ook gewoon op m'n masterkeyboard liggen. Als ik dan een ander program hebben wil hoef ik niet op te staan en naar de computer te lopen om de harddisk te browsen... Errug handig hoor.

Attachments

• sfeers6000.jpg
    sfeers6000.jpg
    29,4 KB · Bekeken: 91
de el-cheapo oplossing:

Ik wil al altijd de frontplaat van de ESI4000 verwijderen en er een soort remote control (met kabel) van maken.
al es gedemonteerd en lijkt me wel te doen... gewoon multikabeltje aan hangen

Back