Ciara Get Down Remix:

C-Code

Addicted to Breaks
Ik ga zaterdag in antwerpen draaien in http://www.decinema.be op een urban avond en ik draai breaks, brokenbeats, ria baile funk etc etc en das dus wel een experiment...maar ik wilde toch nog wat meer bij hebben als ik daar ga draaien en ben begonnen aan een remix van een track van ciara.

http://www.hoodlumbreaks.com/audio/ciaraversie2.mp3

Hij is nog niet helemaal af.....maar zaterdag is tie af ;)

check et maar :)

:) Leuk trakkie (al ken ik 't orgineel niet).

Ik neem aan dat het (indien 't niet 'gecleared' is) voor alleen live te gebruiken niet echt een probleem zal opleveren?
Uitbrengen is dan uiteraard een ander verhaal..

Succes iig met je optreden/draaien. :biertje:

Hey,

Heb de track gehoord en het viel me op dat er geen "leven" inzit. Het mist karakter. Het is best wel droog en geen SFX of iets wat goed aanvult, het mist nogal wat. De track varieert wel maar niet pakkend genoeg om het goed te ontvangen.

Verder is het mix-technisch redelijk gedaan. Behoorlijk plat (L2/3?) en scherpe bassdrum zijn vaak niet de dingen die ik graag wil horen in zo'n track. Je kan bijvoorbeeld de bassdrum wat lager instellen met minder volume want die bassdrum overheerst IMO, zal je dan ook meer "ruimte" over hebben voor nieuwe elementen.

De track is nog niet af, zoals verteld, en er is nog een hoop te doen. Voeg meer FX en SFX'en toe. Arrangeer het beter door de thema's duidelijker over te brengen en niet zomaar wat aan elkaar plakken zoals het nu overkomt. Varieer de beat ook meer want er zitten geen fills, breaks of iets van die stukken erin ; alleen een knoeihard levensloze beat. Als laatste geef ik je het advies om eens te luisteren naar andere professionele tracks in de genre en leer ervan op mix-gebied en sound.

Succes zaterdag!

ik moet deze beat ook nog afwerken en dingen toevoegen / weghalen en idd afmixen was dus ook nog niet gebeurd. Maar op 01:59 zit wel degelijk een break....heb je die niet gehoord ?

In ieder geval heb ik nog vanavond en morgen om hem af te maken dus dat gaat wel goed komen !

vind m opzich erg geslaagd, wat ik alleen jammer vind is dat je non stop zo'n hi-hatje laat meelopen zonder variatie hierdoor gaat de track idd erg levenloos klinken en eentonig.. voor de rest vind ik t best een geslaagde remix :okdan:

Drums vink zeker vet.. Relax.. Kick misschien ook beetje hard, en beetje scherp.. Maar aangezien je ook geen bassloopje hebt ofzo, heeft dat misschien ook wel weer wat..

Lekkere clap, beetje lichte hihat.. maar gewoon relax verder..

Ik vindt je loopje alleen niet zo lekker matchen met de zang.. Ik weet niet hoe je dit gemaakt hebt verder, maar zou het kunnen dat het een klein beetje te hoog is?? Of ligt dat aan mij (dus niet een halve toon ofzo.. maar een kwart ofzo)..

Ik weet niet.. kan aan mij liggen..

Verder vette shit:) zeker..

Jammer dat het een beetje leeg is, kan zeker nog wel wat bij..

Back