[Track] Thou And Thy Army - Citizen

Ik kan inderdaad niet ontkennen dat ik zwaar geïnspireerd ben door Radiohead :D , vooral de zachte Rhodes klanken op Kid A spreken me erg aan, en daarom heb ik die ook voor dit nummer gebruikt. :)

Origineel geplaatst door Marando
Reverb zou ik niet te snel gebruiken voor de drums. Compressie lijkt me een heel goed idee. Gewoon even pielen met de compressie instellingen tot je iets hebt waar je tevreden mee bent. Zelf haal ik de beste resultaten met een attack tussen de 20ms en 30ms en een release ergens tussen de 200ms en 400ms, maar dit is ook een kwestie van persoonlijke smaak en 't hangt er helemaal van af wat voor muziek het is. :)

Reverb voor drums heb ik een hele tijd ook principieel gemeden, maar dat was een vergissing. Reverb voor drums kan precies de oplossing zijn, probeer het maar, misschien dat wat early reflections (met korte predelay) ze nou net iets dikker maken.. maar ik denk een kwestie van beetje experimenteren, en ze niet te ver te laten verdwijnen in de mix lijkt me wenselijk bij deze applicatie.
Compressie ! Het hangt natuurlijk zoals marando zegt af van welke muziek het is, maar net zoveel van welke compressor je überhaupt gebruikt, ook hier: experimenteren. Ik denk met een stel "pompende" drums wordt deze track echt onweerstaanbaar.
Verder: drums kunnen wel heel goed tegen een stootje, zelfs tegen slachtpartijen. Experimenteren ! Misschien kan een tíkje distortion net zijn wat je zoekt, of een hele subtiele tape delay. Of je overstuurt ze zo hard als mogelijk in je mixer, of je pitched/timestretched de drums een paar tonen naar beneden en knalt ze onder je originele drumpartij met 1 ms vertraging en compressed het dan plat.. of of of of of of of of....
Drums hebben een x-factor nodig.

Bedankt voor de tips :) . Vandaag ook nog van een forumlid (bedankt Pinquin :biertje: ) een setje KRK RP5's gekocht, en nou hoor ik pas echt wat er allemaal scheelt aan mijn mix! Vooral het laag is erg rommelig merk ik, en de drums inderdaad superdun. Ik ga dus nog even flink aan mijn mix rommelen, en post binnenkort wel een nieuwe versie als ie af is :D

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Idioteque
Bedankt voor de tips :) . Vandaag ook nog van een forumlid (bedankt Pinquin :biertje: ) een setje KRK RP5's gekocht, en nou hoor ik pas echt wat er allemaal scheelt aan mijn mix! Vooral het laag is erg rommelig merk ik, en de drums inderdaad superdun. Ik ga dus nog even flink aan mijn mix rommelen, en post binnenkort wel een nieuwe versie als ie af is :D
KRK RP5's :okdan: Heb er alle vertrouwen in dat je mix super gaat klinken. Infeite is 't al een super track, afgezien van wat mix "foutjes"... (fout is eigenlijk een te groot woord, maar kon ff niks anders bedenken)

De mix vind ik nix (als ik zo lomp binnen mag vallen ;) ), maar daar is al het e.e.a. over geschreven. De track zelf heeft echt wel potentieel. Sfeervol met een mooi verhaal. Ik hoor idd ook Radiohead als inspiratiebron. Mooie compositie.

Origineel geplaatst door Hazes
De mix vind ik nix (als ik zo lomp binnen mag vallen ;) ), maar daar is al het e.e.a. over geschreven. De track zelf heeft echt wel potentieel. Sfeervol met een mooi verhaal. Ik hoor idd ook Radiohead als inspiratiebron. Mooie compositie.

Van mij mag je altijd lomp komen binnenvallen :D .

Ik zit ondertussen al lekker wat dingetjes in de mix aan te passen op mijn nieuwe monitorretjes, o.a. het laag heb ik flink aangepast en de Rhodes en de vocalen wat uit elkaar gehaald.

Ik ben nu wat aan het spelen met compressie over de drums met name, en daar stuit ik steeds op 1 punt: ik krijg de snares maar niet lekker in de mix.

Wat ik ook probeer, het lukt maar niet. Ik heb ondertussen al diverse artikelen op internet en synthforum door zitten spitten, maar echt succes heb ik nog niet echt. De ene keer klinken ze weer schel en dun, en dan zakken ze weer helemaal weg in de mix.

Hebben jullie nog tips, sites, artikelen of goeie (liefst gratis :D ) plugins?

:okdan:

cool,

ik vraag me alleen af of je die acoustische nepdrums (pardon my papiements) gewoon moet vervangen voor andere drumsounds.. ik heb een paar andere dingen van je geluisterd (ff snel) en de ruisjes en klikjes op die tracks zou ik eigenlijk ook welles willen horen op dit nummer... en dan eventueel naar de climax toe invallen met vette rock-drums (denk aan Guns Blazing (drums of death) van UNKLE....)

Origineel geplaatst door Idioteque
Van mij mag je altijd lomp komen binnenvallen :D .

Ik zit ondertussen al lekker wat dingetjes in de mix aan te passen op mijn nieuwe monitorretjes, o.a. het laag heb ik flink aangepast en de Rhodes en de vocalen wat uit elkaar gehaald.

Ik ben nu wat aan het spelen met compressie over de drums met name, en daar stuit ik steeds op 1 punt: ik krijg de snares maar niet lekker in de mix.

Wat ik ook probeer, het lukt maar niet. Ik heb ondertussen al diverse artikelen op internet en synthforum door zitten spitten, maar echt succes heb ik nog niet echt. De ene keer klinken ze weer schel en dun, en dan zakken ze weer helemaal weg in de mix.

Hebben jullie nog tips, sites, artikelen of goeie (liefst gratis :D ) plugins?

Hoe zijn je drums opgenomen; met één mic ?
Dan kan het al snel gebeuren dat iets niet in zn volledige kracht doorkomt, kan je opzich niet zo héél veel meer aan doen.. Als je ze los hebt opgenomen kan je nog heel makkelijk de snare tweaken natuurlijk.. (ook alles los tweaken/compressen, en uiteindelijk nog een keer gezamenlijk (in een subgroup))

Back