Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Marando
Reverb zou ik niet te snel gebruiken voor de drums. Compressie lijkt me een heel goed idee. Gewoon even pielen met de compressie instellingen tot je iets hebt waar je tevreden mee bent. Zelf haal ik de beste resultaten met een attack tussen de 20ms en 30ms en een release ergens tussen de 200ms en 400ms, maar dit is ook een kwestie van persoonlijke smaak en 't hangt er helemaal van af wat voor muziek het is.![]()
. Vandaag ook nog van een forumlid (bedankt Pinquin
) een setje KRK RP5's gekocht, en nou hoor ik pas echt wat er allemaal scheelt aan mijn mix! Vooral het laag is erg rommelig merk ik, en de drums inderdaad superdun. Ik ga dus nog even flink aan mijn mix rommelen, en post binnenkort wel een nieuwe versie als ie af is 
KRK RP5'sOrigineel geplaatst door Idioteque
Bedankt voor de tips. Vandaag ook nog van een forumlid (bedankt Pinquin
) een setje KRK RP5's gekocht, en nou hoor ik pas echt wat er allemaal scheelt aan mijn mix! Vooral het laag is erg rommelig merk ik, en de drums inderdaad superdun. Ik ga dus nog even flink aan mijn mix rommelen, en post binnenkort wel een nieuwe versie als ie af is
![]()
), maar daar is al het e.e.a. over geschreven. De track zelf heeft echt wel potentieel. Sfeervol met een mooi verhaal. Ik hoor idd ook Radiohead als inspiratiebron. Mooie compositie.Origineel geplaatst door Hazes
De mix vind ik nix (als ik zo lomp binnen mag vallen), maar daar is al het e.e.a. over geschreven. De track zelf heeft echt wel potentieel. Sfeervol met een mooi verhaal. Ik hoor idd ook Radiohead als inspiratiebron. Mooie compositie.
.
) plugins?Origineel geplaatst door Idioteque
Van mij mag je altijd lomp komen binnenvallen.
Ik zit ondertussen al lekker wat dingetjes in de mix aan te passen op mijn nieuwe monitorretjes, o.a. het laag heb ik flink aangepast en de Rhodes en de vocalen wat uit elkaar gehaald.
Ik ben nu wat aan het spelen met compressie over de drums met name, en daar stuit ik steeds op 1 punt: ik krijg de snares maar niet lekker in de mix.
Wat ik ook probeer, het lukt maar niet. Ik heb ondertussen al diverse artikelen op internet en synthforum door zitten spitten, maar echt succes heb ik nog niet echt. De ene keer klinken ze weer schel en dun, en dan zakken ze weer helemaal weg in de mix.
Hebben jullie nog tips, sites, artikelen of goeie (liefst gratis) plugins?