Welke synth moet ik kiezen?

Hoi, ben een nieuw lid en synth Noob. Toch wil ik het riskeren om ene te kopen bij gebrek aan Midi (iedereen draai liever met knopkes dan muis en toetsenbord te misbruiken). Het doel is om vette geluiden te produceren die verre van realistisch klinken (Breakcore/Drum&Bass freakske). Ben dit weekend in J&r te Hasselt de Roland sh-201 gaan testen en vond die tonen bere vet klinken. Toch ben ik aan het twijfelen omda ik de Microkorg ook extreem hard vind (vooral de Vocoder deed mij kwijlen da t nie schoon was om aan te zien). Daarom zoekt deze Noob een mening van mensen die der meer van kennen als ik. Ik ben op zoek naar een toestel (liefst met USB) da lekker zware distortions kan produceren en sub-bassen waardoor me behang van de muren valt.
!Het is bedoelt vr ne studio thuis en niet om mee op te treden!
Please help this Noob
Restecp

Origineel geplaatst door Boutsman
Hoi, ben een nieuw lid en synth Noob. Toch wil ik het riskeren om ene te kopen bij gebrek aan Midi (iedereen draai liever met knopkes dan muis en toetsenbord te misbruiken). Het doel is om vette geluiden te produceren die verre van realistisch klinken (Breakcore/Drum&Bass freakske). Ben dit weekend in J&r te Hasselt de Roland sh-201 gaan testen en vond die tonen bere vet klinken. Toch ben ik aan het twijfelen omda ik de Microkorg ook extreem hard vind (vooral de Vocoder deed mij kwijlen da t nie schoon was om aan te zien). Daarom zoekt deze Noob een mening van mensen die der meer van kennen als ik. Ik ben op zoek naar een toestel (liefst met USB) da lekker zware distortions kan produceren en sub-bassen waardoor me behang van de muren valt.
!Het is bedoelt vr ne studio thuis en niet om mee op te treden!
Please help this Noob
Restecp

misschien is de korg es-1 iets voor jou. ik vind het een geweldig bakje!! voor 150-200 euro te krijgen. dan heb je nog genoeg geld over voor een usb-midi-keyboard!!

bliepbliep

Wat denk je van ne mc-505? Heb die momenteel ook op t oog vr 160€.
Ma heb ook ne Roland EG-101 zien staan die beterkoop was en t schijnt da de 505 daar in verwerkt is. Kopen of zijn ze mij bullshit aant vertellen?

Origineel geplaatst door bliepbliep
misschien is de korg es-1 iets voor jou. ik vind het een geweldig bakje!! voor 150-200 euro te krijgen. dan heb je nog genoeg geld over voor een usb-midi-keyboard!!

bliepbliep
Sorry, dit wordt me te gortig. :D Een es-1 is zo'n fake bak. Dan raad ik iemand eerder een Rm1x aan; die klinkt al minder plastic dan een es-1. Voor dat geld kun je beter een an1x aanschaffen. Of koop een van die novation beestjes, zijn wel iets duurder.

:doei:
Yoonchi

Origineel geplaatst door Boutsman
Wat denk je van ne mc-505? Heb die momenteel ook op t oog vr 160€.
Ma heb ook ne Roland EG-101 zien staan die beterkoop was en t schijnt da de 505 daar in verwerkt is. Kopen of zijn ze mij bullshit aant vertellen?
Even voor de duidelijkheid: een EG-101 is een keyboard waaraan je niets kunt doen aan de geluiden dacht ik. De MC-505 kun je nog altijd je eigen geluiden(patches) in opslaan.

:doei:
Yoonchi

Origineel geplaatst door Yoonchi
Sorry, dit wordt me te gortig. :D Een es-1 is zo'n fake bak. Dan raad ik iemand eerder een Rm1x aan; die klinkt al minder plastic dan een es-1. Voor dat geld kun je beter een an1x aanschaffen. Of koop een van die novation beestjes, zijn wel iets duurder.

Eh... een Electribe S plastic klinkend? Volgens mij heb jij het over een heel andere electribe dan de S (de sampler dus...)

Pfff; voor mij gaat het momenteel echt even een lastige keuze worden....
Ik heb de keuze uit een Fantom XA en een Korg X-50 (maar dan wel met een goede seq erbij). Die eerstgenoemde is nogal wat prijziger natuurlijk, maar heeft ook weer veel meer te bieden. En daar komt bij dat er ook nog een SRX-kaart in kan.
En verder vermoed ik toch ook wel dat een eventuele 3e optie; de Supernova (II...?) lastig haalbaar zal zijn.
Dus het gaat echt tussen de Fantom XA en Korg X-50.....lastig om te kiezen toch wel.......
Maar eerst moet ikzelf trouwens ook nog zelf een aantal spullen zien te slijten.... (oa m'n Novation KS5) :frons:

Origineel geplaatst door Hanz
Eh... een Electribe S plastic klinkend? Volgens mij heb jij het over een heel andere electribe dan de S (de sampler dus...)

een ES-1 klinkt als ruw gezaagd aluminium. licht maar rauw :D

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
Er staat een supernova rack op MP voor 400, is dat niet wat voor je?

Bedankt voor de tip :)
Ik zou echter liever anders voor een toetsenversie gaan en dan ook gelijk voor een Supernova II.

Maar momenteel denk ik toch echt dat het bij mij tussen de Korg X-50 (met externe seq) en Roland Fantom XA gaat.
Bij de Fantom XA moet ik het uiterlijk maandagavond laten weten of ik deze wil gaan aanschaffen (en om heel eerlijk te zijn gaat mijn gevoel hier momenteel wel het meeste naar uit).
Het zal nog best lastig dus gaan worden om vóór dinsdag een defintieve beslissing hierin te moeten nemen....

Een Fantom en een Supernova zijn wel 2 echt verschillende synths natuurlijk....;)

De supernova is een Virtual Analog en heeft megaveel realtime controllers
En de Fantom is een rompler met samplemogelijkheden die zeker niet verkeerd klinkt lijkt me maar ook veel minder knopjes enzo heeft om direct parameters aan te passen zonder dat je in menu's hoeft te graven.

Kort gezegd, de Supernova is meer voor synthfreak en aanpas gebeuren, terwijl de fantom meer allerlei kant en klare geluiden voor allerlei genres erin heeft zitten (alhoewel de SN2 met OS 2.0 ook 1024 presets heeft)

Wat voor soort muziek wil je er eigenlijk mee maken? Iets waar je koortjes, blazers en stemmetjes nodig hebt? Dan valt de Supernova af denk ik....want die zitten er niet in (al kan je met wat programmeerwerk al redelijk in de buurt komen)

Origineel geplaatst door Septic

Wat voor soort muziek wil je er eigenlijk mee maken? Iets waar je koortjes, blazers en stemmetjes nodig hebt? Dan valt de Supernova af denk ik....want die zitten er niet in (al kan je met wat programmeerwerk al redelijk in de buurt komen)

Je hebt inderdaad gelijk in het feit dat de Supernova inmiddels toch wel definitief is afgevallen.
Voor choirs en vocals moet ik toch wel de Fantom XA of Korg X-50 hebben.
Maar heb over die twee synths nog steeds geen beslissing kunnen nemen :erm:

Yeah!!!! :)
Ga toch maar voor de Fantom XA.
Van de Korg X-50 heb ik gewoon niet echt een duidelijk beeld.
Bij ons in Martini-town heb ik deze X-50 in beide grote muziekzaken niet aangetroffen en heb deze dus niet kunnen uitproberen.
Met de Fantom was ik echter al bekent en deze is ook nog een stuk completer.
En dit gaf ook erg de doorslag wat dat betreft.

Hoi, ik ben nieuw hier en ik hoop dat jullie mij wat kunnen adviseren.

Ik speel op dit moment al een tijdje in een band. Ik ben zelf toetsenist en heb een Roland RD150 (hoofdzakelijk voor piano en rhodes) en een Yamaha PSR 730 (voor andere geluiden). Het is misschien niet State-of-the-art-equipment, maar het is goed te doen. We spelen instrumentale muziek die lastig te plaatsen is. Dynamiek is belangrijk (snel-langzaam, hard-zacht, etc.)
Ik ben nu op zoek naar andere geluiden (lekker hard en laag, maar oude vintage is ook cool). Mijn oog viel daarom op de Microkorg (stoere geluiden, vocoder, klein en goedkoop). Als het kan wil ik ook met MIDI gaan werken icm met die Roland RD150. Ik heb er zelf nog helemaal geen ervaring mee, maar ben nu dus wel op zoek naar "iets" wat goed te rijmen valt met mijn stagepiano.

Mijn budget: hooguit 400 euro.

Alvast bedankt!

welke

welke

hey hallo
ik wil een synthesizer ik ben 13 welke moet ik kiezen of welke is het beste???

Haha.. ik geloof dat je ergens anders moet posten. Dit is de nieuws thread, welke dus op de hoofdpagina te zien is.
Een modje past dit straks wel aan denk ik.

Neem hier een kijkje: Welke synth moet ik kiezen

edit: er was iemand wat sneller met typen.. (of ik was traag.. )

Haha, dat je hier zo op de hoofdpagina kan posten zonder dat je bepaalde forum rechten moet hebben? :o: :D

Back