mks-50 gebruiken in abelton

remi v

Stamgast
hallo

ik ben pas begonnen met midi etec etc muziek maken op de pc deed en doe het nog steeds op de amiga ik heb pas een mks-50 aangeschaft en ik heb gehoord dat je een programma hebt die je kunt gebruiken in abelton live dat je de mks kunt gebruiken erin en waarbij je die controller als software hebt en met dat programma als het ware een soort softsynt hebt en gebruikt maw dat je een schermpje ziet met alle conmtrollers etc etc klinkt en kunt programmeren in abelton ik weet dit hierboven klinmkt als een amateur aan het werk maar ben pas begonnen

wie o wie kan me helpen ?

thankz voor alle replays :D

ik ga vanavond meteen kijken

bedankt :D!!!!!

ik zal de vraag even herstellen voor mijne maat hier ;)

(medeforumlid endonyx hehe)

we hebben de mks-50 aan de gang gekregen in ableton live door het juiste midikanaal te kiezen oleeee
:dj:

we hebben de mks-50 editbaar gyekregen in ezalpha oleee :okdan:

de vraag is nu... kan je wanneer je aan het werken bent in ableton ook een programma of schermpje oproepen om de mks-50 te editten in ableton (duis zonder ableton eerst af te sluiten)

ik heb wel eens gehoord van sounddiver dat dat een programma is voor die doeleinde maar weet niet of dat samenwerkt met ableton... in cubase sx zou je hiervoor mixermaps hebben ?! of is dat weer iets anders ?

Cubase heeft Device Panels voor dit. Ableton heeft volgens mij niks, of je moet inderdaad iets als SoundDiver of MIDIQuest XL gebruiken. Daar SoundDiver niks meer aan updates heeft lijkt MIDIQuest XL me een interessante optie.

Er zijn wel editors als VST-plugins zoals de Vyzor - maar dat bedrijf werkt samen met de mensen van Sound Quest en richt zich volgens mij voornamelijk op 't maken van mooiere skins.

http://www.psicraft.com/Products/VyzorVirus.php

ik ben de demo aan het downloaden thankz voor de genomen moeite :D

Back