Midi-pedaal

Vandy

Nieuwkomer
Ik ben een orgelmaker die een idee had om een pijporgelpedaal te maken dat midi-out verstuurd (naar synt).
Dit proto type is al gemaakt maar nu is de vraag of daar wel vraag naar is en welke optie's er op moeten nu is het zo dat je zowel het kanaal, instrument als oktaaf kan kiezen en dit weergeeft op een lcd schermpje zo ook welke noot nr..

Sorry als ik de bal hier misschien helemaal verkeerd sla maar ben een noob in muziek maar pijporgels maken en repareren is men vak.

Is hier interesse in dat is de grote vraag mits ik het pedaal zelf in plaats van eik in plaatmateriaal maak en dus een stuk goedkoper?

http://users.skynet.be/orgelmakers/

dat is zeker wel intereresant toch, ik kan wel geen pedalen spelen maar voor zover ik weet zijn ze er nog niet met midi

waarom niet ook een midi klavier maken met die houten orgel toetsen ? weer eens wast anders dan al die plastic klavieren.

ik kopieer even het stukje erover van je site

Nieuw ontwikkeld een midi-pedaal vans 30 toetsen (max 32 toetsen) dat midi out verstuurd, ik heb de elektronica ontworpen dat je aan een elk pedaal kan hangen zodat je dat pedaal kan gebruiken om te studeren samen met een synthesizer. Zo kan ook een midi-out samen met een nieuw pedaal aanschaffen of aan een pedaal dat je zowel voor de mis van zondag als voor het thuis instuderen (enkel de verhuis is dan nog een last). Is zo ontwikkeld dat er geen schakelaars onder elke toets van het pedaal ligt maar boven elke toets is een reedcontact dat reageert op een magneet dat op de toets gemonteerd is (en wel verstelbaar gemaakt omdat hout werkt). In optie is het ook mogelijk om via een LCD schermpje instellingen te veranderen zo het midi kanaal, instrument of oktaaf te veranderen (een sysex code kan besproken worden). Voor meer info mail naar orgelmakers@skynet.be

Er bestaan zeker wel midi-pedalen

Er bestaan zeker wel midi-pedalen

Roland en Elka in ieder geval.
Roland maakt ze al jaren met uitgebreide midi-functies.
Het zijn wel altijd pedalen van één oktaaf.
Alleen Korg en Hammond maken ook grote pedalensets maar deze zijn dacht ik niet met midi maar met een eigen aansluiting voor de BX-3/XK3.:biertje:

Ik vind het een interessant plan, ben daarbij wel benieuwd of je gaat voor een volpedaal of voor een enkel-octaafsmodel.
Die laatsten zijn vrij standaard te koop, die eersten zijn wat zeldzamer (ik geloof wel te krijgen van echte orgelmerken als Johannus en Eminent).

Voordat je helemaal het wiel zelf gaat uitvinden: van Doepfer heb je een aantal spullen die je voor het MIDI/logica gedeelte zo zou kunnen integreren. Scheelt je een boel gepruts in de marge... zie: http://www.doepfer.de/prod_e.htm#OEM

Een display is altijd leuk, maar de 'bekende' manier van gebruik van bijv. dipswitches voor kanaal/transpose etc. zou denk ik ook al goed zijn.

Houd ons op de hoogte! Ben ook wel benieuwd wat voor prijzen je aan denkt te komen... :)

Het gaat wel om een volwaardig pedaal met 30 of zelf 32 toetsen daar je de instellingen kan veranderen met één enkele knop en dat samen met de toetsen. Bv. Progtoets indrukken ledje knipperd en dan C toets indrukken ledje knipperd sneller dan verander je het midi kanaal door een toets van C tot e°. Zo ook voor alle andere instellingen dan kan je altijd de instellingen makkelijk veranderen.

Dan de prijzen dat is nog een struikelblok zou iets tussen 550€ en 1250€ zijn dit zijn nog gissingen.

midipedaal.jpg

Back