VST op een 2e PC

BasZiePee

Stamgast
Heeft er hier iemand ervaring met het draaien van VST-effecten op een 2e PC naast het "hart" van de studio?
ik weet dat er in Cubase een VST-connection panel zit wat en stukje software is die dit proces aanstuurd. ik neem aan dat de communicatei tussen de 2 PC's met een netwerkje gaat...maar werkt dit echt lekker, kunnen VSTi"s ook op die manier gebruikt worden? kan ik de effecten dan alleen maar als send gebruiken of ook als insert?

ik heb wel gelezen over die DSP-bakken van duizenden euro's...maaruh...tja...
zou het met een pentium 3 ook lukken, als mijn hoofdcomp een P4, 3.3 Ghz, 2048 MB Ram is?

thnx alvast...

Origineel geplaatst door m.u.f.f
je kan deze effecten dan net zo gebruiken als je gewone geinstalleerde effecten.

Dat is dan wel weer heel erg fancy!!! Dus je krijgt gewoon een instance van dat effect in je host?

Origineel geplaatst door m.u.f.f
hiervoor heb je wel een gigabit netwerk nodig om latency te voorkomen.

Wat voor netwerk biedt de gemiddelde onboard netwerkkaart dan? En zijn routers/switch een probleem?

Origineel geplaatst door Kraan
Wat voor netwerk biedt de gemiddelde onboard netwerkkaart dan? En zijn routers/switch een probleem?
15MB/sec is voor een budget 100MBit kaartje al genoeg
dit komt overeen met 1 24bit/44,1Khz spoor per seconde

routers en switches zouden in principe niets uit mogen maken

Origineel geplaatst door Kraan

tja dat is even nakijken in de manual of het 10 , 100 of 1000mbit ondersteund, je moet dus de 1000 mbit versie hebben. Je kan ook gewoon ene los netwerkkaartje kopen, ksoten varieren van 10 to 30 euro, valt allemaal te overzien dus.

Routers en switches moeten dan ook 1000 mbit ondersteunen, nu dnek ik wel dat dit extra latency veroorzaakt, dus weet niet of het aan te raden is, beter gewoon van pc 1 naar pc2 1 kabel, vastzetten op 1000 mbit.

ja wat je met fx-teleport hebt, is twee installs, eentje waar je mee wertk en je 2e pc met vsts's. binnen je cubase met vst instruments kan je dan gewoon de vst's toevoegen die via fx-teleport gepublished zijn. Kind kan de was doen :)

Met vst-systemlink ben ik zelf bezig geweest, maar tot op heden niet genoeg over kunnen vinden en om nu te blijven kutten terwijl je je tijd beter kan besteden dacht ik laat maar. Nu met de donkere dagen voor de deur ga ik me er weer eens in verdiepen! Maar je zou eens kunnen kijken of dit voor jou werkt!

de gemiddelde pc heeft een 100Mbit netwerkkaart en er komen er steeds meer met een 1000 kaart.

Maar ik las op de site van FX Teleport dat een 100Mbit het ook doet. (zie details onderaan)
Belangrijk is dat je netwerk goed is geconfigureerd. (Ikzelf draai 192Kbps mp3's over een 11Mb wlan zonder hickups)

----
van de FX TELEPORT site:

Before installing FX Teleport make sure your system fits the following requirements:

2 or more computers networked via 100 MBit or 1 GBit TCP/IP LAN
Windows 98/ME/2000/XP
VST 2.0 compatible host (Cubase, Logic or SONAR, Project 5 with a VST Wrapper, etc.)
VST instruments and/or FX
Hardware requirements depend on the version of Windows and host application, but must not be lower than 300 MHz CPU, 64 MB RAM, 2 MB HD

------

owja tipje uit eigen ervaring opgedaan:
gebruik het liefst geen switch en 2 typen kabels (dus patch, 1-1) want dit vertraagt de doorvoer met bijna de helft
ideaal is een kabel tussen 2 pcs, niks ertussen

slimste oplossing dan is denk ik gewoon een 2e netwerkkaart erbij prikken bij beide pc's en daar tussen een crosskabel te hangen. Allebij vast ip en zelfde subnetmask geven en klaar. Zo beinvloed je het normale netwerk niet en houd je alle snelheid voor je vst's :)

Had het vorig jaar opgelost met firewire (hebben tegenworodig ook bijna alle pc's) instellen op UDP voor extra snelheidwinst want firewire protocol heeft zelf een hele goede fout afhandeling. 400Mbps doorvoersnelheid. Het is maar een idee.

Origineel geplaatst door 4tune
Had het vorig jaar opgelost met firewire (hebben tegenworodig ook bijna alle pc's) instellen op UDP voor extra snelheidwinst want firewire protocol heeft zelf een hele goede fout afhandeling. 400Mbps doorvoersnelheid. Het is maar een idee.

http://www.1394ta.org/Press/2006Press/march/3.28.a.htm klopt, interessant stukje hierover.

Origineel geplaatst door Ramoonus
een muse kost maar iets meer als een pc :stupid

Een high end pc + licenties is niet echt goedkoper dan een Receptor Pro hoor.

1699 Dollar voor een 160GB HD en 256MB geheugen.....tja wel duur idd....hoeveel i/o heb je?

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Acidfever
Een high end pc + licenties is niet echt goedkoper dan een Receptor Pro hoor.

1699 Dollar voor een 160GB HD en 256MB geheugen.....tja wel duur idd....hoeveel i/o heb je?

Voor dat geld heb je ook ongeveer een nieuwe snelle PC + goede geluidskaart + Cubase
Volgens mij is dat toch flexibeler.
Ik zou persoonlijk in ieder geval voor Steinberg System Link gaan.

Thnx luitjes voor de tips en de links....

ben er denk ik al uit met het gebruik van V-stack. ga het morgen proberen te installen. s/pdif aansluitingen op beide kaarten dus dat moet wel gaan geloof ik.
op de site van steinberg zeggen ze dat je V-stack als een standalone app. kan draaien zonder dat je een aparte sequencing prog nodig hebt...kijk...en da's wat we willen!

Back