Vette softsynth voor house muziek!?

christianricard

Nieuwkomer
Mannen, jongens, Ik heb al een aantal leuke synths op mij n PC staan
zoals de atmosphere, minimoog en de Trilogy werk ook met de Yamaha motive.

Ik maak graag Electro house en groove.

Wat is volgens jullie een Hele vette soft synth om mee te werken voor house muziek.
Groetjes Chris..... ..... ... .....

Re: Vette Synths!!!???

Re: Vette Synths!!!???

Origineel geplaatst door christianricard
Mannen, jongens, Ik heb al een aantal leuke synths op mij n PC staan
zoals de atmosphere, minimoog en de Trilogy werk ook met de Yamaha motive.

Ik maak graag Electro house en groove.

Wat is volgens jullie een Hele vette soft synth om mee te werken voor house muziek.
Groetjes Chris..... ..... ... .....
Freeware of wil je er voor betalen?

GForce - Oddity

of Cakwalk - Z3TA+

z3ta+ does the trick all the time ;):okdan:

substractor en malstrom
Ja uuuh nee dit lijkt me nou niet een goed idee.

Zou eerder gaan voor de: arp2600, Albino3, vanguard, v-station
Dit zijn alle goed klinkende plugins.

Als drumsynth microtonic.
Doet me denken aan de machinedrum.

Voor leuke bliepjes kan ik de neoretro aanbevelen.
(soort van gameboy sound)

Ik vind dit allemaal vette synths maar smaken verschillen.

veel master-soundproducers beweren dat het niet zo erg belangrijk is welk type synth je gebruikt. Uit eender welke professionele soft-synth vallen super-vette sounds te halen door gebruik te maken van layering waarbij je door middel van compressie en detailwerk in het frequentiespectrum de meest aangename en vette sounds kunt halen. Uiteraard is het handig wanneer er super-vette effecten op je synth zelf zitten, maar je kan deze even goed achteraf via externe plugins toevoegen. Het is uiteindelijk de frequentie-inhoud, dynamiek en stereo-effecten van je wave die bepalen hoe aangenaam en vet iets klinkt. Waarom klinkt die Virus access uit zichzelf zo verdomd goed ? Wel, de basiswaveforms op zich zijn veel krachtiger dan bij andere synths... Vanwaar die supervette klank uit een jp8000 ? Wel, de "superwave"- basiswave klinkt op zich al erg sterk...Wel, die basiswaves zijn uiteindelijk "maar" een som van sinussen met verschillende frequenties en amplitudes...In principe heb je voldoende aan een synth die enkel een sinus kan voortbrengen en van welke je de frequentie kan aanpassen...De vetheid van je klank moet je zelf creeƫren.
Ik begrijp je vraag wel, je wil gewoon zo snel mogelijk vette resultaten en vraagt daarom naar een vette soft synth, met andere woorden: "eentje waarvan de presets vet zijn". Helaas is dit niet origineel, Uiteindelijk zal je nog uuurenlang deze presets moeten bestuderen, bewerken en layeren vooraleer je in de buurt kan komen van de pro-sounds.
Besluit: je vette synth bestaat enkel in de presets, de vetste sounds krijg je door je eigen basiswaveforms te maken met bv. albino 2, deze vervolgens op elkaar af te stemmen via de filter-en envelope secties. hierna de gehele sound af te mixen voor de daynamiek, warmte en stereo effecten, gebruik hiervoor bv. cubase stereo-plugin, psp vintage warmer plugin, ozone izotope 3, waves compressor, reverb en chorus plugins,...

Origineel geplaatst door intertec
Waarom klinkt die Virus access uit zichzelf zo verdomd goed ? Wel, de basiswaveforms op zich zijn veel krachtiger dan bij andere synths...

Dat meen je tch niet he :D

dit is toch een nepperd hoop ik?

en de rest van t verhaal..
als de bron al niet vet is..
die virus is een galm/delay bak met 17 miljard flinterdunne osc's

Origineel geplaatst door fjoesz
Dat meen je tch niet he :D

dit is toch een nepperd hoop ik?

en de rest van t verhaal..
als de bron al niet vet is..
die virus is een galm/delay bak met 17 miljard flinterdunne osc's

:D LOL :D

Waarom klinkt die Virus access uit zichzelf zo verdomd goed ? Wel, de basiswaveforms op zich zijn veel krachtiger dan bij andere synths... De vetheid van je klank moet je zelf creeƫren.

Hoe kan een basiswaveform van een saw op bijv een virus krachtiger zijn dan op andere synths??????????????????????????

Het gaat alleen of je een dikke VCA erin heb zitten, duh

Mijn definitie van een vette synth is trouwens wel wat anders dan een Virus........

Waarom klinkt die Virus access uit zichzelf zo verdomd goed ? Wel, de basiswaveforms op zich zijn veel krachtiger dan bij andere synths

Dit meen je niet serieus he hoop ik?

De Virus staat juist bekend om zijn belachelijk zwakke basis sound die zonder FX of veel modulatie totaal niet overtuigd. Ik heb hier veel tests mee gedaan en er zijn zelfs vele software synths die een krachtigere basissound hebben dan een Virus zonder modulatie of FX.

De virus klinkt na de toevoeging van FX en modulatie heel redelijk maar Access blijft problemen in het hoog hebben (aliasing). Access zou in plaats van die bergen voices eens aan hun basissound moeten werken, dan kan de sound zonder FX of modulatie ook eens dik klinken.

Vanwaar die supervette klank uit een jp8000 ? Wel, de "superwave"- basiswave klinkt op zich al erg sterk

uhh, het kan natuurlijk ook zo zijn dat wat in jou oren vet klinkt bij andere niet doet.

Misschien wordt dit wat voor je.

Back