Ken je dat effect?

Arv

Robot
Stel je voor, je bent druk aan het pielen met een synth en effect unit. Je zet de effect unic lekker hard. :D Als effect gebruik je een erg langzame phaser. Na het pielen met de synth ga je even iets anders doen, bv internetten ofzo.. Ondertussen.. zwelt er langzaam een vreemd geluid aan, net niet hoorbaar maar wel aanwezig. (let op, je bent inmiddels vergeten dat je main mix nog open staat) Dit geluid gaat een beetje lijken op heel ver weg baby ge-huil...

Na een half uur er dan achter komen dat de phaser ruis aan het phasen is en je niét gek aan het worden bent.. :D :D

herkenbaar?

's nachts werkt het effect trouwens het beste.. ;)

R

heel herkenbaar, hierzo de de akai mfc42 vaak de lfo op een filter waar weer distortion overheen zit, hoor ik altijd de zee aanzwellen en wegvallen :D wel rustgevend in elk geval

Re: Ken je dat effect?

Origineel geplaatst door Arv
Dit geluid gaat een beetje lijken op heel ver weg baby ge-huil..

Als ik baby-gehuil wil horen, hoef ik alleen maar de deur van m'n studio op een kier te zetten... =(

:D Waar ik me wel een keer van rot geschrokken ben, is dat toen ik de dvd-speler uit had gezet vergeten was de tv ook uit te zetten.

Na een tijdje zwart beeld schakelt ie automatisch vanzelf uit, wat een redelijke witte flits teweeg brengt (jaja, ik heb nog zo'n ouderwetse 'gewone' tv..)

Ik laat altijd perongelijk een synth over mijn hold delay (toneworks) gaan (dus: time 3.00, feedback 10, tone 10, mix 10)
Als die synth dan heel zacht een beetje ruist, dubbelt dat zich steeds op.. en na een tijdje komt er echt een zieke ruis..

Meestal ruisen de synths van de dist. natuurlijk

Mijn zusje (nu 5) heeft vanaf het begin aan altijd muziek aan gehad bij het slapen.. Dat is ze gewend.. Normaal gesproken als ze een middag dutje deed kon ik de kamer boven der met een band repeteren.. ze huilde nooit toen ze klein was:) thanx to: music:D

een papachicootje roken zal ook wel bijdragen aan t schrikeffect arv? :D

Ik heb het ook wel gehad met lfo op filters bijv bij mijn ex-Oscar, hele langzame sweep... en maar denken wat gebeuuuurt er toch de hele tijd.. idd spliff er bij en je stijgt vanzelf op steeds.. :D

Origineel geplaatst door fjoesz
een papachicootje roken zal ook wel bijdragen aan t schrikeffect arv? :D

hehe nou ja schrikken.. Het is meer "waar de $^%$* komt dat geluid vandaan!!?!"

:D

Back