Vraagje over foot-controllers

Speedpiano

Vingermaster
Om mijn handen wat meer vrijheid te geven zit ik erover te denken een foot-controller aan te schaffen.
Echter, ik ben een leek in dit soort dingen. Het is me ook nooit duidelijk geworden welke footcontrollers nu wel
te gebruiken zijn bij een keyboard en welke niet aangezien er ook vele foot-controllers voor de gitaar en bass bestaan.
Heeft er iemand hier verstand ervan en zo ja, welke kan je me aanraden?

pingel up your ass!

Speedpiano

Wat wil je met die controllers dan besturen? Wil je alleen maar kunnen switchen van de ene patch naar de andere of wil je ook realtime parameters editen? Dan heb je een expression pedal of iets dergelijks nodig.

Er zijn pedalen in verschillende uitvoeringen. Sommige moet je aansluiten op een controller ingang van een synth (deze sturen geen midi data maar geven gewoon een electronische weerstand die door de synth kan worden vertaald naar midi controller data) Deze pedalen hebben een stereo Jack aansluiting.

Andere pedalen hebben een MIDI aansluiting en sturen dus direct midi data.

Wat is je budget? Behringer heeft een midi controller met veel mogelijkheden voor weinig geld...

http://www.behringer.com/FCB1010/index.cfm?lang=ENG

FCB1010_medium.jpg

Hey Meesha,

sorry voor de late reactie

Ja ik zoek eigenlijk zo'n foot-controller waarmee je van de ene patch naar het andere kan switchen

Kan dit trouwens met een Korg? Voor live uitvoeringen gebruik ik namelijk de korg Karma.
Vaak switch ik van de ene combi-bank naar de andere combi-bank.

Que budget lig ik wel ruim hoor, al heb ik wel het liefst een niet al te hoge prijs

Groetjes!

Dat floorboard van Behringer vond ik absoluut niet fijn werken. Toen het allemaal goed ingesteld was werkte het verder allemaal wel maar het programmeren: nog nooit zo'n kromme logica gezien =(
Waarschijnlijk is het de meeste waar voor je geld, maar ik zou nog even verder kijken als je 'm echt intensief wilt gaan gebruiken (instellen, programmeren)
ook xijn de pedalen van slechte kwaliteit, moeten gecalibreerd worden, niet handig.

Ok, ja nou ja, zoals ik al zei: qua budget lig ik wel ruim, dus ik schroom niet als ik het voor een ietwat hogere prijs een footcontroller moet aanschaffen..

Heeft iemand trouwens ervaringen met de Yamaha MFC 10 of de Roland PK5?
yamaha-mfc10_350_fffef1_75.jpg
roland-pk5_350_fffef1_75.jpg

Die yamaha lijkt me wel interessant aangezien er op het karma-lab forum werd geconstateerd dat dit prima zou moeten werken voor de karma

Ik vond de Behringer echt méér dan prima werken! Het programmeren is idd even lastig, maar als je dat eenmaal in de gaten hebt zet je al je controllers er zo in, en dan ben je klaar! :okdan:

Kun je aan die pk5 ook patches koppelen? Dus dat pedaal 1 patch 15 en pedaal patch 29 selecteert? Program change signalen dus?

Back