Geen verschil tussen Helixboard en nieuwe Xenyx mixer serie van Behringer ?

Harold

Stamgast
Als ik de specs zo bekijk lijkt het erop dat beiden apparaten hetzelfde doen ?

Een aantal outs via USB direct Cubase in pompen ?
En dan vervolgend weer 2 outs terug krijgen als mix ?

Dan zijn de dagen v.h. Helixboard toch geteld ? Dit apparaat kost aanzienlijk meer......!

Of zie ik iets over het hoofd ?

Ik wil ém gebruiken om de output van m'n 8-outs van de MPC2000 XL direct op apparte tracks in Cubase te krijgen.....

Volgens mij kunnen de Xenyx mixers dit toch ?

wat de mixers betreft is er inderdaad niet zoveel verschil, maar de digitale interface is compleet verschillend zowel van uitvoering als concept.

Bij de Behringer is de interface een simpele 2 kanaals in en 2 kanaals analoog naar usb interface.
Bij de Phonic gaat het om een volledige firewire interface.

Kort gezegd kan je bij de behringer een stereo mix opnemen op je computer daar waar je met de Phonic, afhankelijk van het model, 12 18 of 24 kanalen rechtstreeks naar je computer kan streamen.

De phonic is vergelijkbaar met de mackie onyx mixers met de optionele interface geinstalleerd , al is de interface daar vast in de mixer.

De behringer is vergelijkbaar met het hangen van een mixer aan een gewone soundkaart.

Over verschillen in klank kwaliteit kan ik me niet uitspreken.

Wel las ik laatst in Sound on Sound dat Phonic regelmatig problemen heeft met de aansluiting van de aarding in de stekker en dergelijke, toch ook iets om serieus in beschouwing te nemen.

Groeten,

Erwin.

Back