akai ax80 trots draad! - pics info

Kweetut, is niet moeilijk editten, maar wel om 'm te laten schreeuwen. Is me wel gelukt overigens, maar deze synth komt niet over dat ie daar ook voor bedoeld is idd. :)

editten lastig [met de meest fanatstishe graphical interface die er bestaat - in non knoppen synthland!...?]
easy doz it eazy ,..thats what im doing
:D handleiding gezocht voor de xtras

De AX 80 was mijn echte moneymaker, de sound is iets te teriel, maar de bassen net zo lekker als een Bit, of een Jx3.

Heb er veel mooie sounds op gemaakt, maar het apparaat heeft 1 zwakke plek.....

Er zit geen Low pass filter op de output, waardoor je bij sommige patches zoveel ultrasoon hoog krijgt dat je tapemachine het geluid niet kan registreren.... Inderdaad ik had zo'n beruchte MG14D 12 Track van Akai in die tijd....

Verder een zeer makkelijk te editten synth ondanks zijn 1 laags menusturing.

Akai had het "total overview" probleem netjes opgelost, en een zeer toegankelijk programmeerbare analoog synth gemaakt.

Ik hou hem tot ik dood ga... al gebruik ik zijn geluid niet meer......

Origineel geplaatst door cybermax
De AX 80 was mijn echte moneymaker, de sound is iets te teriel, maar de bassen net zo lekker als een Bit, of een Jx3.

Heb er veel mooie sounds op gemaakt, maar het apparaat heeft 1 zwakke plek.....

Er zit geen Low pass filter op de output, waardoor je bij sommige patches zoveel ultrasoon hoog krijgt dat je tapemachine het geluid niet kan registreren.... Inderdaad ik had zo'n beruchte MG14D 12 Track van Akai in die tijd....

Verder een zeer makkelijk te editten synth ondanks zijn 1 laags menusturing.

Akai had het "total overview" probleem netjes opgelost, en een zeer toegankelijk programmeerbare analoog synth gemaakt.

Ik hou hem tot ik dood ga... al gebruik ik zijn geluid niet meer......

huh geen lowpass ..ik zie hoor toch eg een vcf en ,...via de output ,...hoe bedoel je dat ?
iemand ergens plaatje van de ax80 met de tolex sides ?
ik zit er hard aan te denken om wat aan de ,..beschadigde ..sides van mij te doen ,..

Attachments

• s4021228_edited.jpg
    s4021228_edited.jpg
    846,9 KB · Bekeken: 120
Origineel geplaatst door Bass
Post eens wat mp3tjes !!!
heb hem nog nooit gehoord

ik heb geen recordable mogelijkheid,..:z

Origineel geplaatst door R-ond
huh geen lowpass ..ik zie hoor toch eg een vcf en ,...via de output ,...hoe bedoel je dat ?
ik zit er hard aan te denken om wat aan de ,..beschadigde ..sides van mij te doen ,..

Ik bedoel in het weergave circuit, los van de synthese filters een filter die alles boven 20Khz afrond, een condensatortje dus in het audiocircuit.

Hebben andere synths wel.
Snappie?

had vraag in verkeerde draad gezet

ax 80 by day

vraagie zijn dr gasten die al eens een controller box op de ax hebben aan gesloten ,..???
bv een bcr werktie nou via ,..cc.s of sysex khebter geen manuel by

iemand
evt manuel met cc,s online

:halleluja

Attachments

• card jan 004.jpg
    card jan 004.jpg
    855,7 KB · Bekeken: 120
Photos: Ken McBethThe AX80's data-entry
knob can be used as a real-time controller.

huh by mij niet askter aan draai en heb een toets in dan hoorje gedraaide waarde nog .. niet

Attachments

• card jan 006.jpg
    card jan 006.jpg
    748,8 KB · Bekeken: 119
Mooi spul... De mijne is in reparatie... ik hoop 'm snel weer terug te krijgen want ik heb wel 'ns zin om eindelijk 'ns goed met dat ding aan de slag te gaan :D

Ik had 'm al eerder gespost, een mp3 met 3 keer de Ax80 (gemulitracked). Niet echt een super voorbeeld; het ding kan lekkerder klinken, maar editen was toen ik dit maakte niet goed mogelijk (vandaar de reparatie). Zie 't maar als een teaser.

Origineel geplaatst door R-ond

De uitgang van de AX80 geeft frequenties boven 25000HZ en hoger onbegrenst door, zo is een resonance sound erg gevaarlijk voor je tweeters.

De meeste andere synths kappen het hoog vanaf 18000 HZ af zodat die ultrasone shit de tape niet verzadigd.

Oplossing is een elko in de synth solderen of over je uitgang in de jack die je er in prikt, zodat hij ook meteen iets warmer klinkt.
Of heel precies programmeren van je VCF, wat je sound iets beperkt.

Tip voor mensen bet storingen in bedieningspaneel: ALLES OVERSOLDEREN, VOORAL DE BRUGGETJES TUSSEN DE PRINTJES.

tyhnx 2 hans

Attachments

• midres-akaiax80.jpg
    midres-akaiax80.jpg
    138,5 KB · Bekeken: 129
Origineel geplaatst door lil'markie
Ik ben op zoek naar de service manual van de Akai AX-80. Omdat ik die nodig heb om er een paar te repareren.
Deze heb ik al besteld op www.schematicconnection.com ongeveer een dikke maand geleden, maar nog niks ontvangen.
Wel betaald via paypal. Op al mijn e-mails wordt niet gereageerd. Niet echt netjes dus. :(

Dus wie er 1 heeft of een link naar een digitale versie ervan. Laat het me a.u.b. weten.

Inmiddels staat er op die site de mededeling dat de goede man in het ziekenhuis gelegen heeft en een nieuwe heup gekregen.
en ook: "You can reach me at (603) 382-8027 if you have any further concerns."

Ik zou dus nog maar ff gaan vragen waar je manual blijft. ;)

nog maars wat dumpen in dezedraad heeft er iemadn idddehandleiding
copy / digi ....iemand
gisteren wat dingen ontdekt ,...mbt lfo,s/ en env vcf/ vca op de osc b ???
mmmm - by deze wat pix
backside

Attachments

• card juni 3ax80 007.jpg
    card juni 3ax80 007.jpg
    973,6 KB · Bekeken: 138
mooie bumpert

Attachments

• card juni 3ax80 011.jpg
    card juni 3ax80 011.jpg
    667,2 KB · Bekeken: 122
en om de "rxnx" bewering te ontkrachten ...
zekers geen Rotte Zooi!:{ *D
nu nog steeds te koop .-!:walker: :walker: :walker: waar blijven jullie
:{

[edit t clean doekie hangter nog !]:D

Attachments

• card juni 3ax80 003.png
    card juni 3ax80 003.png
    499,9 KB · Bekeken: 123
Laatst gewijzigd:
Back