Nieuwe trance track...

Eerste effe een opmerking. Ik hou niet van dit soort muziek.
Ik versta onder trance een heel ander genre. Tegenwoordig noemen ze alles trance. Ik vindt het meer commerciele massa muziek. (en das nog netjes uitgedrukt).

Maar, de track is best aardig. Ik denk dat heel wat "trance" liefhebbers het een (hele)goeie track vinden. Op TMF zou je em zo kunnen draaien. Het is een rechtsreekse copy van wat je daar veel hoort. Als je nog effe een zooitje van dit soort nummers maakt, moet er toch wel 1 of ander labeltje in geinteresseerd zijn. Succes!!

Sander

naam, titel, stijl :) t past allemaal in een standaard trance-achtig jasje ... wellicht heeft sander een juiste suggestie gedaan.
ik vind het hihats loopje beetje overheersend en niet lekker klinken om eerlijk te zijn, verder gewoon ok :dj:

Origineel geplaatst door sander
hee hee, ik zie nu pas dat je em op tmfweb hebt staan.
Zit je toch al in de goede hoek :)
hehe...is webspace van een vriend van me..ben zelf toch echt niet zo tmf-achtig hoor, vindt dit ook niet echt iets voor tmf..maar misschien zit ik verkeerd :)
zo plat is het toch niet?

track

track

Hai,

Inderdaad....die hihats....alleen een lekkere scherpe 8-bit openhh werkt misschien ook........
gewoon mono.........je hebt 1 kant gedelayed...betekend dat in een club de mensen aan 1 kant dus een hh horen die te laat komt...

TAC

Gedownload...tja..

Hmmm...het kan zo op een trance-verzamelaarr..dat is waar..

Maar, haal de beat weg en voeg wat atmosferische geluiden toe als ambient-mix dan vind ik het ook wel interessant misschien...Ik bedoel, met dit soort muziek wordt je tegenwoordig echt doodgegooid vind ik!!

Tja, op enkele domme foutjes na is het toch welk redelijk sterk.Klinkt ook wel lekker. Maar het had veel sterker gekund
Er komt bv plots een extra 16de hihat bij die absoluut niet groovy loopt met de rest. Integendeel hij remt het 'treineffect' van je primaire beats die overigens prima lopen van aan het begin. En ook de melodie had iets meer gekund, ik bedoel muziekaal een stuk sterker. Hoewel dit genre inderdaad totaal uitgemolken is, geloof ik dat sterke melodien a la sash in dit euro-trance genre nog steeds kans maken om heuse klappers te worden. Zoeken dus naar die ultieme leadsynthmelodie waarvoor iedereen plat gaat...want de rest zet me wel aan het shaken.
Verder moet je je echt onthouden met die typische 16de 909 snare fill naar het hoodfthema, man dat is pas helemaal uit !!!
Verder vind ik dit toch wel een erg geslaagde poging en behoort het op dit forum toch wel bij de betere stukjes.

Klinkt goed!!!
Ik vind alleen de percussie in het begin niet echt lekker klinken maar dat is persoonlijk. Voor de rest de melodie is toppie en het lead geluidje vind ik ook erg lekker klinken!!!

Ow ja over het TMF gehalte, sorry hoor maar dat vind ik wel meevallen! De gemiddelde TMF Trance clip bevat bijna geen energy en dat heeft deze track dus wel.

:) thx voor de reacties....over het hatloopje... tja het klopt idd dat ie niet sync loopt, had ik eigenlijk een beetje expres gedaan, maar nu vind ik zelf eigenlijk ook wel dat ik em er uit moet pleuren.

snare-fill naar hoofdtema: ik let er eigenlijk niet op of iets 'uit' of 'in' is....ik vond het ok zo, dus heb ik het er in gezet :)

Het genre, is niet mijn stijl maar wil het eigenlijk over de mix hebben.
Ben even bezig geweest en ik verbaas me over het geluid. De balans is op zich goed maar denk dat de drums iets te zacht staan en te lief klinken. En eigenlijk zitten alle geluiden elkaar in de weg en is het onmogelijk om een echte goede mix te maken.

Ben er even mee aan de slag geweest maar toch dat het wel IMO beter kan laten klinken maar nog lang niet zo dat je iets krijgt wat vergelijkbaar is met produkties van hetzelfde genre. Misschien heb ik het iets te overdreven gedaan maar vind het wel leuk om daarmee te spelen. Hopelijk dat je er een andere kijk door krijgt op je eigen mix en dat je op dat vlak nog eens aan kan werken.

http://mmbase.dyndns.org/synthforum/Mindsensation_-_Soundscapes_mastered_by_fuse.mp3

ik down nu, geef zo ff reactie :)

btw, dit nummer wordt er nu afgehaald en er komt een ander (nieuw) nummer voor in de plaats, in airwave/l-vee stijl...

tja idd de percussie staat er wat steviger in enzo.....moet het ff vaker horen om een goede vergelijking te kunnen trekken

er zou wat meer variatie in de arpeggio's kunnen hoor.. in het begin dan. de drums in het begin een beetje te eentonig. ook in de drum sectie is ontwikkeling mogelijk, of een lichte variatie in ieder geval.
als de drums zwijgen dan ineens breekt de zon heel leuk door en wordt het interessant, en zelfs heel mooi.
als sfeer zou er een mooie lichte vrouwenstem doorheen kunnen. maar ook dat is al gedaan.

ja, het begin is het zwakste gedeelte. als die zware drums eruit gaan dan breekt het goede los.

Back