buzz vraag

DeLoN

*Geluidsjager*
niet alle partijen/modules wil ik alle ruimte geven om hard te klinken,

nou heb ik gehoord van compressen en limiten maarreee niet van ratio's en dat soort gedoe....

ik wil het beste uit zo n partij halen zonder de volume gewoon naar beneden te kwakken van die channel, maar ook niet laten overheersen vergeleken met de andere partijen...

hellup?!

Een compressie ratio van 1:20 (of was het nou 20:1, in ieder geval helemaal naar rechts) betekent dat je in principe aan het limiten bent, al het signaal boven je treshold wordt dan 20x zachter gemaakt.

Dus je stelt je ratio in, lage ratio's zijn subtiel en soms onhoorbaar terwijl ze hun werk doen, met een ratio van 1:20 sla je alles helemaal plat, da's wel leuk om over drums te gooien soms (fatboy slim).

Dan ga je met de treshold spelen totdat het signaal verandert, dit kun je horen maar ook volgen met visualiser plugins, die van buzz zelf verhindert dat je tijdens het kijken nog settings verandert dus die werkt niet zo lekker, dus zet er een visualiser effect tussen.

Als je een master compressor gebruikt, zorg dan dat ie subtiel is, voor induele partijen moet je zelf even kijken wat je mooi vindt.

Soms is het ook handig om juist een gate te gebruiken, bijvoorbeeld net na een reverb, zodat de staart geen 'rommel' achterlaat zonder dat je hem hoort. Ook kun je creatieve dingen doen met bijvoorbeeld drums door een gate, maar daar ging je vraag op zich niet over.

"het beste uit zo n partij halen zonder de volume gewoon naar beneden te kwakken van die channel, maar ook niet laten overheersen vergeleken met de andere partijen."

Compressie is inderdaad het middel om dit te doen. "meer gedefinieerd" en "punchier" zijn termen die je vaak hoort. Lees ff de andere recente threads over compressie. Daarna moet je er zelf eens mee gaan experimenteren; dat was voor mij de enige manier om er echt achter te komen wat compressie is en wat je ermee kan. Als je Cubase of Logic hebt, heb je ook compressie-plugins. Van 'n middagje klooien hiermee leer je meer dan van 100 forum-posts.

Nou is dit een forum of niet?!

Nou is dit een forum of niet?!

wow... weet je hoeveel ik aan jullie heb...

ok ok ik moet het allemaal we zelf ondervinden heel subtiel gezegd maar nooit een RTFM opmerking gehad (bij wijze van dan)

Als je Buzz hebt heb je geen Cubase of Logic meer nodig als je geen MIDI gebruikt.

Zelfs VST en dX effects worden ondersteund, alleen niet altijd even stabiel......

Ik denk zelfs dat Buzz stukken beter is voor 'computercompositie', ware het niet dat sommige dingen ietwat gebrekkig werken.

Gisteren ook Buzz gekregen van iemand. Werkt inderdaad heel leuk, maar ik ben eigenlijk niet gewend om met zo'n soort trackers te werken.

Klopt het wel dat dit shareware is?

PS: Murphi...... Nee, ik ben wiener DX-7 MTS Lutjebroek. Maar dat wist je toch al? En ik gebruik een goed werkende Logic. :) :) :) :)

Nee, het is freeware.

Je mag vrijwillig doneren, iets wat ik ga doen zo gauw die gekke Fin actie onderneemt om te gaan updaten.

Wel oppassen met 'corrupte' machines, sommige combinaties werken niet lekker, dus vaak opslaan.

Je kunt Buzz ook koppelen aan MIDI CC's, en je kunt synths aansturen met MIDI, met een speciaal effect ook meerdere tegelijk.

Verwacht niet de luxe van Cubase of Logic, maar wel een programma dat ontiegelijk flexibel werkt met signaalroutings en zuinig is op je CPU.

Ik wil wel een demosong opsturen voor mensen die geinteresseerd zijn in de mogelijkheden.

Back