[tr606] lekkende batterij

bob303vs909

Ach und Weh
Nou, ik ga het dus ook eens doen...Ik ga woensdag kijken naar en tr 606 die last heeft gehad van een lekkende batterij...
Volgens die gast is het batterij gedeelte beschadigd en is de printplaat ok....
Hij vraagt er 50 euro voor....nou, kom maar op met de tips...ik mag hem morgen eerst van binnen bekijken.....dus, waar moet ik op letten....????

Als je hem niet koopt zeg het me dan ff, ik zoek nog steeds een nieuw huisje voor mijn 606 :)

Origineel geplaatst door Toon
BCA303, hoeveel vraag je voor die 606

Hoe bedoel je? Ik doe mijn 606 niet weg ofzo hoor, ik zoek alleen een nieuwe bodemplaat incl. batterijenklepje. Dus als iemand een 606 heeft die stuk is, dan mogen die zich bij melden :) Of bedoel je dat niet?

Origineel geplaatst door Toon
Oh sorry, dacht dat je hem wegdeed

Nee ik sorry. Ik drukte me wat krom uit :(

Laatst gewijzigd:
Volgens die gast is het batterij gedeelte beschadigd en is de printplaat ok....

juist ja... dat kan wel maar het risiko dat er ook iets op de printplaat is aangetast is toch wel vrij groot. dat battterij zuur vreet overal door heen en dat in zo'n klein vol kastje...
ik zou hem alleen kopen na +/- een uur lang alles te hebben uitgetest. let vooral ook op de switches: die zijn nogal kwetsbaar en vaak behoorlijk verrot.

Maar is het mogelijk om bijvoorbeeld de hele printplaat opnieuw te solderen, of is dat een onmogelijkheid?
Anders ga ik mijn pa, een oude electronica man, opzadelen met een mooi winter project....
En hoe zit het met spare parts...switches bijvoorbeeld, zijn die gewoon nog te krijgen ergens?

En die kan je gewoon nieuw kopen bij de electronica boer.
Die chipforbrains op ebay.com heeft ook veel (prijzige) onderdelen.

Maar nog ff een ding...er zit hier op het forum toch van die klussers...ik wil graag wat info over hoe je nou zo'n project moet aanpakken...of je de delen die met zuur zijn aangetast kan vervangen...moet ik dan denken aan van die soldeerbanen die zijn onderbroken door zoor, of dat er wat van die 'dingetjes' (sorry, maar ben geen elctrotechnicus) zijn ehhhh gesmolten...wehehehe...ik moet lachen om mijn eigen onkunde...

Origineel geplaatst door Mk II

...
ik zou hem alleen kopen na +/- een uur lang
...

zoals iemand al eerder schreef zijn er zeker idioten die 'm alleen voor de onderdelen en 't chassis willen hebben voor €50,-..

dus zo'n buil kan je je d'r niet aan vallen lijkt me. en als 'ie 't dan ook nog 's met een eenvoudige fix doet is 't toch helemaal mooi?

overigens is deze site ook wel leuk voor de knoppen; doorzichtig gekleurd met een lampje d'r in..:D

Back