alpha juno filter tweak

Heeft een van jullie heren de service manuel voor mij?
Ik zie zeker de benefits van het filter verpotten.

groet,
Maarten

:okdan:

ik ben benieuwd. De filters van de @ zijn echt vet vind het ook tof hoe hij net tegen zelfoscillatie aan zit orgineel.

ben benieuwd hoe die piept :)

Heeft een van jullie heren de service manuel voor mij?
Ik zie zeker de benefits van het filter verpotten.

groet,
Maarten

Brillance is dus iets anders dan de filter-cutoff?
Ik heb zelf een @Juno-1 maar als ik snel een filtertweak wil maken druk ik altijd op brillance en draai dan een beetje aan de alphadial.
Wat zou nou de meerwaarde zijn van een potje ten opzichte van de alphadial.

Brillance is dus iets anders dan de filter-cutoff?
Ik heb zelf een @Juno-1 maar als ik snel een filtertweak wil maken druk ik altijd op brillance en draai dan een beetje aan de alphadial.
Wat zou nou de meerwaarde zijn van een potje ten opzichte van de alphadial.

Nouw, met die alpha dail kan ik persoonlijk niks het friekt me niet genoeg.
Idd het is niet mijn Alpha maar van een maatje en we hebben besloten er een eind filter in te bouwen.

Nog bedankt voor alle hulp allen.
groet,
Maarten

Zelfoscillatie kan je niet instellen door aan de instelpots te draaien. Die pots zijn voor de cutoff.

Het is wel mogelijk, maar dan moet je behoorlijk modden. IC 4 van de MKS50 stuurd de cutoff en resonantie van de filters aan. Bij de Juno-1 is dat IC 18. Bij de Juno-2 is dat IC 12.

Je moet de spanning van poot 15 van het 7302 IC veranderen om het filter in zelfoscillatie te laten gaan. Dus poot 15 los van de print maken en opamp er tussen klooien met instel pot erin om de versterking af te stellen. Geheel op eigen risico. Het IC kost 21,40 euro.

Back