Microkorg in module?????

vaag..... heeft ie niet gewoon het toetsenbord eraf gezaagd? :D

Ik denk dat dat een eigenbrouwseltje is.
Overigens is dat niet zo'n groot probleem als je ziet hoe de originele versie opgebouwd is.
Een jaar of 15 geleden heb ik wel eens een PPG wave-2 omgebouwd naar module-versie.
Daarvoor moest ik zelfs het frontpaneel doormidden zagen.
Uiteindelijke resultaat mocht er best zijn.

Origineel geplaatst door Mike Philco
Overigens is dat niet zo'n groot probleem als je ziet hoe de originele versie opgebouwd is.
Een jaar of 15 geleden heb ik wel eens een PPG wave-2 omgebouwd naar module-versie.

slik....=(

Origineel geplaatst door Mike Philco

heb je wel unieke gear. :D

ot: het moet bijna wel een eigen brouwseltje zijn... of een gigantische designflaw.. Alle aansluitingen zitten helemaal bovenop, da's niet echt handig als je hem in een drukbevolkt rackje wil hangen, wel?

Origineel geplaatst door dumdumdadumdum
heb je wel unieke gear. :D

ot: het moet bijna wel een eigen brouwseltje zijn... of een gigantische designflaw.. Alle aansluitingen zitten helemaal bovenop, da's niet echt handig als je hem in een drukbevolkt rackje wil hangen, wel?

heeft de nova ook

dan is de nova waarschijnlijk beter geschikt als tabletop synth, toch? volgens mij zag ik bij die microkorg ook wat gainregelaars op de bovenkant, dan los je e.e.a. dus ook niet makkelijk op met haakse pluggen.

ik moet zeg dat ik die allemaal niet (gehad) heb, maar als het zo is, dan is er ook niet echt geweldig over nagedacht, wel?

De Virus is een desktopsynth met de mogelijkheid hem in een rack te hangen.
Snoeren aan de 'onderkant' zou dus niet logisch zijn.

ook weer waar. Novation heeft dat trouwens met de ksrack best slim opgelost, vind ik.

novation_ksrack_ip.jpg

jips, ken die kerel. of althans die microkorg (mocht het er maar 1 zijn)

stond al twee jaar op rij op de muziekbeurs in antwerpen. ik wist gewoon zo dat het over die korg ging toen ik de titel zag :D toen er dan nog is antwerpen stond..;)

virussen en nord racks hebben nog wel wat speling doordat ze schuin zijn
als je ze in het rack hangt kan je er wel zo'n 90 graden haakse plug instoppen en dan past er ook gewoon direct wat boven!

NR3LeftLarge.jpg

maar veel speling heb je niet

de echte rack-versie van de MK/MS2000 is de MS2000R hé. deze moet wel ge-DIY-d zijn. de MS2000R heeft trouwens ook z'n connectoren ad. bovenkant. bij 'n microwave XT is dat veel beter opgelost, daar zijn de connectoren op 'n slimme manier geplaatst zodat je 'r geen last van hebt in een rack. (kon er niet meteen plaatje van vinden)

Back