Ramirez
Ouwe rot
Origineel geplaatst door Mhika Ra
Hoi Ramirez,
Ik heb de laatste update, namelijk v1.23 staan. Werkt verder prima.
Dat keytranspose weet ik niet , maar je kan toch in ieder geval 3 schuiven tegelijk gebruiken om diverse kanalen te transposen ? Maar jij wil het zeker met 1 knopje ?
En die update dat kan niet misgaan hoor, zolang je het met een smartmedia kaart doet werkt het prima.
(ik heb zelfs me O.S. al een keer gesloopt, en weer gemaakt.)
Groetjes,
Ra
3 tegelijk?
Ik kan er maar 1 selecteeren,vreemd.
Weet je waar het eigenlijk omgaat ,Ik baal er gewoon van dat ik niet met een patern kan inproviseeren.
De mc909 werkt voor mij perfect om een goede patern te bouwen.
Ik heb bijvoorbeeld 1 drumlijn 1 basspoor en 6 melodylijnen.
Onder mijn rechterhand heb ik een leadsynth die staat te popelen om te gaan.
Maar dan.....kan ik mijn patern niet via de toetsen real time verhogen of verlagen zoals realtime transpose of een arpregio of auto accomp(keyboard functie)
Dus lekker inproviseeren en opnemen met een lead is er niet bij.
Ik heb ook een psr9000 die dat wel kan,maar een 909 werkt gewoon vele malen beter als het gaat om paterns maken.
Echt joh,ik heb me de schompes lopen zoeken naar een bak waar je gewoon op een mensvriendelijke manier paterns mee kan maken of arpregio's kan stapelen ,eventueel met een stepsequencer erbij ,en dan de sporen (behalve drums uiteraard) onder je linkerhand kan verhogen of verlagen.
Een beetje een kruising dus tussen een arranger keyboard,groovebox en een synth.
Handleiding na handleiding uit lopen spitten, fantom,motif,rs7000,triton,electribes,mpc's, noem het maar op.
Maar volgens mij zoek ik naar iets wat er gewoonweg niet bestaat.
Ik vraag me ook af hoe die nummers als magnetic fields 2,electriccity,enz zijn gemaakt.
Die wisselen continu de hele zaak om in een andere toonhoogte.
Het kan toch niet zo zijn dat ze spoortje voor spoortje alles transporteren.
Dat is toch veel te omslachtig om een nr in elkaar te zetten,laat staan bedenken.
Of bedenk ik nu een gat in de markt