Focusrite/Drawmer

Jr-Sound

SOUNDFREAK
Hallo forummembers,

Ik ben op zoek naar een goede gate/compressor/compounder, ik heb nu een compressor van dbx en een gate van dbx, maar ik wil nu graag over gaan op een betere bak nu zit ik te twijfelen tussen de Focusrite/Drawmer/Presonus wie heeft ervaring met deze bakken?

Ik wil deze meerendeels gebruiken voor live gebruik en soms studio, welke van de 3 is het meest geschikt hiervoor?

Het liefst zou ik willen dat de apparaten over de volgende functies beschikken:
attack - release - hold - treshold

hoeveel wil je uitgeven en welke types van die merken bedoel je ?

er zit namelijk nogal erg veel verschil in een Drawmer MX30 of een Drawmer S3 bijvoorbeeld....;)

Origineel geplaatst door Jr-Sound
Ik ben op zoek naar een goede gate/compressor/compounder,

ik heb een vermoeden dat ie t in t budget reeks van de compounder zoekt..

daarnaast is compounder niet iets standaard zoals compressor / gate (tenzij ik iets gemist heb)..

maar goed,

ervan uitgaande dat je iets in dit budget zoekt, neem ik aan dat je de drawmer dl 241 / focusrite compounder bedoeld..
Presonus heb ik zelf geen ervaring mee.. op beide compressors vindt ik de gates te sloom, welk dbx spul jij in huis heb weet ik niet, maar als je goeie gates wil hebben zou t iig nog niet de deur uit doen voordat je de gates op je nieuwe aanschaf heb kunnen vergelijken.. compounder is erg lekker op kicks / drum / percussie.. heeft alleen wel de nare eigenschap dat t geluid snel doffig wordt.. als je alleen een groep kick / dum / percussie o.i.d. erdoor heen route kun je natuurlijk een vaste eq setting gebruiken.. maar wil je m live continu over de main mix hebben lijkt hij me minder geschikt..

de drawmer is wat dat betreft beter geschikt om over je mix te gooien.. aardig transparant (vooral vergeleken de compounder).. doet goed wat ie moet doen.. heeft een peak limiter dus wat dat betreft goed geschikt voor live situaties en bescherming van je speakers.. nadeel is wel dat die peak limiter niet uit kan.. maar als je op een ''normaal'' volume met muziek bezig bent zal je hier absoluut geen hinder van hebben

maar goed, misschien moet je nog specifieker zijn met waar je naar opzoek bent .. mag t wel of niet pompen.. moet t zo transparant mogelijk? je zou anders ook nog naar ander soort compressors kunnen kijken die echt alleen bedoeld zijn om over je complete (live) mix te gooien

He, ik denk ik ben wat onduidelijk geweest hier wat meer informatie,

ik zoek een goeie gate voor de drums te gaten (snare tom tom tom ) ik heb nu hier een dbx 1074 voor
en ik zoek een goeie compressor voor de kick en bass en vocals hier heb ik nu de dbx 266 voor

nu doen deze hun werk wel goed maar toch vind ik ze niet echt mijn ding ik heb is een keer met een focusrite green mogen werken en dat was echt heftig.

nu zat ik te denken om voor de bass en kick een focusrite compounder te halen
en dus ben ik nu nog op zoek naar een goeie gate voor de drums en een goeie compressor voor de vocals

Ik heb veel verhalen gehoord over focusrite drawmer en presonus, ik heb met de focusrite gewerkt en deze werkt echt perfect vind ik de presonus is ook wel goed en snel maar niet echt mijn ding.

dus wie heeft ervaring/kennis over focurite gate/compressors of drawmer gate/compressor? (eventueel ook de bss504)

het liefst zou ik een 4 channels gate en een 4 channels compressor willen hebben dat scheelt ruimte in me rek,

welke focusrite of drawmer gate/compressor is het meest geschikt voor live gebruik en af en toe studio?

(wat de gate voor de drums minimaal moet hebben is: treshold attack hold release)

graag zou ik al jullie ervaringen/kennis/meningen hier over willen horen

alvast bedankt,

JR

Origineel geplaatst door Jr-Sound
He, ik denk ik ben wat onduidelijk geweest hier wat meer informatie,

ik zoek een goeie gate voor de drums te gaten (snare tom tom tom ) ik heb nu hier een dbx 1074 voor
en ik zoek een goeie compressor voor de kick en bass en vocals hier heb ik nu de dbx 266 voor

nu doen deze hun werk wel goed maar toch vind ik ze niet echt mijn ding ik heb is een keer met een focusrite green mogen werken en dat was echt heftig.

nu zat ik te denken om voor de bass en kick een focusrite compounder te halen
en dus ben ik nu nog op zoek naar een goeie gate voor de drums en een goeie compressor voor de vocals

Ik heb veel verhalen gehoord over focusrite drawmer en presonus, ik heb met de focusrite gewerkt en deze werkt echt perfect vind ik de presonus is ook wel goed en snel maar niet echt mijn ding.

dus wie heeft ervaring/kennis over focurite gate/compressors of drawmer gate/compressor? (eventueel ook de bss504)

het liefst zou ik een 4 channels gate en een 4 channels compressor willen hebben dat scheelt ruimte in me rek,

welke focusrite of drawmer gate/compressor is het meest geschikt voor live gebruik en af en toe studio?

(wat de gate voor de drums minimaal moet hebben is: treshold attack hold release)

graag zou ik al jullie ervaringen/kennis/meningen hier over willen horen

alvast bedankt,

JR

Ten eerste : Voor compressor voor vocals zou ik je de FMR Really Nice Compressor aanraden...heeft geen gates,maar is een ontzettend goede stereo compressor,ideaal voor vocals...

De Compounder is idd ideaal voor bass en kick...de ingebouwde gates zijn erg snel en goed af te stellen...de limiter is wat minder...de bass expand functie is erg prettig...

De Drawmer DL241 is ook een aanrader,dubbele compressor en gate alleen is de gate niet uitgebreid in te stellen...voor drums is het een ideale oplossing,heeft echter wel de neiging om transients wat te overdrijven als je wat extremere instellingen gebruikt...dit kun je ook weer muzikaal gebruiken,vooral bij overstuurde drums een leuk trucje...tis wel een bak die je goed moet afstellen dus...

Ik heb zelf 4 maal DBX 166xl staan die ik vooral voor gating gebruik...zijn lekker snel en gebouwd als een tank...de compressie is ook bruikbaar,de limiter kan in combinatie met de compressor leuke dingen doen...vind wel dat ze wat dof gaan klinken bij extremere instellingen...

Qua multi-channel gates heb ik persoonlijk geen ervaring behalve met de Presonus ACP-8,leuke 8-voudige compressor,maar gates zijn niet snel en uitgebreid genoeg voor al je gating-behoeften...

Drawmer maakt hele goede gates,niet goedkoop maar wel goed...op het gebied van gating is Drawmer toch wel de marktleider,als je de centen hebt zou ik daar eens naar kijken...zeker als die functies die jij noemt er echt op moeten zitten zijn er weinig alternatieven...denk er wel om dat die goede Drawmer gates vaak alleen maar XLR aansluitingen hebben...

Origineel geplaatst door dione
Ten eerste : Voor compressor voor vocals zou ik je de FMR Really Nice Compressor aanraden...heeft geen gates,maar is een ontzettend goede stereo compressor,ideaal voor vocals...

De Compounder is idd ideaal voor bass en kick...de ingebouwde gates zijn erg snel en goed af te stellen...de limiter is wat minder...de bass expand functie is erg prettig...

De Drawmer DL241 is ook een aanrader,dubbele compressor en gate alleen is de gate niet uitgebreid in te stellen...voor drums is het een ideale oplossing,heeft echter wel de neiging om transients wat te overdrijven als je wat extremere instellingen gebruikt...dit kun je ook weer muzikaal gebruiken,vooral bij overstuurde drums een leuk trucje...tis wel een bak die je goed moet afstellen dus...

Ik heb zelf 4 maal DBX 166xl staan die ik vooral voor gating gebruik...zijn lekker snel en gebouwd als een tank...de compressie is ook bruikbaar,de limiter kan in combinatie met de compressor leuke dingen doen...vind wel dat ze wat dof gaan klinken bij extremere instellingen...

Qua multi-channel gates heb ik persoonlijk geen ervaring behalve met de Presonus ACP-8,leuke 8-voudige compressor,maar gates zijn niet snel en uitgebreid genoeg voor al je gating-behoeften...

Drawmer maakt hele goede gates,niet goedkoop maar wel goed...op het gebied van gating is Drawmer toch wel de marktleider,als je de centen hebt zou ik daar eens naar kijken...zeker als die functies die jij noemt er echt op moeten zitten zijn er weinig alternatieven...denk er wel om dat die goede Drawmer gates vaak alleen maar XLR aansluitingen hebben...

bedankt voor je info, ik wist dat drawmer de beste gates heeft, maar deze zijn 2 channels, ik had een oog op de ds201 maar dan moet ik er 2 halen, dus vandaar dat ik het liefst een van 4 channels wil, ik heb gehoord dat focusrite een goeie gate/compressor heeft van 8 channels dat zou ook mooi zijn 2 in 1 en dat scheelt ruimte in me rek, want ik heb een effecten rek van 6 eenheden daar zitten een galm delay gate compressor en eq in dus wat voor mij het mooiste zou zijn is een goeie gate van 4 channels en een goede compressor van 4 channels of een van 8 channels, maar ik wil wel een A klasse merk, hier heb ik nu ook het budget voor dus vandaar, kennen jullie misschien gates/compressors van 4 channels of anders eentje van 8 channel, ik weet dat focusrite een hele goeie gate/compresor van 8 channels heeft maar ik weet nu alleen niet welke dit is.

de reden ook dat ik van die dbx af wil is dus die doffigheid ook voor de rest doen ze hun werk wel goed maar k ben toch opzoek naar iets beters.

Origineel geplaatst door MadR
klark technic ? heb ze alleen nog niet gehoord ..

he bedankt voor je reactie,

die compressor lijkt me wel wat maar die gate niet.

Nu heb ik de volgende compressors op het oog:

Drawmer DL 441
Klark Teknik DN504

welke van de 2 is beter of wie heeft hier ervaring mee? ik ga de compressors gebruiken voor de vocals, als ik deze 2 bakken met elkaar vergelijk dan gaat mijn keuze toch naar de klark, heeft iemand hier ervaring mee of kent iemand nog een betere compressor (focusrite ofzo)

welke van de 3 merken zijn kwa compressor/gate de beste?

nu weet ik dat drawmer de beste gate's heeft
en focusrite de beste compounder/compressors voor zo ver ik weet.

wie o wie kan me wat verder op weg helpen?

voor vocals zou je ook nog mindprint kunnen kijken

http://www.mindprint.com/cms.php?scr=products&mode=0&r=p

dit zijn echt hele heldere compressors wel erg saai want je hoort dus amper dat ie werkt, totdat je m uit zet..maar goed dat is juist wat je wil op vocals lijkt me ..
als gimmick (in mijn ogen dan) kun je je vocals nog op een subtiele manier wat warmer laten klinken, evt met een subtiel smerig randje door middel van buizen.. de Envoice en de T-comp zie je afentoe wel voorbij komen (de Envoice wat vaker)

maar goed, ik heb sterk t idee dat relatief betaalbare compressors nooit perfect zijn.. dus persoonlijk zou ik gewoon voor een combi gaan van compressors :)

Origineel geplaatst door resonance
voor vocals zou je ook nog mindprint kunnen kijken

http://www.mindprint.com/cms.php?scr=products&mode=0&r=p

dit zijn echt hele heldere compressors wel erg saai want je hoort dus amper dat ie werkt, totdat je m uit zet..maar goed dat is juist wat je wil op vocals lijkt me ..
als gimmick (in mijn ogen dan) kun je je vocals nog op een subtiele manier wat warmer laten klinken, evt met een subtiel smerig randje door middel van buizen.. de Envoice en de T-comp zie je afentoe wel voorbij komen (de Envoice wat vaker)

maar goed, ik heb sterk t idee dat relatief betaalbare compressors nooit perfect zijn.. dus persoonlijk zou ik gewoon voor een combi gaan van compressors :)

bedankt voor je reactie en tip, deze compressor ken ik niet, ik denk toch dat ik meer geinterresseerd ben ik die klark van 4 channels ten zij er een betere van 4 channels is

Prijzig maar erg goed: BSS DPR 504 4 kanaals noise gate en z'n broertje DPR 404 4 kanaals compressor.

Drawmer maakt ook een 4kanaals gate, de DS 404, kwa ruimte in je rack ook een prima keus.

Iets meer ruimte in je rek maar ook de moeite waard: De Klark Teknik Square One Dynamics. 8 kanalen, ieder kanaal kan of gate of comp zijn. ik geloof drie units hoog... Goed ding wel.

Persoonlijk vind ik de BSS gates lekkerder dan de drawmers, die "klikken" me wat teveel bij korte attacks

Origineel geplaatst door Allert
Prijzig maar erg goed: BSS DPR 504 4 kanaals noise gate en z'n broertje DPR 404 4 kanaals compressor.

Drawmer maakt ook een 4kanaals gate, de DS 404, kwa ruimte in je rack ook een prima keus.

Iets meer ruimte in je rek maar ook de moeite waard: De Klark Teknik Square One Dynamics. 8 kanalen, ieder kanaal kan of gate of comp zijn. ik geloof drie units hoog... Goed ding wel.

Persoonlijk vind ik de BSS gates lekkerder dan de drawmers, die "klikken" me wat teveel bij korte attacks

thanks voor je reactie,

ik heb met de bss mogen werken en het is niet echt de gate die ik zoek, maar hij zit wel in me lijstje totdat ik een betere tegen kom

kent er nog iemand een goeie gate voor de drums? (eentje die snel direct en agressief is) prijs maakt niets uit en het liefst een A klasse merk

vallay people gatex/kepex2 vind ik fijn werken, xta gates zijn helemaal te gek maar hebben wel een goed-kijken-welk-knopje-ook-alweer-wat-doet-indeling. ik vind zelf de quad bss-en ook nog teveel klikken als ze snel moeten zijn, maar daar zit je toch al mee in de top range van gates...

Back