IK denk..dus negeer dit maar dat SCI gewoon niet de juiste producten had en dus terecht het loodje heeft gelegd..ook NU vind ik er nog steeds NIETS
Murc
Tsja. De Prophet 5 en Pro-one hebben het in ieder geval supergoed gedaan (genoeg mensen die ze wél gaaf vonden

). Een beetje bedrijf kan die mooi als melkkoe gebruiken. De Prophet 10 is vet, maar natuurlijk een typische verliesgever en dan weer een typische slechte move van een synthliefhebber met z'n eigen bedrijfje (denk ik).
Maar wat een goed voorbeeld is van slechts koopmanschap: SCI gebruikte als keyboard voor de P5 een patent van E-mu. Daar hebben ze kei lang veel te veel voor betaald. E-mu werd er zo rijk van dat ze zelfs begonnen zijn aan het ontwerp van de
Audity - ook zo'n voorbeeld van economische naïviteit trouwens (maar synthtechnisch om van te watertanden natuurlijk! - en E-mu is er [net] op tijd weer mee gestopt om te cashen met de Emulator). Zelfs SCI heeft dit op een gegeven moment bedacht en is simpelweg gestopt met royalties betalen (was er niet nog een rechtszaak hierover die SCI won?). Maar ja, da's pas nadat een sloot geld was afgedragen. So much voor enige financiële back-up.
Zie ook Hartmann, voor een recenter voorbeeld. Hartstikke boeiend die Neuron, maar te freaky en te duur voor de massa. Verkoopt dus niet, en bedrijf failliet. Voor de synthwereld hartstikke leuk natuurlijk dat zo'n synth nu bestaat (ook al lijkt de Neuron alweer welhaast vergeten, helaas), maar een bedrijfskundige met wat verstand van de markt had Hartmann überhaupt niet opgericht, lijkt mij.
Uhm, ik bedoel nu niet dat dat had moeten gebeuren met SCI en zo, of dat al die gave (maar onverkoopbare) synths niet uitgebracht hadden moeten worden!

Maar het verklaart de sythgeschiedenis beter dan "ik vind die synths niet gaaf dus ik snap dat ze failliet gingen", denk ik...
Gaaf om te zien trouwens, al die oude prijzen. Maar wat had een hobbyist dan op zijn zolderkamertje staan in 1977? Want het lijkt me niet dat de tweedehandsmarkt destijds zo ontzettend veel lagere prijzen had, of toch wel?