De Front 242 thread

Bass

Gepokt en gemazeld
Jeezzz...

Die Belgen kunnen er wat van.
Ik heb al hun CD's en toen ik Up Evil voor het eerst hoorde was dat 1 van de meest 'volle' producties die ik ooit gehoord heb!!!

Het is dan ook gemixed door Andy Wallace, alles wat hij mixt klinkt echt vet!!!

Nog meer Front fans hier???

:halleluja
:kroon:

Zeker liefhebber van de muziek ja.

Vroeger wel veel geluisterd en heb ze 2 jaar geleden nog gezien op virus in eindhoven.

Zeker en vast fan van het eerste uur al. Maar vond hun eerste werken de allerbeste. Allemaal.

geef mij ook maar hun eerder werk... no shuffle is ronduit fantastisch..

THE WAY THE MORNING BROKE WAS QUITE ONNOZEL... (unusual)

Is een beestig trakje, maar al wat ouder.

Front... juist ja... veel ranzige FM sounds, en hier en daar meen ik in sommige nummers een TR-626 te horen... :D kool!

in tegenstelling tot hardcore (gabber) heeft 242 wel de juiste agressive attitude qua muziek...
vind nog altijd Neurobashing, Gripped By Fear, Circling Overland en natuurlijk Tragedy For You top! 8)

Laatst gewijzigd:
...Ik heb met Crapage van Up Evil nog een keer mn tweeters opgeblazen!

Heb bijna al hun platen en CD's, en ben zeer benieuwd naar de nieuwe single die in Februari verschijnt, en het nieuwe album wat uitkomt in April/Mei. :)

hmm depeche mode 5 pagina's en hier maar 8 reacties :?

ik vond vooral hun beginperiode goed (Geography, No comment, Official Version), zij hebben (samen met Neon Judgment) mij geinteresseerd gemaakt in electronische muziek

over de magere reacties...ik denk dat er weinig mensen geinteresseerd zijn om op elke thread waarin een groep/act staat die ze goed vinden, dit ook daadwerkelijk te ventileren (ik ben dit NU aan het doen en ik ervaar weinig meerwaarde moet ik zeggen)
als ikzelf dit zou willen doen voor elke groep/act waar ik iets van bezit op vinly/cd, dan heb ik een volledige dagtaak daaraan...

Up Evil vind ik trouwens al van de periode toen het 'vernieuwende/nieuwe' van F242 al lang achter de rug was maar da's een persoonlijke mening.
Na voornoemde drie platen begon de gimmick (zowel muzikaal als vestimentair) een beetje in een loop te geraken (maar dit heb ik met héél véél groepen, op een gegeven moment is't truukje wel stilaan uitgemolken, of is het meer van't zelfde)

Front 242 rulez...

Heb ze heel lang geleden eens live gezien, op het Seaside festival in De Panne.
Na 30 minuten crashte hun Atari of whatever ze toen op het podium hadden staan, en de show was gedaan.

Toch een 'graaf' bandje !

Voor de Nl'ers: graaf betekent gaaf :-)

waarschijnlijk omdat het meer popmuziek gericht is
synthpop dan volgens synth brittania

Laatst gewijzigd:
Moet weer eens wat meer naar ze luisteren, maar ze zijn zeker wel goed. Cobalt 60 is ook lekker zwaar, een sideproject van 2 van de leden. :)

Cobalt 60 klinkt als een cyberpunk 242
duss zeker net zo goed als t origineel
en de stem van jean luc de meyer vind ik zowiezo erg mooi

Back