MS-20 500 eurus

En toch zou ik zo een SQ10 kopen als ik er geen had.
Als je de rest van de korgjes hebt staan is het gewoon erg fijn om er een SQ10 bij te hebben.
Het is misschien minder handig dat er geen quantizer op zit idd, maar het ding is nog altijd wel een retefijn apparaat vind ik.

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
En toch zou ik zo een SQ10 kopen als ik er geen had.
Als je de rest van de korgjes hebt staan is het gewoon erg fijn om er een SQ10 bij te hebben.
Het is misschien minder handig dat er geen quantizer op zit idd, maar het ding is nog altijd wel een retefijn apparaat vind ik.

tja, het oog wil ook wat. blijkbaar.

maar is bv een doepfer maq16 niet veel uitgebreider en meer functioneel, zonder in te leveren op de pret (andere moderne machines, synths bv, leveren vaak extra, maar zijn minder leuk vanwege de interface, het echte vintage geluid etc).

de sq10 heb ik heel even gehad, en was ook zeker leuk.
nee, eigenlijk moet ik zeggen dat ookdaar geldt dat bv het ingrijpen op de gatelength en de schakelaars makkelijker en leuker zijn dan op de maq, waar je toch even het menu inmoet. maar jee, de sq10 heeft ook zijn beperkingen tov de nieuwere sequencers.

Ik blijf de SQ-10 toch wel een funky machine vinden hoor en het feit dat ik inmiddels al weer een tijd met een P3 werk doet daar niets aan af. Alles is gewoon 100% hands on (geen menu's uiteraard) en je kunt er absoluut complexe dingen mee doen. Al gebruik je hem alleen maar als modulatiebron voor je modulaire speeltjes ipv puur en alleen noten sequencen....dan maakt het niet quantized zijn van de output waarden ook niet zoveel uit by the way.

Origineel geplaatst door R-ond
jaloers van t niet hebben van een synth ...die iedereen these days wil ..tegen byna elke prijs ?
check die ms50z 1500+ eu ...jahooooor

Hahaa.,als ik een ms20 wil ga ik naar de bank en ik koop er meteen 6 alstmoet,maar ik wil die rommel ni in huis ,das wel een groot verschil op 2000e zal het voormij ni aankomen,trouwens ik heb laatst hier nog een klote sq10 verkocht voor een armzalige 500e,voor een maat van mij zonder enige winst op te nemen,ik kon die zo van hem kopen voor 200e ,maar dat vind ik het niet waard !!

HEXAGON, ik zou bijna gaan denken dat je een persoonlijke hekel hebt aan de Korg MS en SQ spullen. Je trekt echt alles uit de kast om iedereen er maar van te overtuigen hoe klote die spullen wel niet zijn. Je zal ongetwijfeld heeeeeel veel synths hebben staan en er alles van af weten, maar vergeet nou niet dat er genoeg mensen zijn die NOG meer geld en meer cq. mooiere spulletjes dan jij hebben en TOCH nog veel plezier beleven aan hun Korgjes.......

Het blijft dus gewoon een kwestie van smaak als je het mij vraagt.

Origineel geplaatst door HEXAGON
Hahaa.,als ik een ms20 wil ga ik naar de bank en ik koop er meteen 6 alstmoet,maar ik wil die rommel ni in huis ,das wel een groot verschil op 2000e zal het voormij ni aankomen,trouwens ik heb laatst hier nog een klote sq10 verkocht voor een armzalige 500e,voor een maat van mij zonder enige winst op te nemen,ik kon die zo van hem kopen voor 200e ,maar dat vind ik het niet waard !!

Ik zou nog iets verder gaan & een 2e hypotheek op m'n huis nemen;
daarvan dan alle MS-20s opkopen om ze definitief te ontmantelen zodat de wereld aanstonds bevrijd is van deze nare synths.
Dan ben je echt goed bezig voor de mensheid.

Oh ja, fijne kerstdagen nog !

Origineel geplaatst door levka
Ik zou nog iets verder gaan & een 2e hypotheek op m'n huis nemen;
daarvan dan alle MS-20s opkopen om ze definitief te ontmantelen zodat de wereld aanstonds bevrijd is van deze nare synths.
Dan ben je echt goed bezig voor de mensheid.

Oh ja, fijne kerstdagen nog !

mocht je daarna een dump plaats nodig hebben voor al die narigeid.. ik bied me aan als vrijwilliger
zou er een markt zijn voor DIY ms-20's ?

Origineel geplaatst door Hooihuis
HEXAGON, ik zou bijna gaan denken dat je een persoonlijke hekel hebt aan de Korg MS en SQ spullen. Je trekt echt alles uit de kast om iedereen er maar van te overtuigen hoe klote die spullen wel niet zijn. Je zal ongetwijfeld heeeeeel veel synths hebben staan en er alles van af weten, maar vergeet nou niet dat er genoeg mensen zijn die NOG meer geld en meer cq. mooiere spulletjes dan jij hebben en TOCH nog veel plezier beleven aan hun Korgjes.......

Het blijft dus gewoon een kwestie van smaak als je het mij vraagt.

Nee volledig mis.ik heb momenteel bijna geen synths,maar heb wel op een handvol na alles al gehad of uitgeprobeert,inclusief waar de meeste nog altijd,en waarschijnlijk nog lang van gaan dromen...

het is wel inderdaad een kwestie van smaak,ben ik totaal mee eens,maar invergelijking met andere toestellen zijn prijzen van sommige toestellen gewoon overdreven. zelfs als het om vintage gaat,en daar gaat het hierom..

Of ik de ms serie klote vind of niet ,das juist mijn gedacht ervan.

Trouwens waarom verkoopt iemand zijn MS-50 aan 1900 of meerals dieemzo goed vind? ,Als die het waardt was zou die em toch houden zeker! ,idem voor de rest,mensen kopen,proberen,en dan achteraf maar beseffen dat ze met het geld iets beters of anders kunnen kopen dat voor hen meer de moeite loont.

De MS-20 werdt massaal gekocht aan dure prijzen op een gegeven moment,nu willen sommigen em zo snel mogelijk weer kwijt omdat die zakt in prijs,en het ook aan het doen is...

Origineel geplaatst door resonance
mocht je daarna een dump plaats nodig hebben voor al die narigeid.. ik bied me aan als vrijwilliger
zou er een markt zijn voor DIY ms-20's ?

nee,want de prijs is gekoppeld aan het 'vintage item'

Maak een identieke kopie van een ms-20 en biedt em aan als nieuw hermaakt,en probeer hem te verkopen aan 900e,lukt NOOIT!

Origineel geplaatst door HEXAGON
De MS-20 werdt massaal gekocht aan dure prijzen op een gegeven moment,nu willen sommigen em zo snel mogelijk weer kwijt omdat die zakt in prijs,en het ook aan het doen is...

Hoe kom je er toch bij dat de prijs aan het zakken is ?? Die is toch al tijden ongeveer 700 euro voor een fraai exemplaar? Stabiel dus, niemand maakt winst of verlies. Gewoon doorschuiven.

Origineel geplaatst door vinnieq
Hoe kom je er toch bij dat de prijs aan het zakken is ?? Die is toch al tijden ongeveer 700 euro voor een fraai exemplaar? Stabiel dus, niemand maakt winst of verlies. Gewoon doorschuiven.

ik verbaas me ook over zijn standpunt...

tja, van echt zakken van de prijs is niet zo'n sprake, hoewel je niet teveel moet blijven navelstaren hier op het forum. de ms20 kan ook wel wat goedkoper.
dat hexagon zo reageert, heeft toch vooral met zijn persoonlijke smaak en waardering voor de korgs te maken en misschien gewooneen beetje met een oblectieve kijk op de kwaliteit van de ms20. daar kan ik me iets bij voorstellen. een ms20 kan je helemaal te gek vinden, maar dat kan met een citroën 2cv ook, en toch wordt het daarvan geen mercedes.

maar vooral vind ik dat er vervelend persoonlijk gereageerd wordt en dat lijkt me echt nergens voor nodig.
en laten we het hier nou niet over jaloers gaan hebben, want in veel threads schijnt de afgunst door de reacties. daar moeten we gewoon allemaal voor onszelf aan werken.

Origineel geplaatst door Leo

maar vooral vind ik dat er vervelend persoonlijk gereageerd wordt en dat lijkt me echt nergens voor nodig.
en laten we het hier nou niet over jaloers gaan hebben, want in veel threads schijnt de afgunst door de reacties. daar moeten we gewoon allemaal voor onszelf aan werken.
Ik ben het met je eens dat we niet op de persoon moeten gaan spelen, maar dat is wel wat lastig als 'bepaalde personen' (kuch) elke mogelijkheid benutten om hun negatieve mening over MS-series synths te spuien of keer op keer te zeggen dat de prijs aan het zakken is, terwijl dat een persoonlijke mening is die DUS niet objectief is en niet wordt gedeeld door anderen en ook niet per se objectief waarneembaar is aan de prijzen (IMHO). De waarde van vintage synths is niet objectief vast te stellen, dus keer op keer zeggen dat een MS-20 een budget synth is of 'objectief gezien' te duur is, is in mijn onobjectieve subjectieve persoonlijke bescheiden mening bullshit.

Origineel geplaatst door SpaceAgentSpiff
Ik ben het met je eens dat we niet op de persoon moeten gaan spelen, maar dat is wel wat lastig als 'bepaalde personen' (kuch) elke mogelijkheid benutten om hun negatieve mening over MS-series synths te spuien of keer op keer te zeggen dat de prijs aan het zakken is, terwijl dat een persoonlijke mening is die DUS niet objectief is en niet wordt gedeeld door anderen en ook niet per se objectief waarneembaar is aan de prijzen (IMHO). De waarde van vintage synths is niet objectief vast te stellen, dus keer op keer zeggen dat een MS-20 een budget synth is of 'objectief gezien' te duur is, is in mijn onobjectieve subjectieve persoonlijke bescheiden mening bullshit.

een ingewikkeld betoog zo samengevat dat het in in oogopslag te begrijpen is...hulde

De waarde van een MS20 word bepaald door de omstandigheden waarin de verkoop zich bevind. Het is geheel afhankelijk van de uitgangspunten die beiden partijen hebben en aan de consensus die word gesloten..

Ik heb er ooit een voor 150 gekocht en zelfs voor 900....

Ik denk dat de MS20 een FOKKING VETTE synth is....En met mij hele volkstammen...daarom zijn er nog steeds mensen die in de buidel willen tasten als ze hun zinnen hebben gezet op een MS20...Als synthgup 10 jaar geleden was een MS20 soort van Hocus Pocus voor me met een onweerstaanbare aantrekkingskracht.

Hulde voor Korg...ze hebben een zeer duurzaam instrument ontwikkeld met oneindig veel mogelijkheden...
Het filter rules.....Een ieder die de MS20 kraakt schiet denk ik zijn doel ver voorbij...Ik zou zeggen lul de nieuwe Juno D maar in de grond...dan heb je ECHT gelijk....

Origineel geplaatst door Leo

Ja mee eens, laten we het hier gezellig houden;
Ik denk dat als iemand een bepaalde synth persoonlijk niet zo fijn vind klinken & dat ook duidelijk zegt, de meeste mensen op SF dat goed kunnen hebben.

Ik denk alleen wel dat de manier waarop je zoiets doet wellicht mede bepaalt wat voor je reacties je daar dan weer op krijgt.

Als je termen als "klote", "rommel" & "armzalig" gebruikt en dan aangeeft hoeveel hiervan wel/niet in je bankkluis past dan kun je je mening mischien beter op een 2ehands autoforum posten.

Origineel geplaatst door levka
Ja mee eens, laten we het hier gezellig houden;
Ik denk dat als iemand een bepaalde synth persoonlijk niet zo fijn vind klinken & dat ook duidelijk zegt, de meeste mensen op SF dat goed kunnen hebben.

Ik denk alleen wel dat de manier waarop je zoiets doet wellicht mede bepaalt wat voor je reacties je daar dan weer op krijgt.

Als je termen als "klote", "rommel" & "armzalig" gebruikt en dan aangeeft hoeveel hiervan wel/niet in je bankkluis past dan kun je je mening mischien beter op een 2ehands autoforum posten.

mee eens...soms denk ik..."kom op"...zijn we nu zo verwend dat we een MS20 niet eens meer waarderen...poeh poeh...

Mensen moeten niet zo zeuren.

Hexacon vind de Korg Ms serie Kut, Klote, Rommel en Waardeloos.
Ik niet. Ik vind de Ms20 1 van mijn lievelingssynths. (en ja..ik heb nog meer synths dan alleen een Ms20).

En omdat Hexacon de Ms20 grond in boort vind ik het niet ineens een vervelende vent.
Ook vind ik die opmerking niet vervelend ofzo.
Ik vind gewoon dat hij lult.
En hij vind waarschijnlijk dat ik uit mijn nek lul.

Prima toch?
Het feit dat Hexacon zo veel bezig is synths moet er wel op duiden dat hij liefhebber is en dus lijkt het me erg leuk om eens een bier met hem te drinken. :)

Back