MS-20 500 eurus

HEXAGON

Gedeactiveerd account
http://fr.audiofanzine.com/services/petites_annonces/index,page,1,p,0,catpa,21540,idtype,4002,pmpa,0,order_pa,date,model,2,idpa,2314356.html#2314356

Ik had al gezegt in een vorige threat (waar niemand mij weer wou geloven) dat ze gingen zakken die MS-20's ,dit is al de 3de die ik tegenkom rond deze prijs.

Meer zijn ze ook niet waard ,voor zon cheape sound ,wat wil je!.

Dit toestel is serieus overschat geweest en zal terug zakken in prijs in de toekomst heel de wereld rond

je moet inderdaad gek zijn 800e of meer te betalen voor zon (rommel)bak....

Re: MS-20 500 eurus

Origineel geplaatst door HEXAGON
Dit toestel is serieus overschat geweest en zal terug zakken in prijs in de toekomst heel de wereld rond
dat kun je van de ms-10 idd allemaal zeggen, maar de 20 is toch heel wat uitgebreider... 500 is niet duur iig, mits goede staat

ga je mond spoelen gek!

ja en der staat ook een memorymoog voor 4500.....

als je over 6 jaar natuurlijk 900 hebt betaalt (heel dom),ja dan willen ze er graag zoveel mogelijk uithalen natuurlijk,

Idem met de TR-909's degene die hem nu nog snel duur proberen te verkopen zijn deze die hem duur hebben gekocht ,of degene die er nog snel geld willen uit halen...(deze gaat ook als een steen zinken in prijs,en de 808 zal volgen maar veel later)

Als HEXAGON een vooruitziende blik heeft, ben ik daar erg blij mee! Kan ik mooi tegen de tijd dat ik weer centjes heb ze gelijk extra nuttig gebruiken. :)

Re: Re: MS-20 500 eurus

Origineel geplaatst door fjoesz
ga je mond spoelen gek!

waarom ? een van de twee is de reden,anders zou die niet zakken in prijs...

Of komt nu het ene door het andere,zo zo,das nu toch niet zo gek!

:gaap:

Idem met de TR-909's degene die hem nu nog snel duur proberen te verkopen zijn deze die hem duur hebben gekocht ,of degene die er nog snel geld willen uit halen...(deze gaat ook als een steen zinken in prijs,en de 808 zal volgen maar veel later)

Mocht dat zo zijn zullen ze ook weer snel in prijs stijgen denk ik..

Origineel geplaatst door rombraz
Mocht dat zo zijn zullen ze ook weer snel in prijs stijgen denk ik..

Stijgen zeker,eenmaal iedereen er spijt van gehad heeft hem weg hebben gedaan,want nooit zal iets nog klinken als een 909! Of het snel zal zijn weet ik niet...

Waarom verkopen mensen nu hun 909 eigenlijk?

1-'omdat eigenlijk de prijs voor die kick,HH en snare het niet waard is' ?

2-'Omdat ik die supergrovende sequencer derin toch niet gebruik' ?

3-'Omdat ik voor die prijs een nieuwe PC heb' ?

4-'omdat die klanken een beetje out of date zijn,het hoeft niet meer de 909 te zijn' ?

5-'Met een hoop samples en mijn battery software of mijn MPC ben ik ook tevreden' ?

6-'ik doe geen live sets meer' ?

7-'omdat...... ???

cheape sound tss. de meest rauwe synth die ik ooit gehoord heb
scheuren grommen trekken tieren

ik heb 700 voor een mint gave betaald en dat vind ik veels te weinig :D

BRUUT DING

onmisbaar bruut

mechanisch bruut hout touwen metaal frictie gille giere openrijten snijden kapot kapot

Origineel geplaatst door fjoesz
cheape sound tss. de meest rauwe synth die ik ooit gehoord heb
scheuren grommen trekken tieren

ik heb 700 voor een mint gave betaald en dat vind ik veels te weinig :D

BRUUT DING

onmisbaar bruut

mechanisch bruut hout touwen metaal frictie gille giere openrijten snijden kapot kapot

Ok ,hij heeft wel een typisch sound,maar mischien is dat net het probleem,je valt altijd terug op dezelfde sounds,veel mogelijkheden maar altijd in het zelfde erg markerende soundpalette.

Geraken daardoor mensen hem beu,hij komt wel heel veel voor te koop (of het duur is of niet)waarom willen mensen hem nu kwiijt terwijl die zon 5 jaar geleden most wanted was?

http://fr.audiofanzine.com/services/petites_annonces/index,page,1,p,0,catpa,21540,idtype,4002,pmpa,0,order_pa,date,model,2,idpa,2314356.html#2314356

Ik had al gezegt in een vorige threat (waar niemand mij weer wou geloven) dat ze gingen zakken die MS-20's ,dit is al de 3de die ik tegenkom rond deze prijs.

Da's ook een manier om goedkoop aan een MS-20 te komen, het ding afzeiken op Synthforum in de hoop dat de prijs zakt :D

Het enigste goede aan een ms20 is de filters.
Voor de rest gewoon fucking low budget en slecht.
Filters is ook low budget maar ok die klinkt best wel ok maar niet super muziekaal als een moog//ems filter.
Korg vond het niet waard om er fatsoenlijke volt/octave vco's in te bouwen omdt het een cheapass bakkie moest worden om de concurentie met Roland des tijds aan te gaan.
Die IMHO veel betere semi modulard hadden (system 100 setje).
Een 101 of 102 van de system 100 is nog cheaper dan de overpriced ms20 en klinkt 10 keer beter imho.

Ok ,hij heeft wel een typisch sound,maar mischien is dat net het probleem,je valt altijd terug op dezelfde sounds,veel mogelijkheden maar altijd in het zelfde erg markerende soundpalette.
dat zou ik eerder zeggen van een 303...

maar goed...een beetje zelfrespecterend programmeur haalt nog een behoorlijk scala aan sounds uit een ms-20, vooral door optimaal gebruik te maken van de E.S.P. en het patch paneel...

Ik denk dat 500 een normale prijs is en ik denk dat we dit ook voor 2007 moeten gaan verwachten. Vaak zijn dit verkopers die al enige onderzoek hebben gedaan.

Originele Minimoogs worden ook al onder de 1900 euro verkocht.

Origineel geplaatst door bikkel
Da's ook een manier om goedkoop aan een MS-20 te komen, het ding afzeiken op Synthforum in de hoop dat de prijs zakt :D

Ik heb de mijne des tijds 200e betaalt ,en na hevig gebruik weliswaar verkocht!
Dus ik moet geen meer hebben,ik kan wel die aan 500e kopen in FR,en aan jou verlappen voor 700e als je wil...

Ik ken zelfs iemand die een MS20 en 10 gewoon aan een deur heeft gevonden 'voor de vuilbak' (ja tis ook een synth met een crapy sound dus...)

Zelfs een RSF kobol (klavier versie) super zeldzaam op de vuilbak gevonden (2 jaar geleden ,ongelooflijk maar waar)

@ rene : toch iemand clear ziet !

Ach, dit wordt toch gewoon een beetje a la Behringer bashing. Het is puur persoonlijk of je een ms20 mooi vindt of niet. Ik vind het een geweldige bak die veel beter is dan alle andere mono's door zijn ESP en patch panel, waardoor je de meest wilde experimenten kunt uithalen met andere gear (synth, gitaar, bas etc). En dat er wel eens ergens een keertje een synth goedkoop staat betekent niet tegelijk een 'tendens'. Er wordt ook al zo moeilijk gedaan over juno's die opeens weer heel duur zouden worden, maar als er dan een paar voor 200 euro staan wordt er niet van gezegd dat de prijs dalende is. Er is variatie in synth-prijzen, en een paar aanbieding-zwaluwen geven nog geen synthesizer-zomer. Uch ;) .

Back