Welke presets uit de H8000FW gebruik je?

Pimpampeter

Muziekfabriek
Hee mensen,

Inmiddels zitten er hier op t forum een aantal eventide H8000FW gebruikers, en waar ik als gebruiker heel erg nieuwsgierig naar ben, is welke presetnummers jullie allemaal gebruiken, en waar je ze voor gebruikt.

Ik zal n voorzet geven:

4208 - 3 bands x over 96khz hall reverb (gebruik m voor alle producties)

ben benieuwd!!

GRTZ

Peter

Ik heb niet echt vaste presets die elke keer weer gebruik, er zitten er zoveel goede in.
welke ik heel relaxt vind, zijn:

- undulate
- glitterous verb
- tape echo (losse percussie shots, lijkt veel op mijn space echo)
- Italo's Space (mijn favoriet - lekker voor op synth sounds)
- Ghosties (om bezoekers/klanten mee te laten spelen).

De preset nummers kan ik zo snel niet zien. Tegenwoordig save ik de settings van processor A en B via VSigFile mee in de folder van het project waaraan ik werk (werkt veel fijner dan ze apart op te moeten slaan en te namen in de H8000fw). Ik ga weer verder, ik heb net een 'transient designer' presetje gevonden op de eventidehelps group en volgens mij klinkt dat erg lekker op snares.

Tot nu toe elke keer andere...heb sinds kort de H8000fw via adat aan mn geluidskaart hangen,dus ga snel de multiple machines ook eens gebruiken ; 3 of 4 verschillende stereo fx via de pc op 1 dsp (waarvan 1 analoog out in mn set-upje) en dan op de andere dsp gewoon analoog een ander fx...

Angelic Echoes is wel een lekkere trouwens : pitch delay en reverb in 1,heb je verder niks meer nodig.....de 'movie' sectie heeft trouwens bijna alleen maar goede presets...
En de 'Ducking delays' vind ik ook allemaal vet...gooien je mix niet vol maar in breakjes hoor je echt die delays opkomen,erg mooi...

Voor de standaard reverbs vind ik m'n PCM- 90 nog steeds de betere...

Interesting thread!

Heb afgelopen weekend veel gespeeld met 5432 Etherharp over heerlijke basic synth soundje. HEERLIJK :D

Verder krijg ik ook altijd een zeer brede glimlach *D als ik aan het pielen ben met de movie presets, voice fx spul en especially 1839 Dinosaurus.

laat eens wat geluidsfragmenten horen. na die eventide demo eens beluisterd te hebben zou ik hem ooit wel eens in huis willen halen. maar het zou wel vrij lullig staan hier.

grear list: Fl studio, eventide H8000 :D

Denk zelfs dat als je alleen maar VSTi's gebruikt i.p.v. Hardware je sound,kwaliteit tot een hoger niveau zou kunnen gaan tillen.

Origineel geplaatst door Ridder
Interesting thread!

Heb afgelopen weekend veel gespeeld met 5432 Etherharp over heerlijke basic synth soundje. HEERLIJK :D

Verder krijg ik ook altijd een zeer brede glimlach *D als ik aan het pielen ben met de movie presets, voice fx spul en especially 1839 Dinosaurus.

Gek, bij mij is Dinosaurs 5723.. :confused:

Origineel geplaatst door Cisco
Gek, bij mij is Dinosaurs 5723.. :confused:

Misschien een verschil tussen de H-8000 en de H-8000FW

Heb nu thuis even gekeken en bij mij staat hij idd ook onder 5723. Had even het nummer online opgezocht in de presets manual onder "presets by name"... en daar staat 1839. Die manual klopt niet helemaal dus. In de manual die ik erbij heb gekregen staat het wel goed.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door isnieZot
laat eens wat geluidsfragmenten horen. na die eventide demo eens beluisterd te hebben zou ik hem ooit wel eens in huis willen halen. maar het zou wel vrij lullig staan hier.

gear list: Fl studio, eventide H8000 :D

En toch zou niemand opkijken van jouw gear combinatie; past wel bij je. Titels, muziek, gearlist: typisch Isniezot zou men zeggen. :D

Die dinosaurus is dat wat? Krijg je dan net zo'n vette sound als in Jurassic Park? Is het een T-rex of wat?

Heeft iemand V5.2 al? Hoorde dat er een beta-versie de ronde gaat..

Veel presets van meester Richard Divine!!!

Kan niet wachten!

3312 - autoFMPan_Verb

Vindt ik ook erg lekker! gebruik ik vaak om een qlimax te bereiken..

Maar heb bij lange na nog lang niet alle presets gecheckt!
Da's ook bijna onmogelijk, elk effect reageert weer anders op verschillende geluiden..
Heb veel geld betaald om deze bak te kunnen betalen, maar denk dat ik er de grootste plezier in tijden van ga hebben!!
De mogelijkheden lijken oneindig! Durf te wedden dat ik over 40 jaar nog niet alles weet over deze proccessor!

[Even oftopic] Hoe hebben jullie gasten de routing lopen?

Ik heb het voorlopig op 1 stereo kanaal en 2 mono's staan op m'n DDA tafel, gewoon op m'n aux'es..
Heb Firewire nog niet geprobeerd, want gebruik een Fireface-800 en dat verward m'n apple een beetje door het gebruik van 2 firewire aansluitingen.

Iemand tips m.b.t tot de combinatie Rme Fireface-800 en de Eventide H-8000FW aangezien de Eventide ook hele goede converters heeft en eigenlijk ook goed als soundcard zou kunnen fungeren?!

Heb het gevoel dat m'n setup dubbelop is.... ;)

Laatst gewijzigd:

Iemand tips m.b.t tot de combinatie Rme Fireface-800 en de Eventide H-8000FW aangezien de Eventide ook hele goede converters heeft en eigenlijk ook goed als soundcard zou kunnen fungeren?!

Heb het gevoel dat m'n setup dubbelop is.... ;) [/B]

Je kunt je sends and inserts via de Fireface Adat interface digitaal naar je H8000 routen? Ik weet niet of je spoor voor spoor je opnames in je DAW bounced of dat je soms tot 8 sporen tegelijk opneemt? In het eerste geval zou je met de H8000 een hele leuke geluidskaart hebben. Ik vind persoonlijk electrische gitaren en de pickup van acoustische gitaren een beetje lekkerder via de A/D van de Fireface klinken dan die van de H8000. Ik zou de Fireface gewoon houden.

Origineel geplaatst door matador
Je kunt je sends and inserts via de Fireface Adat interface digitaal naar je H8000 routen? Ik weet niet of je spoor voor spoor je opnames in je DAW bounced of dat je soms tot 8 sporen tegelijk opneemt? In het eerste geval zou je met de H8000 een hele leuke geluidskaart hebben. Ik vind persoonlijk electrische gitaren en de pickup van acoustische gitaren een beetje lekkerder via de A/D van de Fireface klinken dan die van de H8000. Ik zou de Fireface gewoon houden.

Die hou ik zowieso.. Maar ben gewoon benieuwd naar de converters van de Eventide. A la testje.. ;)

Heeft iemand V5.2 al? Hoorde dat er een beta-versie de ronde gaat..

Veel presets van meester Richard Divine!!!

Kan niet wachten!

Hoe cool!!
Vanaf 2 januari is de eventide mailinglist weer actief en volgens de support-sensei Italo, staan ons vreselijk coole dingen te wachten. Hoe weet jij dat nu al dan trouwens?
Vanaf dan, de upgrade van de H8000fw, ga ik een heleboel impulse bestanden maken op 96khz (digitaal gesampled gesynched aan aan een Big Ben wordclock) en die gratis op internet ter beschikking stellen.
Die zijn zowiezo via Altiverb te laden (die heb ik nog te koop staan trouwens - voor heel weinig!) en misschien maak ik ze ook wel op waves ir-1 formaat als daar genoeg animo voor is.
Ten eerste wil ik ze op 174bpm sampelen omdat een goede vriend daar mij om vroeg, ten tweede op 130 bpm, omdat ik daar vaak op werk met andere mensen. Dan nog twee andere snelheden, die jullie mogen bepalen.
Die snelheden zijn van belang, omdat veel instellingen niet alleen reverb/scatter hebben maar ook hele dikke delys, die op een bepaalde snelheid melopen.

Die hou ik zowieso.. Maar ben gewoon benieuwd naar de converters van de Eventide. A la testje.. ;)

Ik heb ze drie dagen even als DA aan mijn setup gehangen, het klonk goed alleen er was best wel een noise floor, het klonkt veel beter dan de RME AEB8-o converters, betere details en het klonk wel 'warmer'. De Mackies hr824 die ik direct op de outputs had aangelsoten, gingen al bijna nooit op standby op de RME converters (mindere converters dan de Fireface800), de Eventide kregen ze soms op standby.
Ik heb nu Lynx Aurora 16 converters (ADDA) en Apogee AD16, er is geen echte ruis meer op de inputs. Ik wil best wel een paar tests uitvoeren en als .wav posten als je een paar ideeen hebt.

Ik heb 1 dsp gewoon via de analoge sends/returns van mn tafel lopen en de andere dsp via adat ins en outs aan de Fireface 800 hangen...bij de multiple machines zitten vette fx om op die manier te gebruiken...in Cubase een aantal sends aangemaakt,waarvan eentje naar de H8000 gaat en dan analoog er weer uit...de anderen komen via adat weer terug...

routing voorbeeldje :

ana in 1+2 > dsp A > ana outs 1+2

adat in 1 t/m 6 > dsp B > ana outs 3+4 plus 4 adat outs

op dsp B draait 1 van de multiple machines..in dit geval preset 3220 : eentje met een PCM70,een 2290 en nog een chorus en een dual shift..

Zo heb ik dus 4 stereo fx sends en returns,waarvan 2 returns via de analoog outs van de H8000 en 2 returns via adat terug Cubase in...8)

Het is trouwens schrikbarend hoeveel beter de H8000 fx klinken in vergelijking met plug-ins,zelfs als je ze dus digitaal houdt...

Back