RS-7000 voor 450 eurootjes

Is niet duur....maar succes met het zoeken naar Smartmedia cards en SIMM geheugen.

Ik zou dan toch liever opteren voor een wat duurdere waar de memory expansion en output expansion al bij zit en eventueel al een stuk of 2 smartmedia kaartjes.

Verder wel leuke koop.....maar ik kan je garanderen dat als het je ding is je binnen de kortste keren meer gaat investeren aan zowel de outputs als het geheugen (geheugen kun je nog wel cheap krijgen 2e hands).

Dus mijn volledig gepimpte 7000 met alles erop en eraan is dan dus....wait for it.. 500E waard? :(

..zo lijkt het tegenwoordig wel tenminste. Volledig onrechtvaardig voor deze supermachine. Alleen jammer dat de meeste mensen niet weten dat het een supermachine is..

idd, dit soort prijzen slaan nergens op

hehe ja die prijzen zijn in een relatief korte tijd echt hard gedaald, nooit echt begrepen waarom dat zo is gegaan... leuk voor de mensen die er een zoeken, dat wel... zo ben ik dan ook wel weer :dubbel:

kzal hem waarschijnlijk ook nooit weg doen, en zeker niet voor een skrale 500 euro ofzo 8o)

Ik heb er net eentje voor 550 gekocht met 32MB RAM en 32MB smartmedia.

450 is wel aan de lage kant maar zoals Acidfever terecht opmerkt ben je die 100 euro zo kwijt aan RAM en geheugenkaartjes.

De staat van een apparaat heeft ook nog invloed op de prijs natuurlijk.

Druid

PS: Ik zie em niet meer voor 450 op marktplaats, ze zijn allemaal 650 of 600 euro's

Laatst gewijzigd:
Ik zit al een tijdje te denken om zo'n RS7000 aan te schaffen. Was erg tevreden met de RM1x, maar vond sommige ROM-sounds niet echt overtuigend.

Is er iemand die ze allebei heeft? Hoe zijn de klanken van RS7000 ten opzichte van de RM1x? Meer van hetzelfde of echt van betere kwaliteit?

Ik heb ze allebei, Rm1X heeft wel een aparte(re) sound, RS7000 is meer zeg maar conventioneel:) Kom maar een keer luisteren;)

Origineel geplaatst door Arv
Dus mijn volledig gepimpte 7000 met alles erop en eraan is dan dus....wait for it.. 500E waard? :(

..zo lijkt het tegenwoordig wel tenminste. Volledig onrechtvaardig voor deze supermachine. Alleen jammer dat de meeste mensen niet weten dat het een supermachine is..

De waarde ligt ook aan de verkoper en aan een eventuele koper.

Ik kom mijn volledig expanded RS7000 1.5 maand geleden nog voor 900 euro kwijt aan iemand die er 1 zocht die mint was en niet abused.

Heb hier heel lang en hard over nagedacht maar 'm toch niet verkocht met de wetenschap dat ik deze prijs nooit meer ga ontvangen voor de RS.

Waarom? Ik heb er gewoon een haat/liefde verhouding mee maar ondertussen kan ik er wel mee lezen en schrijven. Bovendien gebruik ik 'm voor sommige sampling zaken en daar is de combinatie van realtime knoppen/ sequencing/ fijne FX en filtering en unbeatable vind ik. Gewoon knallen.

De RS heeft zat nadelen maar ook bergen voordelen en ik krijg het niet over mijn hart de mijne weg te doen.

Maar 550 fully expanded is echt wel te goedkoop vind ik. De output expansion kost lost 230 euro overigens. SIMM geheugen is wel ergens redelijk goedkoop te vinden echter wel opletten want hij slikt niet alles.

En Smartmedia.....tja.....dat wordt duurder en duurder.......en hard zoeken!

Ik vind een mint fully expanded RS7000 gewoon 850 euro waard, zo simpel is het. Echter is de vraag laag omdat mensen sneller voor hypes als de MPC gaan omdat daar bijvoorbeeld de term groovebox niet aan wordt gekoppeld.

Heb ze beiden gehad, beide prima muziekdozen, heb de RS nog, de MPC niet meer. Dat was mijn keuze....een ieder zal daar andere argumenten voor hebben.

Ik zou er geen 850 voor geven, ook geen 750 en ook geen 650. Qua techniek is het toch wel gedateerd. Het is een rompler uit 2001. Als je ziet waarvoor een A5000 weggaat tegenwoordig. Alleen de sequencer ontbreekt.

Origineel geplaatst door René
Ik zou er geen 850 voor geven, ook geen 750 en ook geen 650. Qua techniek is het toch wel gedateerd. Het is een rompler uit 2001. Als je ziet waarvoor een A5000 weggaat tegenwoordig. Alleen de sequencer ontbreekt.

Hmmm....is de techniek uit een TR909 nog zo modern dan?

En nee het is geen rompler.....het is in de eerste plaats een sequencer met rompler en sampler functionaliteit. De interne sounds zijn niet super nee.....ben ik met je eens. Maar voor een groot deel goed bruikbaar. En in combinatie met de sampler gewoon een sterk product.

En wat betreft de A5000....tja....hardware samplers zijn nu eenmaal uit de markt gedrukt door software varianten. Maar een A5000 op zich kun je geen fuck mee...en met een RS dus wel.

Beetje perspectief is wel aan de orde vind ik.

Akai verkoopt kun MPC2000XL engine ook nog steeds met wat kleine software aanpassingen als MPC1000 en 2500. IS dat dan niet gedateerd.

De term "gedateerd" moet je sowieso niet eens over willen nadenken in de hardware markt. Want wat je vandaag koopt is morgen gedateerd. Het gaat om de inzetbaarheid van een apparaat uiteindelijk........

En naar mijn mening is de sequencer alleen al alleen aan de top van de hardware markt.

Laatst gewijzigd:
ben je die 100 euro zo kwijt aan RAM

Ik heb mijn ram-geheugen gewoon op marktplaats gekocht,

Voor 5 euro zit er nu 64 mb in :W

De individuele outputs heb ik nog niet gemist,
wordt volgens mij ook door veel mensen weer verkocht omdat ze het toch niet gebruiken.

Origineel geplaatst door deins

wordt volgens mij ook door veel mensen weer verkocht omdat ze het toch niet gebruiken.

precies allemaal hype. In 2007 zijn ze weer wat goedkoper dan nu. Het is net als met auto's.

Origineel geplaatst door deins

Heeft een RS7000 ook geen interne eq per kanaal en ook zijn eigen compressie?
Dat maakt een stel extra outputs al een stuk minder onmisbaar.
Een RM1x heeft dat bijvoorbeeld helemaal niet en toch moet het allemaal door
de -niet uit te breiden- stereo outputs.

Als je het verschil hoort tussen de main outs en de outs van het output board ben je al snel verkocht kan ik je garanderen.

Je hebt een EQ per track maar geen dedicated compressie. Alleen 3 FX engines die globaal werken.

Dus voor compressie doeleinden zijn de extra outs een must. Verder is de digi i/o die je erbij krijgt erg handig om je main mix naar je computer te sturen.

Het geheugen is inderdaad goedkoop te krijgen 2e hands....maar let wel op dat niet elk geheugen foutloos werkt. Er zijn genoeg verhalen van mensen die veel problemen hebben met glitching e.d. door verkeerd geheugen.

Dat verhaal van Acid kan ik volledig beamen. Het geheugen is/was van een obscure specificatie en die heb ik toen ergens in de US moeten bestellen. Ik ken ook de verhalen van mensen die er cheape memory in duwden en dat ging niet goed, vooral omdat de hogere registers van de mem errors gaven. En daar kom je pas later achter (als je je hele geheugen gaat gebruiken) :D

Hmm ja de extra outs, moet ik eerlijk bekennen dat ik die zelden gebruik. Het is namelijk jammer dat je de efx niet kunt routen naar de extra outs.

Voor de rest kan ik alleen maar zeggen (net als Acid) dat ook ik er een soort haat-liefde verhouding mee heb en het ding niet zou willen verkopen want hij kan gewoon teveel. En zet daar tegenover, dat in 6 jaar tijd de MPC kwa gebruiksgemak en live tool er nog steeds niet aan kan tippen. How bout that.

R

Ik ben zowiezo voorstander van separate outputs, vind het ook een gemis op mijn RM1x maar ik bedoel maar te zeggen dat interne EQ al een hoop verschil maakt.
Overigens heb ik de beats uit de RM1x al eens door een externe multiband compressor (Triple C) mogen jagen en dat maakt al een megaverschil..:W

Back