Origineel geplaatst door Arv
Dus mijn volledig gepimpte 7000 met alles erop en eraan is dan dus....wait for it.. 500E waard? 
..zo lijkt het tegenwoordig wel tenminste. Volledig onrechtvaardig voor deze supermachine. Alleen jammer dat de meeste mensen niet weten dat het een supermachine is..
De waarde ligt ook aan de verkoper en aan een eventuele koper.
Ik kom mijn volledig expanded RS7000 1.5 maand geleden nog voor 900 euro kwijt aan iemand die er 1 zocht die mint was en niet abused.
Heb hier heel lang en hard over nagedacht maar 'm toch niet verkocht met de wetenschap dat ik deze prijs nooit meer ga ontvangen voor de RS.
Waarom? Ik heb er gewoon een haat/liefde verhouding mee maar ondertussen kan ik er wel mee lezen en schrijven. Bovendien gebruik ik 'm voor sommige sampling zaken en daar is de combinatie van realtime knoppen/ sequencing/ fijne FX en filtering en unbeatable vind ik. Gewoon knallen.
De RS heeft zat nadelen maar ook bergen voordelen en ik krijg het niet over mijn hart de mijne weg te doen.
Maar 550 fully expanded is echt wel te goedkoop vind ik. De output expansion kost lost 230 euro overigens. SIMM geheugen is wel ergens redelijk goedkoop te vinden echter wel opletten want hij slikt niet alles.
En Smartmedia.....tja.....dat wordt duurder en duurder.......en hard zoeken!
Ik vind een mint fully expanded RS7000 gewoon 850 euro waard, zo simpel is het. Echter is de vraag laag omdat mensen sneller voor hypes als de MPC gaan omdat daar bijvoorbeeld de term groovebox niet aan wordt gekoppeld.
Heb ze beiden gehad, beide prima muziekdozen, heb de RS nog, de MPC niet meer. Dat was mijn keuze....een ieder zal daar andere argumenten voor hebben.