RS-7000 voor 450 eurootjes

Ik ben destijds wel even langs de muziekwinkel geweest met dat geheugen en die zeiden ook dat het geen probleem was.

Het geheugen zit er nu al jaren in en heeft nooit een probleem gegeven, ook niet bij volledig gebruik.

Als je het verschil hoort tussen de main outs en de outs van het output board ben je al snel verkocht kan ik je garanderen.

Tja, ik heb niks om die individuele outputs naar toe te leiden,
ik heb geen proffesionele studio maar gewoon een paar apparaten voor spek en bonen waar ik muziek op maak zondergrote set-up of systeem.
Opnemen doe ik gewoon via een cd-recorder die toch maar 2 inputs heeft. :kroon:

Ik zou er geen 850 voor geven, ook geen 750 en ook geen 650. Qua techniek is het toch wel gedateerd. Het is een rompler uit 2001. Als je ziet waarvoor een A5000 weggaat tegenwoordig. Alleen de sequencer ontbreekt.

De sampler op de RS7000 id niet te vergelijken met de A5000, de RS is een phrase sampler (max 16 parts) en de A5000 is een volwaardige sampler met 128 noten polyfonie en 32 parts. (En er zit trouwens wel een primitieve sequencer in de A5000 zonder edit mogelijkheden ;)) Maar goed het zijn gewoon twee hele verschillende apparaten die elkaar goed aanvullen :luv:

Als je de RS7000 en de RM1x wil vergelijken zie mijn post op rs7000.org/

Het kunnen switchen naar edit mode terwijl de sequencer loopt is erg tof, dat je in grid edit ook andere tracks hoort is ook verbeterd ten opzichte van de Rm1x en de EQ per kanaal en Master effecten zijn erg bruikbaar.

Druid

PS: Ik ben net mijn setup aan het veranderen zie foto (Met RM1x/RS7000/A5000)

Origineel geplaatst door Arv
Dus mijn volledig gepimpte 7000 met alles erop en eraan is dan dus....wait for it.. 500E waard? :(

..zo lijkt het tegenwoordig wel tenminste. Volledig onrechtvaardig voor deze supermachine. Alleen jammer dat de meeste mensen niet weten dat het een supermachine is..
hou hem dan gewoon bij

Als jullie er een volwaardige sampler naast zouden zetten.....zouden jullie dan eerder voor een A5000 of een E6400Ultra kiezen? Of toch software?

En waarom sowieso?

De RS7000 kan samples in het formaat van de A5000 lezen, voor mij was het simpel want ik had al een A5000. De E6400Ultra heb ik geen ervaring mee.

De volgende dingen vind ik prettig aan de A5000 (misschien is de E6400Ultra wel beter maar dat weet ik dus niet):

- 126 stemmen polyfoon
- 32 parts multitimbraal (2x midi-in)
- Interne HD
- EQ+Filter per sample
- 6 Insert effects (totaal)
- Resamplen met effects

Door de polyfonie kun je vette layers maken (onderling de samples detunen en pannen), ook zit er een peak+thru filter op waar je heerlijke geluiden mee kan maken. Nadeel aan de A5000 zijn de knoppen die erg gevoelig zijn voor vocht en stof (ik heb die van mij al eens vervangen).

Druid

Wat gebeurt er eigenlijk met de rs7000 als die back-up batterij leeg is.

Is het dan net zoals je weleens leest bij andere apparaten dat dan alles er ook uit is en er opnieuw ingezet moet worden?

Origineel geplaatst door deins
Wat gebeurt er eigenlijk met de rs7000 als die back-up batterij leeg is.

Is het dan net zoals je weleens leest bij andere apparaten dat dan alles er ook uit is en er opnieuw ingezet moet worden?

De RS7000 heeft geen non volatile geheugen en slaat alles, in tegenstelling tot de rm1x, op op de smartmedia kaart.

Ik heb er nooit op gelet maar heb in mijn RS nooit een batterij gezien eerlijk gezegd. Als er een batterij in zit zul je dus maximaal je main instellingen kwijt kunnen zijn. Geluiden kun je nooit kwijt zijn want die staan op de ROM en de specifieke edits staan op je Smartmedia kaart.

Oké,

Ik heb weleens iets zien zitten dat op een heel grote "knoop"-batterij leek.

Ook in de gebruiksaanwijzing staat dat er een lithiumbatterij in het apparaat zit voor "geheugenbackup"
en dat je daarom de batterij moet verwijderen als je de rs7000 weggooid. 8D (ergens achterin laatste pagina, wel speciaal vermeld voor nederland)

Ik vond het bij de rmx toch wel een voordeel dat hij alles automatisch opsloeg.
Het is bij het gebruik van me'n rs7000 al een keer gebeurt dat de stroom in het huis uitviel en ik daarom meteen een hoop kwijt was.
Ik sla tussentijds wel zo vaak mogelijk op maar als je veel samples gebruikt gaat daar soms aardig wat tijd inzitten.

Maar ik vind het bij de rs7000 weer een voordeel dat de preset-songs er niet standaard in opgeslagen staan zoals bij de rm1x.

Er zit inderdaad een backup batterij in, maar die is er enkel om te onthouden wat je system settings zijn. Alle andere dingen (songs, samples) moet je zelf opsaan..

Is die output board trouwens nog ergens nieuw te bestellen? Dacht van niet, he? :erm:

Origineel geplaatst door Zoidsity
Is die output board trouwens nog ergens nieuw te bestellen? Dacht van niet, he? :erm:

Ik heb 'm iets meer dan een jaar geleden nog gewoon besteld bij feedback voor 230 euro. Wie weet kan dat nog steeds?

Back