Stel je ultieme laptop samen!!

jaimiefanatic

Jaimie Fanatic
Voor degene onder ons die al werken met een notebook of willen gaan werken met een notebook..

Ik wil een goede notebook kopen om muziek op te produceren, maar er zijn er zoveeeeel en er zijn ook al wat threads hier geweest, maar nog steeds kan ik niet terug vinden welke notebook in welke config nu ECHT goed is..

daarom doe mij een plezier en help me: stel de ultieme notebook samen.. dus het merk en type van het ding, welke ingredienten (cpu, ram e.d.) en welke soundcard ..

Ik wil deze week een beslissing gaan maken..

Re: Stel je ultieme laptop samen!!

Origineel geplaatst door djsirjamez

daarom doe mij een plezier en help me: stel de ultieme notebook samen..

Die bestaat dus volgens mij niet.

Ik zou aan de hand van de bestaande threads proberen een keuze qua hardware te maken.

[ot]was een lekkere set die je wegdraaide op 3fm[/ot]

Check wat voor chip set er in zit . VIA chipset is niet geschikt voor audio producktie.
Check deze site http://www.rme-audio.com/english/
Hier staat heel veel info over laptop audio.
En de rme hammerfall dsp system pcmcia + multiface is een aanrader.
Ik heb de Emagic emi 2/6 en de m-audio Usb Quattro gehad.
Maar die halen het niet bij de Hammerfall. Ik ben echt erg tevreden met de hammerfal.
o en laat je niet gek maken door mensen dat Mac veel beter is . Want dat is gewoon niet waar. Mischien is het iets stabieler maar niet zo als de mensen van Mac je willen doen geloven .
En zeker niet qua prijs verhouding want dat is belachelijk !
ik had bijna een Mac gekocht maar het prijs verschil is het gewoon niet waard. En die keren dat ik op een mac heb gewerkt liep het nog meer vast als een PC laptop .
Dus laat je niet gek maken wat Mac betreft .
Er staat ook een stuk over op de rme site dacht ik.

thanks Q,
maarre, ik weet het echt effe niet meer en in alle threads wordt ook niet echt duidelijk aangegeven welke notebook het nou echt goed doet..

dus wellicht kan iemand toch een goed systeempie noemen?

dextah, op die site wordt alleen gesproken over de kaart.. maar welk systeem hangt eronder? fujitsu? dell, ibm, hp?? hoeveel gig intern, hoeveel cpu??

nee goed kijken . Bij tech info staat alles over note books.

HDSP System: Notebook Basics - Notebook Hardware (06/01/01)
Tech Info: HDSP System: Notebook Basics - The Audio Notebook in Practice (06/11/01)
Tech Info: HDSP System: Notebook Basics - Background Knowledge and Tuning (06/02/01)
Tech Info: HDSP System: Notebook Tests - Compatibility and Performance (05/01/02)
Tech Info: Notebooks/Laptops: User reactions, comments and tips (06/

ik zie de naam Dell Inspirion 8100 vaak voor bijkomen..voor als je geen geld hebt voor een Sony Vaio top of the range ;)

ik haal hem via een pc prive project dus $$ is een zorg minder (belasting voordeel enzo).. dus je zegt dat de Sony Vaio top of the range is? .. welke versie? type?

De Dell inspiron modellen schijnen erg goed te zijn .
Ik dacht ah een Dell is een Dell !
Dus een dell Latitude gekocht . Perfect bakkie maarrrrr je raad het al VIA chipset . Dus zwaar ruk . ik dacht eerst dat het aan de geluids kaarten lag . Dus ik de RME Hammefall gekocht hmmm nog steeds ruk !
Nu heb ik een simpelere Sony Viao met te weinig geheugen maar voor de rest Perfect ! Deze heb ik tijdelijk om geruild met die latitude . Ik denk dat ik een Inspiron ga aanschaffen . Die jongens van de Acid junkies hebben een Inspiron en die hebben er geen problemen mee.

ik haal hem via een pc prive project dus $$ is een zorg minder (belasting voordeel enzo).. dus je zegt dat de Sony Vaio top of the range is? .. welke versie? type?

Sony is perfect ! Maar check echt de chipset !
En zorg dat je de snelste harddisk neemt die er is .

dus een 2Gig processor met 512 intern mb en een 60Gig 7200rpm harddisk doet het em? ..

en welke Hammerfall kaart is dna nodig?

ik wil hem gebruiken om muziek op te produceren (mobiele studio) maar later ook voor live acts met Ableton bijv.

dus een 2Gig processor met 512 intern mb en een 60Gig 7200rpm harddisk doet het em? ..

Ja is perfect !

Rme Dsp system .
Pcmcia + Multiface .
Is echt te gek !
Ik had altijd een dat en een simpele audio kaart. Maar laatst vvor het eerst multi recording met de RME gedaan . Echt super. Alle synths en drums achter in de Multi multi rec .. en alle sporen staan netjes onder elkaar . Echt te gek !

onthoud wel dat ik geen midi gebruik! alleen maar samples met fruity loops en logic..

ok, ik zit nu op de sony vasio site maar daar staan ook zo'n 200 verschillende modellen.. welke adviseren jullie?

Ik heb pas geleden voor het eerst alleen met laptop op getreden.
Ik had een paar remixen die ik heb gedaan gewoon live gedaan !
Alle sporen appart op genomen + de vocalen . En dat gaan loppen en met Plugz lopen klooien ..
Zoals ik al zei die Viao die heeft te weinig geheugen maar het bleef lopen als een trein !

Stel je voor dat je echt even in sprookjesland zit en de perfect laptop kan samenstellen:

- Nul opstarttijd. Uit en aan is als een lichtknopje
- Geintegreerde soundcard met 0% ruis en 8 stuks 1/4" jack
outputs op de achterkant
- Fel scherm dat vanuit elke gewenst hoek leesbaar is.
- een powersupply die langer mee gaat dan jij als gebruiker
wakker kan blijven.

Klinkt dit gek of is de computertechnologie gewoon nog lang niet uitontwikkeld?

Back