Stel je ultieme laptop samen!!

Origineel geplaatst door djsirjamez
onthoud wel dat ik geen midi gebruik! alleen maar samples met fruity loops en logic..

ok, ik zit nu op de sony vasio site maar daar staan ook zo'n 200 verschillende modellen.. welke adviseren jullie?

Ik denk dat je een beetje naar de specs moet kijken .
Dus geen VIA chipset . En ik geloof ook geen SiS chipsets

Origineel geplaatst door Nolet
Stel je voor dat je echt even in sprookjesland zit en de perfect laptop kan samenstellen:

- Nul opstarttijd. Uit en aan is als een lichtknopje
- Geintegreerde soundcard met 0% ruis en 8 stuks 1/4" jack
outputs op de achterkant
- Fel scherm dat vanuit elke gewenst hoek leesbaar is.
- een powersupply die langer mee gaat dan jij als gebruiker
wakker kan blijven.

Klinkt dit gek of is de computertechnologie gewoon nog lang niet uitontwikkeld?

De nieuwe laptops gaan wel erg de goede kant op .
Er is een grotere markt voor laptops dan voor normale pc`s op het moment.
Dus er wordt meer ontwikkeld dan voor normale PC`s op het moment

hear hear!

ik ben bij Sony Vasio gekomen op de GRX500 serie.. iemand ervaring mee? dit is de enige met ook een 16" scherm

Origineel geplaatst door dextah

Ik denk dat je een beetje naar de specs moet kijken .
Dus geen VIA chipset . En ik geloof ook geen SiS chipsets

Wil je wel meerdere outputs ? Of wil je alles in het Digitale domein houden ?
Dus geen mengtafel externe fx , ext Compressie ext filters etc.

alles blijft binnen mijn notebook, geen extra mixer, fx .. ik heb dus alleen maar een stereo output nodig.. en als het effe kan 2 input want voor vocals wil ik een extra input hebben (voor de mic)

alles blijft binnen mijn notebook, geen extra mixer, fx .. ik heb dus alleen maar een stereo output nodig.. en als het effe kan 2 input want voor vocals wil ik een extra input hebben (voor de mic)

Hoeveel geld heb je te spenderen ?
Die digi 002 is wel erug vet ! Wel duur . te duur hoorde ik van iemand die digidesign verkoopt maar wel vet !

wat zijn de specs van jouw notebook.. hoeveel mb intern, cpu etc etc.. wat doe je ermee, wat voor programma's gebruik je.. svp alle mogelijke details.. ook hoeveel je kwijt was voor het complete systeem incluis rme kaart :))

ik heb geen idee hoeveel die kaarten kosten dus ik weet ook niet of hem in het pc prive plan kan gooien of dat ik hem los moet kopen..

wat zijn de specs van jouw notebook.. hoeveel mb intern, cpu etc etc.. wat doe je ermee, wat voor programma's gebruik je.. svp alle mogelijke details.. ook hoeveel je kwijt was voor het complete systeem incluis rme kaart :))

ik zal ff voor je kijken

Ik kom ff pesten. Waarom wil je een laptop? Om er live mee op te kunnen treden? Zo niet, koop aub geen laptop maar een goede vaste pc met tft. Of anders een 19" kast met TFT, kan je 'm ook in een rack hangen.
Persoonlijk zou ik geen laptop voor audio willen hebben. Reden:

A) Onergonimisch, of je moet alles er extern aan gaan hangen, maar dan ben je de kracht van je laptop kwijt.
B) Prijzige randapparatuur. (hdd, geheugen om over de laptop zelf nog maar te zwijgen)
C) Standalone maar kort te gebruiken, die @(@!! batterijen zijn altijd zo leeg.
D) Koffie, cola, het ligt er overheen voordat je er erg in hebt.
E) Upgraden kan je wel vergeten of je moet een hele nieuwe laptop kopen.

Ik zie dus alleen het voordeel als je live er mee wilt gaan optreden, maar dan nog zou ik persoonlijk voor een goede 19" case incl. TFT gaan. Maar dit is allemaal imho. :)
Ik heb ook een laptop van het werk, alleen gebruik ik 'm als vaste pc. Monitor eraan, muis, toetsenbord. Wat heb je dan aan een laptop? Ja, hij is makkelijk overal naartoe te nemen, maar ben je ook van plan overal muziek te gaan maken? Met een optreden zou je genoeg aan een 19" case hebben. Persoonlijk zit ik erook aan te denken om m'n tower te verpatsen en er een 19" rack voor terug te kopen.

ik wil een mobiele studio, dat waar ik ook ben of naar toe ga ik muziek kan maken. Ik ben nl. nogal vaak op weg en ik haat het als ik geen muziek kan maken omdat ik niet thuis ben.

daarnaast wil ik ook live actjes gaan doen met die notebook en aangezien ik geen midi gebruik heb ik ook geen randapparatuur nodig...

die batterijen zal ik bijna nooit gebruiken aangezien ik altijd stroom aftap.. en als ik nu gewoon een goed systeem koop dan hoef ik niet meer snel uit te breiden qua geheugen en hdd..

plus een vaste pc is vaak niet echt goed op elkaar afgestemd (de interne elementen) en met een notebook is dat toch wel zo..

plus een vaste pc is vaak niet echt goed op elkaar afgestemd (de interne elementen) en met een notebook is dat toch wel zo..

Dit argument snap ik dus nooit, maar goed, zal wel aan mij liggen. Welke interne elementen? Die geluidskaart die er inhangt? Zorg er dan voor dat je geen VIA koopt. Maar ik zal ophouden met m'n betoog. Een laptop ziet er alleen flitsender uit, meer niet...

Origineel geplaatst door dextah

ik zal ff voor je kijken

thanks, ik ben benieuwd.. ook wat je gebruikt voor software en hardware en wat je er allemaal mee doet!

Sony
933 MHZ 128 mb (veels te weinig) Memory stick . En twee batterijen
2x 10 gig HD .

Ik weet niet hoe duur die was want hij is niet van mij . Ik heb hem tijdelijk geruild met een oom voor mijn Dell latitude.

Rme pcmcia card is 319,- EURO
multiface is 749,- EURO

Maar dat is de advies prijs . Ik heb hem wel voor minder gekocht.
Mischien moet je ff bij Thomann en bij Music store koln kijken .
Dat zijn duitse winkels en goedkoop.

niet om een discussie los te branden, maar hoevaak zie je wel niet dat in een pc de

geluidskaart, de netwerkkaart en de usb muis/toetsenbord conflicten geven..

dat soort gezeik heb je met een notebook niet zo snel.

maar mijn grootste issue is dat ik overal muziek wil kunnen maken waar ik wil, derest vind ik wel best, duss.

Software Cubase en NI Kontakt.
Voor de rest is alles analoog wat hier staat .
Behale mijn eprom drummachines dan .en mijn Fx processors.
Ik heb de rme voor live en voor remixes . Ik moest gewoon een goede souncard hebben Qua geluids kwaliteit en die xtra in en outs zijn wel erg handig .

wanneer merk je dat je te weinig geheugen hebt?
Ja dan gaat hij hangen maar als dat voorbij is loopt alles nog in sync . Als ik met andere geluids kaarten had dat hij "hing" dan liep de 808 of 606 meteen uit sync . Dit blijft gewoon door lopen . Voor live als ik een synth met arpegio of een lfo aan midi clock hing dan liep het er altij naast maar met de rme kan ik zoveel pro changes maken als ik wil en het blijft lopen .
maar dat is voor jou nu niet belangrijk om dat je geen midi gebruikt. maar mischien koop je in de toekomst er nog wat bij ..

Back