Stel je ultieme laptop samen!!

uhh.. kraftwerk gebruikt het dus is het goed?
wel eens van sponsering gehoord?

Ik heb na twijfel toch maar gekozen voor een pc ipv een laptop.. Als ik live ga werken neem ik mijn RS7000 mee en misschien de ES-1 maar geen PC.

sis zou ik idd afraden omdat er gewoon weinig over bekend is wat betreft sis chipset in een audio pc.
en ze hebben de naam als budget chipset

via hoeft niet echt slecht te zijn maar is nog steeds berucht door een paar chipsets die ze in het verleden hebben gemaakt. daarbij wordt hij nog steeds veel afgeraden door audio interface fabrikanten.
intel dus de 815 was erg goed tegenwoordig is de 845e de man.

toch zou ik eens kijken naar een "gewone" pc. ikzelf heb een p4 in een 19"kast in mijn rack hangen. ze zijn wel wat zwaarder maar zeker een stuk goedkoper

ik heb een AMD 1600+ met 750 (weet ik veel hoeveel precies) intern DDR geheugen, etc etc.. werkt als een trein ook met VIA chipset.. ramt heel goed met mijn Maya44 kaart.. maar ik wil niet een hele pc mee sjouwen als ik ffe op visite ga bij mijn schoonouders!

wahahahaha...livesetje bij je schoonouders? Heb jij dan ook zo'n last dat de lepeltje gaan rinkelen tegen de kopjes met de subsonische bassen?

En houdt er rekening mee dat als je een laptop koopt de voeding het 1 maand na het aflopen van de garantietermijn begeeft... evenals het scherm

is dat niet een beetje doemdenken? op kantoor hier werken we allemaal met IBM Thinkpads, en die gaan zeker 5 jaar mee!

misschien ben ik een beetje raar, maar als je de ultime muziek laptop wilt dan kunnen we het toch alleen maar over een apple titanium powerbook hebben?

vrijwel iedere andere optie is inferieur ten opzichte van dit kreng...

haha, ja, daar betaal je ook voor.. IBM. Ik heb ook een thinkpad. :P

En, je moet ook uitkijken welke TFT je neemt, ik ben er ff uit dus weet die precieze namen niet meer, maar die mono poste is volgens mij 3x niks. Als je een beetje schuin kijkt zie je niks meer. Fijn !!

waaaaaaaaaaaa!!!! apple vs pc ........wwwwwwwwwwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.......... via vs intel ........... waaaaaaaaaaaaaaaaaa............ sony vs ibm vs dell ...................wwwwwwwwwwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa........... house vs techno .............waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.........bunker vs gigolo.......waaaaaaaaaaaaaaaaaaa...............israel vs palestijen.........wasasasvdblklbkvlbvklbkvlbvbvlbvkbl........VS vs.terrorisme...........sdsvnsvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv.fdfdf.........rusland vs tjetsenie........BOEM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Origineel geplaatst door schaapje
misschien ben ik een beetje raar, maar als je de ultime muziek laptop wilt dan kunnen we het toch alleen maar over een apple titanium powerbook hebben?

vrijwel iedere andere optie is inferieur ten opzichte van dit kreng...

ja slaat idd helemaal nergens op..

Voor laptops geldt meer dan voor pc's: goedkoop is duurkoop...
Zeer aan te raden is om een laptop van een bekend merk te kopen, en geen kloonlaptop van Computerland of Mycom etc. Ook binnen de A-merk laptops zijn er grote verschillen.

Aan te raden merken:
Dell (grote aanrader!)
Compaq (in tegenstelling tot de meeste desktops zijn de laptops erg goed)
Sony
Apple (Powerbook)

Hou er rekening mee dat geen enkele laptop een schijf levert met 5400 rpm, en zelfs 5400 rpm komt heel weinig voor. Voor een aantal audiotracks is dit geen probleem, echter als je meer dan 8 sporen wilt kunnen trekken, dan is het de vraag of laptop hd's dat ook goed aankunnen....

De beste laptopbouwer is nog altijd Toshiba.

Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
Voor laptops geldt meer dan voor pc's: goedkoop is duurkoop...
Zeer aan te raden is om een laptop van een bekend merk te kopen, en geen kloonlaptop van Computerland of Mycom etc. Ook binnen de A-merk laptops zijn er grote verschillen.

Aan te raden merken:
Dell (grote aanrader!)
Compaq (in tegenstelling tot de meeste desktops zijn de laptops erg goed)
Sony
Apple (Powerbook)

tja je hebt klonen en klonen. leg mij is uit waarom een a merk beter zou zijn dan een samegestelde kloon?

Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
Hou er rekening mee dat geen enkele laptop een schijf levert met 5400 rpm, en zelfs 5400 rpm komt heel weinig voor. Voor een aantal audiotracks is dit geen probleem, echter als je meer dan 8 sporen wilt kunnen trekken, dan is het de vraag of laptop hd's dat ook goed aankunnen....

edit/ is het niet al de standaard 5400?

djsirjamez: logic gaat JUIST alleen nog maar verder op apple

edp: als je stabiliteit, compatibiliteit en processorkracht wilt kan je dell, sony en ibm roepen wat je wilt maar de titanium verslaat ze toch echt op alle fronten. ik weet best dat apple's duur zijn en vast hier niet favoriet zijn, maar voor audio zijn toch echt verdomde goed.

het is niet voor niks dat je zoveel muzikanten met titaniums ziet rondrennen...

Back