*Trackje* Automatic Panic

><i

Leipste Lid!
Na een poosje zwoegen is het eindelijk zover...

weer een trackje af... je kan hem HIER neerhalen.

Veel luisterplezier....
En graag uw feedback!
><i

Laatst gewijzigd:
zo... heb hem net even met mijn huisgenoot beluisterd en hier onze mening:

overgang naar de break kan in onze ogen mooier in elkaar gezet worden, is nu een beetje "makkelijk".
Het eerste gedeelte vinden we sterker dan het gedeelte met de 2e lead. Dit klinkt ietwat "goedkoop".
Vocal is leuk verwerkt.
Hij knalt wel heerlijk.......

Dit is niet helemaal mijn muziek, dus daarom iet wat lastig te analyseren. Ik zou proberen de kick iets zwaarder te maken, eventueel stapelen. En de melodie vind ik een beetje achterhaald. De basis leent zich wel voor een oldschool nummertje, maar probeer er dan een catchy deuntje op te gooien, die desnoods ongelooflijk smerig klinkt....

Klinkt wel goed voor een hardcore variant. Alleeeeeeeen ik zou als ik jou was de totale mix wat smeriger proberen te laten klinken dmv een distortion erop te gooien! Dat maakt hem ook geschikter voor live mixen en DJ's IMO

gr
R

Ik vind dit eigenlijk best wel lekker zeg! Ben slecht in genre beschrijving maar zou je dit als Hardtrance kunnen omschrijven!? Er zou uiteindelijk wel wat aan de totale mix gedaan kunnen worden. Ik zit te denken aan een lichte reverb op de beats, om wat meer ´diepte´ te krijgen. Maar nogmaals dit is verdomd ok spul!

Eric

...Pfff WEER de zoveelste dance-demo...

Staat op ID&T Hard house deel 7387...

Origineel geplaatst door Auxillary
Ik vind dit eigenlijk best wel lekker zeg! Ben slecht in genre beschrijving maar zou je dit als Hardtrance kunnen omschrijven!? Er zou uiteindelijk wel wat aan de totale mix gedaan kunnen worden. Ik zit te denken aan een lichte reverb op de beats, om wat meer ´diepte´ te krijgen. Maar nogmaals dit is verdomd ok spul!

Eric

Wat betreft die reverb op de beats ben ik het eens...
Niet teveel reverb uiteraard ;)

Verder vind ik het wat betreft de makkelijkheid van de de overgang naar de break wel meevallen, hoort ook beetje bij de muzieksoort en hij past hier prima, dus niets aan doen :)
Ik zou de 2e lead beetje EQ-en met meer midden-tonen, zodat deze wat meer power krijgt.
Een lekkere pompende openhihat met een lange decay een flinke reverb en die afkappen d.m.v. volumeregeling zou wel lekker ertussen passen halverwege tusssen de kickdrum... <denk ik>

Laat me beginnen met te zeggen dat ik als professioneel producer al heeeeeel veel van dit soort tracks heb gehoord. Toch vind ik het goed in elkaar gezet, maar het het is naar mijn mening weinig orgineel. Ik kijk op dit forum dan ook uit naar mensen en demos waar je echt kunt spreken over 'songwriting' - hetgeen een heel ander iets is. Maar het feit dat je creatief bezig bent is al heel veel...doe zo verder!

Back