verzending/ koerier

boeklanoei

Ouwe rot
Ik wil graag iets vanuit Nederland naar mijn woonplaats gestuurd hebben (ook in Nederland). Maar het is nogal een erg duur iets. Hoe kan ik van uit dat adres (particulier) het meest optimale verzendingstraject gebruiken? Wat is de beste manier om het pakket vanuit daar naar hier te krijgen?

Een aparte speciale koerier erop zetten? Wat kost dit ? Of aangetekend en verzekerd verzenden? ( het is een dikke 4000 euro's) wat kost dat verzekerd verzenden dan ? Bij wie zou ik dit moeten doen?
Ik zou hier graag wat meer/ ervaringen over hebben.

Hoe kan ik het meest optimale te werk gaan?

dank U, fijn weekend.

Alex

zelf halen, onder politiebegeleiding :yamaha:

Ik zou zelf gaan halen, inderdaad.
Maar ik heb goeie ervaringen opgedaan met Buy-N-Send van Selektvracht / DHL.
Niet te duur, halen op en bezorgen, en kan ook 's-avonds / in het weekend.

Hmmm, die ene ervaring die ik heb met Buy&Send (eigenlijk Selektvracht/DHL) was niet zo positief, maar dat heeft misschien nog het meest te maken met een ophaler die 17:40 "tussen 6:00 en 9:00" vindt, zich ook niet aan (andere) afspraken houdt (waaronder bericht achterlaten bij mislukte poging) en daardoor en passant m'n pakje zoekmaakt. Gelukkig is het nog boven water gekomen.

Het ging hier overigens om iets van welgeteld 17 euri en een grais proefverzending, dus kon ik me er geen buil aan vallen, maar voor het echte werk zou ik me wel een paar keer bedenken. Hun site is een deel van de tijd helemaal niet bereikbaar, overigens.

Tot dusver is het met de TNT steeds wel goed gegaan (als het daadwerkelijk aankwam) in de zin dat er geen fysieke schade was. Wel altijd erg goed inpakken, want ik weet dat de lieden van TNT erg van voetballen houden...

Origineel geplaatst door Meinte37
Hmmm, die ene ervaring die ik heb met Buy&Send (eigenlijk Selektvracht/DHL) was niet zo positief, maar dat heeft misschien nog het meest te maken met een ophaler die 17:40 "tussen 6:00 en 9:00" vindt, zich ook niet aan (andere) afspraken houdt (waaronder bericht achterlaten bij mislukte poging) en daardoor en passant m'n pakje zoekmaakt. Gelukkig is het nog boven water gekomen.

Het ging hier overigens om iets van welgeteld 17 euri en een grais proefverzending, dus kon ik me er geen buil aan vallen, maar voor het echte werk zou ik me wel een paar keer bedenken. Hun site is een deel van de tijd helemaal niet bereikbaar, overigens.

Tot dusver is het met de TNT steeds wel goed gegaan (als het daadwerkelijk aankwam) in de zin dat er geen fysieke schade was. Wel altijd erg goed inpakken, want ik weet dat de lieden van TNT erg van voetballen houden...

via tnt verzekeren ( 7.95 eruo, tot x aantal 100 euro verzekerd) en ''breekbaar'' en ''niet stapelen'' op zetten. komt t zeer veilig aan, klinkt stom, maar t werkt echt.

Origineel geplaatst door MusiQmaN
via tnt verzekeren ( 7.95 eruo, tot x aantal 100 euro verzekerd) en ''breekbaar'' en ''niet stapelen'' op zetten. komt t zeer veilig aan, klinkt stom, maar t werkt echt.
Ik heb er een hard hoofd in.

Ik heb een tijdje met mijn band in een hok gerepeteerd dat zich bevond in een loods die ook door de TNT werd gebruikt voor overslag. Ik zeg niet voor niks dat de TNT-lieden van voetbal, zeg maar... 'k Heb die lui dingen zien doen die rechtstreeks in de categorie postpakketten-horror vallen, dus gooien/smijten/voetballen en de aard van het pakketje leek echt niet uit te maken: ik heb aangetekend verzonden pakketten aan notarissen e.d. zien liggen die waren "overgebleven". Blijkbaar ging dat dan wel de volgende dag mee, ofzo...

Daarom zou ik nooit echt breekbare dingen per (TNT-)post (laten) opsturen. Ik heb niet het idee dat het bij andere toko's veel beter gaat.

Origineel geplaatst door Meinte37
Ik heb er een hard hoofd in.

Ik heb een tijdje met mijn band in een hok gerepeteerd dat zich bevond in een loods die ook door de TNT werd gebruikt voor overslag. Ik zeg niet voor niks dat de TNT-lieden van voetbal, zeg maar... 'k Heb die lui dingen zien doen die rechtstreeks in de categorie postpakketten-horror vallen, dus gooien/smijten/voetballen en de aard van het pakketje leek echt niet uit te maken: ik heb aangetekend verzonden pakketten aan notarissen e.d. zien liggen die waren "overgebleven". Blijkbaar ging dat dan wel de volgende dag mee, ofzo...

Daarom zou ik nooit echt breekbare dingen per (TNT-)post (laten) opsturen. Ik heb niet het idee dat het bij andere toko's veel beter gaat.

daarom ook verzekerd. ben je er tegen verzekerd.. en dan kan je nog een nieuwe kopen ook :P maar laten we ook wel, wel wezen, dat jij dat heb gezien wil niet zeggen dat t r altijd zo aan toegaat. Ik heb aardig (zeg maar gerust veel, marktplaats handelaar he :P) verzonden en ontvangen via tnt en nooit klachten gehad of klachten gegeven.

Origineel geplaatst door MusiQmaN
daarom ook verzekerd. ben je er tegen verzekerd.. en dan kan je nog een nieuwe kopen ook :P

Je krijgt maar een heel klein deel terug van de waarde hoor ..
eigenlijk is t niet eens de moeite waard te verzekeren wat dat betreft..

Origineel geplaatst door resonance
Je krijgt maar een heel klein deel terug van de waarde hoor ..
eigenlijk is t niet eens de moeite waard te verzekeren wat dat betreft..

onee, kijk eens wat je terug kriijgt:

Zeker PakketKenmerken:

Track & Trace
Handtekening voor ontvangst
Verzendbewijs
Twee afleverpogingen
Tot 3 weken afhaalmogelijkheid op een postvestiging
Let op:

Vervoerscondities AVG
Maximumformaat: 140 x 78 x 58 cm
Maximumgewicht: 30 kg
Aansprakelijkheid tot € 3,40 per kg
Bij verlies of beschadiging wordt de werkelijke schade (op basis van de inkoopwaarde van de factuur, exclusief BTW) uitgekeerd tot een maximum van € 500,-
Ingevuld verzenddocument PS6077 vereist
Combinatie met Servicezegel Rembours is mogelijk

als t 2ehands is, kan je vragen of de verkoper een bon kan maken, of mischien kan je uitgaan van de op dat moment regerende nieuwwaarde.

natuurlijk gaat die vlieger niet op voor iets van 4000 euro, maar zon groot bedrag zou ik niet willen laten verzenden.

Ingevuld verzenddocument PS6077 vereist

die is wel belangrijk... die heb ik nooit gezien :S

Het mooie komt natuurlijk altijd pas als je je daadwerkelijk geleden schade moet aantonen bij de verzekeraar van TNT, in dit geval.
Opmerkelijk genoeg is er nooit iemand op het postkantoor die weet hoe dat werkt, ook al verkopen ze je maar al te graag die extra verzekering.
Maar wie zegt dat er in de kwijtgeraakte doos nou een Minimoog zat, en niet een handjevol bakstenen?
En wie zegt dat dat die restanten van dat gekke zilvergrijze doosje nou echt 1000 euro waarde vertegenwoordigen?
En wie zegt dat die rare zwarte trommeldoos het wel deed voordat je 'm opstuurde?

Antwoord: niemand. En wie mag het bewijzen? ;)

Origineel geplaatst door Hanz
Het mooie komt natuurlijk altijd pas als je je daadwerkelijk geleden schade moet aantonen bij de verzekeraar van TNT, in dit geval.
Opmerkelijk genoeg is er nooit iemand op het postkantoor die weet hoe dat werkt, ook al verkopen ze je maar al te graag die extra verzekering.
Maar wie zegt dat er in de kwijtgeraakte doos nou een Minimoog zat, en niet een handjevol bakstenen?
En wie zegt dat dat die restanten van dat gekke zilvergrijze doosje nou echt 1000 euro waarde vertegenwoordigen?
En wie zegt dat die rare zwarte trommeldoos het wel deed voordat je 'm opstuurde?

Antwoord: niemand. En wie mag het bewijzen? ;)

en daarom is dat formulier denk ik..s alleen dat geven ze er niet bij ;)

Hoe zit het dan met bijv. een Roland die je besteld bij een gerenomeerd bedrijf ? Die Roland moet bijv. ook eerst vanuit de Roland fabrieken > busje > naar vliegveld/boot > busje > dealer? > busje > winkel > klant. Hoeveel handen,panden,vingers,klimaten heeft het pakketje dan wel niet doorstaan ?

Zou het echt zo erg zijn? Wanneer het overdreven superb goed verpakt zou worden, met allerlei kreten. Aangetekend,verzekerd ( is dus niet mogelijk voor dik 4000 euro's? ) je krijgt er feitelijk dus:

Track & Trace
Handtekening voor ontvangst
Verzendbewijs
Twee afleverpogingen
Tot 3 weken afhaalmogelijkheid op een postvestiging

voor terug?

En maar tot een max. 500 euro's verzekerd ?

Of te wel het wordt redelijk sterk afgeraden? En als je een apart iets (bedrijf) op de verzend-opdracht zet specifiek voor jou alleen?

Is er echt NIEMAND in je kennissen/familiekring die een auto heeft en tegen vergoeding van benzine even meerijdt?

Of is het nogal groot?

:erm: Voor dat bedrag zou ik het zelf gaan halen..

Succes iig!

Wordt dit nou weer zo'n ellenlang verhaal vol met wikkingen en wegingen, net zoals met die Eventide?
Kom op joh, spring in de trein, ophalen dat ding.
Het leven is kort...

Ik wil ook een app verzenden ter reparatie, hier in nederland.
nornmaal rijd ik er wel naar toe maar heb nu absoluut geen zin om 2 uur
in munne wagen te zitten en dat 4 keer.

dus wat is is een goede koerierdienst anno 2009 om spullen verzekerd op te sturen?

bvd

dhl/selectvracht is helemaal kut.
de laatste keer, iets peperduurs vanuit duitsland laten versturen via dhl, was snel en goed , dacht ik.
komt een dikke week te laat een randgroepbejaarde (van selectvracht)op zaterdagochtend om 1/2 9 iedereen wakker bellen om een behoorlijk beschadigd pakket af te leveren.

ik heb wel redlijk goeie ervaringen met gewone koerierdiensten ( de laatste was wijtman)
en gewoon tnt, gaat over het algemeen prima.
groeten,
jeroen

Back