Graag uw mening

Tr!ppleV

TrippleV
Beste mensen, :okdan:

Ik ben al een tijdje met mijn computer aan het stoeien om er een redlijk geluid uit te krijgen. Al met al best moeilijk. In de bijlage heb ik een stukkie trance gemaakt en ben benieuwd naar uw mening. Het gaat even niet om de originaliteit maar om de kwaliteit. Daar gaat het mij om. Vaak als ik met een track begin weet ik van te voren nooit wat ik ga maken. Het kan trance, electro of een andere stijl zijn. Lekker pielen en draaien en hopen dat het wat wordt. Ik maak gebruik van een pc met een externe midi interface van Tascam US-122 en gebruik alleen maar VST instrumenten en effecten. Heb KRK Rokit 6 speakers en een mixertje en heb m'n kamertje omgetoverd tot een kleine 'studio'.

Het probleem is dat ik nooit mijn nummers af maak omdat ik steeds niet tevreden ben. Wel merk ik dat de kwaliteit steeds beter wordt naar mate ik meer ervaring op doe. Alles probeer ik zoveel mogelijk zelf te ontdekken maar het is zo moeilijk :stupid

Graag krijg ik wat tips van jullie m.b.t. EQ en afmixen. Moet ik pas EQ gebruiken als ik gedownmixt heb? Moet ik de tracks apart downmixen? De track is vanuit Nuendo direct gedownmixt naar één file. Is dit de werkwijze of moet ik vanuit Nuendo anders downmixen? Oh ja, het nummer is gemaakt met de minimoog VA (2x) en Stylus RMX. De nummer is nog kaal, hij is nog zeker niet af!

Graag enige tips!!

Alvast bedankt.

Groeten,
Vincent.

Het is dan wel zondag, maar ik zie nergens je bijlage staan.

Ben wel benieuwd hoe het klinkt om een beetje een idee te hebben waar je nu staat.

Al is de sleutel tot tevredenheid nog altijd gewoon heel veel erachter zitten.

Er zitten hier gebruikers die hele vette dingen maken, maar jah.. sommigen doen het ook inmiddels al 10 jaar. Hoe lang ben je zelf al bezig?

Probeer jezelf niet altijd te vergelijken met je idolen, dat kan ik je wel vertellen.

Oh ja je vroeg hoe lang ik bezig ben... Een paar maanden. Maar heb weinig tijd, ik werk ook gewoon door de weeks. Dus zo af en toe in de weekenden.

Back