SW1000 en Terratec?

EternalFall

Ouwe rot
Hi vrienden,

IK heb zojuist een SW1000kaart gekocht (onderweg), en mijn vraag was: kan ik deze kaart in dezelfde Pc gebruiken, waar reeds een Terracrec DMX6 Fire (24/96) in steekt, of werken deze 2 kaarten niet samen?

Indien ik moet kiezen kies ik voor de SW1000.

Thankx :)

dat moet gewoon lukken EternalFall!

welk os draai je?
ik heb een dspfactory en sblive naast elkaar gehad.
en nu 2 dspfactories

Dat wil niks zeggen. Ik heb ook een soundblaster en een Isis naast elkaar gehad. Dat ging dus niet. Verder heb ook met mijn huidige Luna geprobeerd dat samen te laten draaien met een soundblaster, maar weer ging dit niet. Ik heb het dan over 2000 en XP waar dit dus niet ging. Het licht aan meerdere factoren. Welke 2 kaarten draai je naast elkaar, welk moederbord, welke driverversies etc. etc. Succes !:D

Tja, als je de VIA KT133 chipset hebt dan heb je wel pech. maar anders als je onder win98 draait. no probs
win2000 en xp is een ander verhaal.
meestal lukt het wel als je de kaarten in pci slot 2 en 3 stopt en het os in de Non-ACPI mode installeert

Met Creamware heb ik geen dual ervaringen.

hoe bedoel je naast elkaar? dat je ze alebe tegelijk kan gebruiken in een programma of dat ze elkaar niet buitenz?

in principe moeten kaarten gewoon naast elkaar in een pc kunnen. (uitzonderingen daargelatennatuurlijk)

maar veel programmas gebruiken een "setje drivers) van een bepaalde kaart dus vaak kan je maar een kaart tegelijk gebruiken

De reden van mijn vraag was: Ik wil de Terrateckaart blijven gebruiken, omwille van de Waldorf Pc die eraan MOET gekoppeld worden, dus enkel om de Waldorf aan te drijven.
IK wil eigenlijk de Terratec helemaal niet gebruiken, maar het kan niet anders :(

UIt vroegere ervaringen weet ik dat TErratec kaarten nogal veeleisend zijn qua IRQ porten en dergelijke. Daarom had ik gehoopt dat een van jullie die combinatie misschien ook gebruikte, en mij kon zeggen of dat ging?

IN elk geval dank voor de snelle recties

EF

hangt ook van je moederbord af eternalfall :)
wat heb je voor systeem?
wat voor operating system gebruik je?

Heb ook een Terratec DMX Xfire en je hebt gelijk; ze zijn nogal veeleisend qua resources. Maar ik moet ook zeggen dat áls ze eenmaal draaien... ze nauwelijks problemen geven. Wel erg belangrijk om de laatste drivers te downloaden, denk daarbij ook aan DirectX drivers (ik heb nu versie 5.12.1.3056) .

Wat specifieker over jouw probleem; ik had twee geluidskaarten op 1 pc. Veel problemen gehad maar het lag uiteindelijk aan die andere kaart (Yamaha chipset). Nieuwe driver deed wonderen. Nu geen problemen meer. Mocht je nog problemen, hebben dan kan een software-matige update van je bios ook wel eens helpen. Vraag me niet waarom.

Succes

Sorry, ik ben weer terug met een domme vraag.
De SW1000 kwam zonder de midi adaptor cable (een soort breakout cable).
Weet iemand hoe zo'n midikabel precies heet, en of deze in de handel verkrijgbaar zijn, of dat ik dat via Yamaha zelf moet aanvragen?

De SW1000XG wordt geleverd mét midikabel. Of heb je um tweedehands gekocht? In dat geval heb je een 6-polige DIN stekker nodig die split naar twee DIN stekkers; 1 midi-in en 1 midi-out (allemaal mannetjes).

Weinig kans bij de computerzaak denk ik. Ik 'vrees' dat je de trip naar de muziekhandel moet maken.

Overigens werken veel andere soundcards met een gecombineerde gameport/midi connection. Verkopers zullen snel geneigd zijn je een gameport-naar-midi-in-&-out kabel te verkopen. Dus laat je niks aansmeren ;)

Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen met de Sw1000. Heb je al add-on boards?

Johan, dank je voor je snelle reactie: in principe kan ik deze gewoon bij mijn muziekhandelaar kopen: dat is goed nieuws.

Wat de SW1000 betreft, deze is inderdaad tweedehands gekocht, en de Vocal Harmo,nizer board was reeds ook aanwezig op de kaart.
Beide samen voor 220 Euros. Het verbaasde mij dat niemand had gereageerd op de advertentie op Interface, waar de verkoper eerst 175 Euros vroeg voor beide kaarten???
IK heb toen zelf 220 voorgesteld omdat die kaarten dat meer dan waard zijn.
IK heb de SW nog niet geinstalleerd omdat ik wacht op mijn nieuwe PC.
IK heb steeds de SW60 gebruikt. Alds de SW1000 een uitvergrote kaart is van de SW60, belooft dat :)))
IK kijk nu uit naar de dsp factory kaart, en dan kunnen al mijn shardware synths eruit. Ik hou alleen mijn SY99 synth, wegens de uitstekende keyboard action en de synth mogelijkheden.

Het leven is mooi :)))

Back