miroslav vs. Peter Siedlaczeks

trex

Stamgast
wel de vraag is zeer simpel.
Welke van de 2 vinden jullie beter, wel rekening gehouden met alles.
klank, besturing, instrumenten aanwezig...

ik ben er nu nog altijd niet uit en in de vakantie ga ik acher een pakket.
en aangzien dat ik niet weet waar ik Peter Siedlaczeks kan uittesten, wil ik julie mening eens.

tjow

Laatst gewijzigd:
Ik heb zo'n idee Miroslav. Omdat ie volgens mij al redelijk veel heeft uitgebracht. En dat klinkt toch vaak wel goed. De andere ken ik ook maar heb ik minder van gehoord.

voor miroslav kan ik zeggen, t is echt een rompler en het enige wat je kan doen is wat effecten erover gooie (mijn ervaring met sampletank / sonik synth)
enigszins verbruikt deze weinig cpu en ram (st2 free)

Re: miroslav vs. Peter Siedlaczeks

Origineel geplaatst door trex
wel de vraag is zeer simpel.
Welke van de 2 vinden jullie beter, wel rekening gehouden met alles.
klank, besturing, instrumenten aanwezig...

Tsja, da's toch subjectief volgens mij.
Zelf heb ik Miroslav. Ik heb ook een tijd zitten dubben. Ik ben toch op de demo's en mijn gevoel afgegaan. Welke het won weet je dus.

Miroslav heeft een meegeleverde engine. Dus kan stand alone.
En hij draait (ook) super als VST. (zonder is voor mij niet interessant, en heb ik nooit geprobeerd).
Sublieme klank.
Effecten zijn niet nodig omdat het in een concertzaal is gesampled. En als je behoefte hebt, is er altijd nog dat mooie VST. Dat kan dus in je DAW.

Maar Peter Siedlaczek zal ook wel OK zijn. Blijft toch ook een gevoelskwestie dus.

wel, wat ik namelijk wel vind is:
miroslav is zeer goed, maar het ziet er mij allemaal wat appart uit?
En dan peter ziet er mij te veel tesamen uit,

mss snap je niet wat ik bedoel maar bv peter heeft veel "smart" elementen,
(dus dingen die al voorgeprogrameerd zijn) en dan verlies je toch ergens die vrijheid om muziek te maken.
maar aan de andere kant, is miroslav zo veelzijdig dat ik bang ben dat ik er zo ga mee sukkelen.

Ik weet wel dat je de instrumenten ook (als het moet) via een sequencer kan doen. maar toch, je wil waar voor je geld.
kweet dat dit wel zeer verwarrend klinkt...

Wat ook is dat peter veel uitgebreiden is van koor maar van instrumenten (redelijk) wat minder is dan miroslav.
(maarja, natuurlijk, te zien van persoonlijke smaak, en met wat je het meeste zal werken)

en ja idd, er bestaat veel meer info over miroslav,
is wel wat raar, dat je over peter (bijna) niets vind
:erm:

ajaj, what to do,
als er nog info of tips zijn
geven!

wel, wat ik namelijk wel vind is:
miroslav is zeer goed, maar het ziet er mij allemaal wat appart uit?
En dan peter ziet er mij te veel tesamen uit,

Die interface van Miroslav is even wennen maar werkt toch heel prettig

mss snap je niet wat ik bedoel maar bv peter heeft veel "smart" elementen,
(dus dingen die al voorgeprogrameerd zijn) en dan verlies je toch ergens die vrijheid om muziek te maken.
maar aan de andere kant, is miroslav zo veelzijdig dat ik bang ben dat ik er zo ga mee sukkelen.

Dat zijn dus juist de punten waarop je jouw eigen keuze moet baseren.

Ik weet wel dat je de instrumenten ook (als het moet) via een sequencer kan doen. maar toch, je wil waar voor je geld.
kweet dat dit wel zeer verwarrend klinkt...

Yep.......

Wat ook is dat peter veel uitgebreiden is van koor maar van instrumenten (redelijk) wat minder is dan miroslav.
(maarja, natuurlijk, te zien van persoonlijke smaak, en met wat je het meeste zal werken)

Precies, en je kunt bv bij Miroslav altijd nog Symphonic Choirs kopen (wel prijzig trouwens!). Ik zelf heb hem aangevuld met DIVA Classical Female Soloists (+extended). Maar dat is dus solo en geen koor.

en ja idd, er bestaat veel meer info over miroslav,
is wel wat raar, dat je over peter (bijna) niets vind
:erm:

Ik denk omdat Miroslav toch iets meer een VST-pakket is, en Siedlaczek toch meer een sample-library.

ajaj, what to do,
als er nog info of tips zijn
geven!

Garritan? (wel zonder koor) Zeer betaalbaar.
Ik hoop niet dat ik je verwarring hiermee vergroot, maar in deze prijsklasse heb ik mijn besluit genomen met keuze tussen deze drie pakketten.

halo ik ben nog altijd aan het wikken en wegen
maar Peter Siedlaczeks Complete Classical Collection vind ik toch redelijk goed.
mss eerst eens proberen met dit programma en later kan ik nog uitbreiden he...

halo ik ben nog altijd aan het wikken en wegen
maar Peter Siedlaczeks Complete Classical Collection vind ik toch redelijk goed.
mss eerst eens proberen met dit programma en later kan ik nog uitbreiden he...

Eindelijk een besluit.....:okdan:

Alleen...........................
Uitbreiden?
Peter Siedlaczek?
Het is een complete sample library. Deze is niet uitbreidbaar.
Je kunt dan wel weer anderen kopen, maar dan heb je ook alles dubbel.
Dan zou ik eerder adviseren om Symphonic Orchestra Silver of Gold van East West te kopen.
Die kun je flink uitbreiden op allerlei methoden. Kost totaal wat meer, maar je kunt uitbreiden tot een heel compleet pakket (Silver->Gold->Platinum en dan van alle drie ook nog een Pro versie).

Dus kies je voor 1 compleet pakket:
Peter Siedlaczek (waar je in principe je keuze voor hebt gemaakt)

Wil je een upgradable pakket:
Symphonic Orchestra (East West)

Check Best Service voor een overzicht wat er allemaal te krijgen is (in alle prijsklassen van enkele honderden tot ca tienduizend euro!).
http://www.bestservice.de/group.asp/de/instrument_classic_complete_oorchestra/524898a24p132p158p63

ik kan me nog zo'n bundel herinneren van miroslav een aantal jaren geleden waarbij sommige noten niet helemaal de juiste toon hadden zo erg dat je partijen echt vals klonken.
is erg slordig, zeker om dat beide erg goede library leveren.

Origineel geplaatst door EDP
ik kan me nog zo'n bundel herinneren van miroslav een aantal jaren geleden waarbij sommige noten niet helemaal de juiste toon hadden zo erg dat je partijen echt vals klonken.
is erg slordig, zeker om dat beide erg goede library leveren.

Nog niet ontdekt.......gelukkig.
Het lijkt me, dat als dat er in zat, ze het er met deze 24-bit versie en herbewerken van de samples, uit hebben gehaald. Zou je toch verwachten......:confused:

heb je bij alle sample pakketten maar 16 vst slots?
of kan je dit meermaals herhalen?
bv in "mappen" 1ste map 16, van viool, bas....
2de map bv 4, van percussie,cello...

heb je bij alle sample pakketten maar 16 vst slots?
of kan je dit meermaals herhalen?
bv in "mappen" 1ste map 16, van viool, bas....
2de map bv 4, van percussie,cello...

Ik hoop dat ik begrijp wat je bedoelt:
Je kunt óf één multi-sample inladen, of een aantal (max 16) aparte samples per geopend VST instrument. Die zitten dan natuurlijk op tot max. 16 MIDI kanalen van die VST poort. Daarnaas kun je Miroslav meermaals in je VST groep aanmaken; die krijg je dan te zien als Miroslav1, Miroslav2, Miroslav3 etcetera. Dan heb je dus meer instrumenten gelijktijdig inzetbaar.

Hoe meer je er opent, des te meer geheugen heb je nodig. In mijn PC zit 1Gb RAM, en dat is vooralsnog voldoende.
Het maximale wat ik daarmee tot nu toe gedaan heb is gelijktijdig Miroslav 3x geopend met meerdere multi-samples en een aantal aparte samples. Dan had ik altijd nog een paar honderd MB werkgeheugen vrij.

Wel aangezien peter S. maar niet binnenkomt in de winkel, zal ik heb maar eens bestellen via het internet.
Alee hopelijk lukt het nu zo.
Maar is via de bestservice een goeie manier?
Of elders...
tips welkom.

doei

Ik heb wel eens wat direct bij Bestservice gekocht. Ging wel goed. Wat ze op voorraad hadden stuurden ze direct, het andere kwam apart erna. Mijn ervaring van toen (zeker jaar geleden) is dat ze ook goed op een verzoekje per mail reageerden.

Iemand die mij kan vertellen hoe de pakketten van Miroslav en Peter S. zich verhouden tot het orchestral board in een Kurzweil K2600?

hallo,
arnomusicman, ik vind persoonlijk dat jij nog veel hebt betaalt voor miroslav...
want ik heb veel vergeleken en er zijn nog redelijk veel plaatsten waar hij goedkoper staat...

ik heb deze middag mijn peter... kan al nie meer wachten!
tot later
doei

Back