OS X Drivers voor Evolution mk-249c

Knoeki

Nieuwkomer
Aloha,

Ik ben op zoek naar de OS X drivers voor mijn Evolution MK-249c midi-keyboard...

Bij het keyboard zat wel een CD-rom met drivers, maargoed, die waren natuurlijk weer alleen voor windows..>_>
Dus ik naar de site van evolution gaan om die drivers te downloaden... blijkt het dat ze ermee gestopt zijn...

dus hier mijn vraag... is er iemand die weet waar ik de drivers _wel_ kan downloaden? of heeft iemand ze toevallig?

...nee, ik ga niet overstappen naar een piece of shit windows PC...>_>

/knoeki

je kan hem gewoon aansluiten op je computer, geen drivers nodig !

sluit hem aan, zet het klavier aan en de computer herkent hem automatisch. kijk na het aansluiten voor de zekerheid bij hulpprogramma's > audio/midi > midi apparaten of hij er tussen staat.

Origineel geplaatst door elektrovolt
je kan hem gewoon aansluiten op je computer, geen drivers nodig !

sluit hem aan, zet het klavier aan en de computer herkent hem automatisch. kijk na het aansluiten voor de zekerheid bij hulpprogramma's > audio/midi > midi apparaten of hij er tussen staat.

hmmm... ok... ik ga het nog ff proberen... ik had het eerder al geprobeerd, maar toen werkte het dus niet.... ik hou jullie op de hoogte...

/knoeki

nou... keyboard wordt niet herkend door OS X of Reason...>_<;;

Ik had de drivers ooit, maargoed, computer opnieuw geinstalleerd, kwijtgeraakt, etc...

nog andere ideën?

Origineel geplaatst door Maks
gewoon down'en op m-audio.com toch?

:Z

heb ik geprobeerd... maar er wordt gezegd dat ik de drivers niet nodig heb (alsof ik dat zelf niet mag beslissen =P)

anyway, het keyboard wordt nu wel enigssinds herkend in Reason, ik kan 'm alleen nog niet gebruiken....>_<;;

/knoeki

Heel vreemd, ik kan me herinneren dat dit soort keyboardjes via een soort standaard interface direct inzetbaar waren binnen audio programma's inclusief alle opties. Welke versie van OS X draai je?

Origineel geplaatst door elektrovolt
wat raar... staat je keyboard niet gewoon aangegeven als usb midi apparaat ?

nope... ik gebruik gewoon de standaard driver bij audio/MIDI setup... verder staan er geen apparaten bij...

Origineel geplaatst door bikkel
Heel vreemd, ik kan me herinneren dat dit soort keyboardjes via een soort standaard interface direct inzetbaar waren binnen audio programma's inclusief alle opties. Welke versie van OS X draai je?

Mac OS X 10.3.9....

Misschien dat dat pas vanaf 10.4 werkte....maar volgens mij moet het toch echt al met 10.3.9 werken.....

nou, ik heb een hele tijd ermee zitten klooien, maar ik krijg het niet voor elkaar...
Is er toevallig iemand die de drivers naar me toe kan e-mailen? van M-audio kan ik ze niet downloaden...>_<

/knoeki

Back