W30 Vraagies[scsi] Monitor?

R-ond

Gepokt en gemazeld
overleden lid
paar vragen net een w30 binne fatt app
mooie staat en nog scs1 erop ook eig wist t geen eens ,...klepje zat er nog op
maar ik heb nog geen disks ja een stuk of drie!!!
wat is makkelijkst wat van t net plukken ,..
bv
http://gamelay.usami.com/~netboy/w30/sites/w30.msoft.it/specs.html

AANGEZIEN T EEN S330 OOK IS ISTER EEN MOGELIJKHEID OM ER EEN MONITOR AAN TE HANGEN ,.....?
lijkt me lol
en van wav naar sample format w30 moet je dan een bepaald programma nemen die t confered ofso,...
oja ik hebter scsi op ,...maardat komt later wel ,...
nog geen werkende scsi in mn pc
wel makkelijker want dan kan ik denk ik wav naar w30 format op mijn pc direct via scs1 cable sturen naar w30 ,...klopt ???
thnx maar weer alvast :halleluja

De W30 heeft geen uitgang voor een monitor, dus helaasch...

Verder werkt de W30 helemaal disk based, dus ook wat betreft SCSI, en gebruikt daar een eigen (lees: niet-DOS/niet-standaard) formaat voor. Ik heb nog niet eens voorbij zien komen of je ueberhaupt wel iets kunt een SCSI HD/ZIP die door/voor de W30 geformatteerd is. Correct me if I'm wrong, btw ;)

Wat i.i.g. wel kan, is disk images vanaf PC op een floppy zetten en die floppy vervolgens op de W30 inlezen en op de SCSI unit overzetten. Is wel wat omslachtig, natuurlijk.

Weet je trouwens zeker dat jouw W30 ook echt SCSI heeft? Alle W30's hebben nl. een SCSI-poort, maar je moet wel de KW30 inbouwkit (bestaat uit 1 chip) erin hebben om ook echt SCSI te hebben. Dat het klepje er nog steeds op zat, is wel een veeg teken aan de wand, zeg maar ;)

Overigens ben ik heel voorzichtig begonnen met een librarian voor schijfjes van deze Roland-lijn (W30, S550, &c.), die ik op termijn ook via een website wil ontsluiten. Wegens verhuizing staat het werk eraan redelijk stil, op het moment, maar ergens in januari ga ik er wel weer verder mee. Een van de features die op het lijstje staan, is om een aantal Tones te selecteren uit de hele bibliotheek van Tones en daar een disk image van te maken. Dat image kun je dan weer op floppy zetten, inlezen en op de SCSI unit overzetten.

Back