MS2000 modulatie-wheel vraagje

SergeL

Ingeburgerd
Ik heb sinds kort een MS2000b KB en heb het ding inmiddels al redelijk onder de knie. Echter 1 ding kan ik maar niet ontdekken op die bak en dat is hoe ik een functie aan het modulatiewheel toewijs. In de handleiding staat alleen maar dat het wiel in het geval van de presetgeluiden standaard LFO2 bedient, maar verder niks. Het apparaat zelf heb ik van haver tot gort uitgeplozen, maar ook daarin kan ik het niet vinden. Ik zou er haast aan gaan twijvelen of het überhaupt kan, maar dat zal toch wel.... Wie oh wie kan mij vertellen hoe dit gedaan kan worden?

Camiel, bedankt voor je tip! De functies worden idd toegewezen in de cross-modulatiesectie mbv 'midi 2'. De logica hierachter is wat mij betreft mijlen ver te zoeken, maargoed het werkt. Jammer is hierdoor wel, dat de mogelijkheden niet echt overhouden. Ik had het bv ook wel leuk gevonden om een stage in de envelope te kunnen bedienen of de PWM. Dat zijn geen rare wensen lijkt me en het had Korg geen cent meer gekost om dat er ff in te proppen.

jij wilt een synthesizer met een modulatie matrix, of terwijl dan kun je elk knopje, lfo, modulatie wheeltje of wat voor input dan ook, aan elk knopje, envelope, filtertje, oscs, of welke output dan ook linken

ik heb zelf de virus en de ion die het kunnen, en het maakt ze ook meteen de meest uitgebreide synths die ik heb, je kun het zo gek niet bedenken of het is aanmekaar te moduleren.

Nouja, dat is weer het andere uiterste en ook niet helemaal de gedachte achter deze synth naar mijn mening. Maar ik vind dat het prima bij de MS2000 had gepast, om een extra page in het menu te hebben voor het toewijzen van een grote variateit aan parameters aan het mod.wheel. Het is immers een performance-synth pur sang. Maargoed, je kunt osc2 via het wiel wel detunen en dat leverd een hoop aangename herinneringen op aan de OB-serie. Das ook wat waard 8)

Back