RME Hammerfall & Winamp

pazkal

Stamgast
Hallo!

Ik ben sinds gisteren de trotse bezitter van een RME Hammerfall. Na installatie van de meest recente drivers wordt de kaart herkend door Live & Soundforge, maar Winamp ziet hem niet.

Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

gr.
P

RTFM :W

Ik zou niet durven posten als ik dat niet al gedaan zou hebben natuurlijk...;)

Maar ik maak uit je comment op dat het er wel in staat, dus ik zal iets gemist hebben...

Origineel geplaatst door fuse
RTFM :W

Lijkt me sterk dat in de manual van winamp staat hoe je een RME als geluidskaart kunt selecteren.

Goed verhaal Fuse...lekker eenduidig ook.

Afijn, het betreft niet alleen Winamp, XP ziet de RME niet als geluidsapparaat en hij is niet te selecteren als standaard-apparaat voor het afspelen van audio. Dat betekent dus dat systeemgeluiden er niet door afgespeeld worden maar daar heb ik geen problemen mee. Hierover staat idd. wel iets in de RME manual, maar dat bedoel ik dus niet.

Van Winamp ben ik gewend dat hij naast het 'primair geluidsstuurprogramma' (=standaard apparaat voor het afspelen van audio) ook je andere kaarten weergeeft in 'preferences'. Dat is voor de RME dus niet het geval en daar wil ik graag iets aan veranderen.

Als Windows hem niet zou zien zou je ook hem ook niet met Live en Soundforge kunnen gebruiken.

Origineel geplaatst door pazkal
Goed verhaal Fuse...lekker eenduidig ook.

Afijn, het betreft niet alleen Winamp, XP ziet de RME niet als geluidsapparaat en hij is niet te selecteren als standaard-apparaat voor het afspelen van audio. Dat betekent dus dat systeemgeluiden er niet door afgespeeld worden maar daar heb ik geen problemen mee. Hierover staat idd. wel iets in de RME manual, maar dat bedoel ik dus niet.

Van Winamp ben ik gewend dat hij naast het 'primair geluidsstuurprogramma' (=standaard apparaat voor het afspelen van audio) ook je andere kaarten weergeeft in 'preferences'. Dat is voor de RME dus niet het geval en daar wil ik graag iets aan veranderen.

hey, ik meen dat ik dit ook gehad heb, maar apparaatbeheer misschien een optie? denk dat die rme nog niet helemaal lekker staat in xp! je zou hem gewoon in het configuratiescherm dan bij geluiden en audioapp. gewoon ook kunnen kiezen.

hij moet zowiezo in windows geluidsmixer staan anders kan je er niets mee.

Nooit zelf een RME gehad, maar geloof dat de kaart geen DirectX ondersteunt en laat dat nu net vaak de standaard afspeeldriver zijn van winamp. Dusch in Winamp ctrl-P en ipv directx waveout selecteren en configureren voor je RME.

Maareh ... komop :) route winamp gewoon via je onboard geluidskaart. Lijkt me nou niet bepaald een criteria voor een RME kaart. En ehm mail anders even met RME, daar hebben die jongens een support afdeling voor.

Back