Yamaha CS1x - midi setup

Ariff

Nieuwkomer
Hoi,

ik ben totaal nieuw in midi/synth gebeuren, en ben al enkele dagen bezig met het aansluiten van een cs1x op mijn pc. Ik krijg echter totaal niets aan de praat. De cs1x is aangesloten via midi kabel. Wanneer ik via een monitor programma midi data probeer te bekijken krijg ik niets te zien. Heb al vanalles geprobeerd, alle mogelijke settings op de cs1x gewijzigd en getest maar steeds geen resultaat. Is er misschien iemand die ook dit toestel heeft en me eventueel wat kan helpen om de juiste instellingen te maken ?

alvast bedankt,
Ariff

wellicht heb je in en out van midi omgedraaid?

als je midikabeltje goe dis aangesloten geeft cs1x in principe altijd wel wat over de kabel naar je monitor programma, mits je in dat programma de juiste midi driver hebt geselecteerd voor midi input

hey, als ik alles beetje goed gelezen heb dan moet de midi out kabel in de midi in op cs1x, en de in -> out. Ik vroeg me af welke setting ik moet nemen met het knopje vanachter op de synth, deze heeft 4 standen Mac, PC1, PC2, Midi

Ook vroeg ik me af of ik enige instelling moet wijzigen (buiten de local on/off) op de synth zelf. alvast bedankt voor de hulp !

Trouwens het midi apparaat dat mijn pc geeft is de MPU-401. Ik weet niet of dit correct is ?

Ariff

inderdaad ff de midi ingang/uitgang switchen... dat was mijn eerste synth noob foutje ooit.
ik gebruikte toen midi over een compoort kabel waar in en out op stond en ik de boel verkeerd had aangesloten :bekdicht: was trouwens ook een cs1x......memories, sweet memories . . . . .:D

Ik vroeg me af welke setting ik moet nemen met het knopje vanachter op de synth, deze heeft 4 standen Mac, PC1, PC2, Midi

Op midi!
de andere settings zijn om via de TC Host connector de CS1X met een PC of mac te verbinden.

Ook vroeg ik me af of ik enige instelling moet wijzigen (buiten de local on/off) op de synth zelf. alvast bedankt voor de hulp !

ALs je PC een thru signaal geeft,