Korg synth - midi output van de arpeggiators

theGmus

Stamgast
Ik heb een Korg x50, de nieuwe versie van de triton LE (mocht je dat gemist hebben)

En ik probeer de midi output van de arpeggiators op te nemen in een sequencer. Volgens de handleiding is alles wat ik moet doen local control op on zetten. Dit werkt inderdaad in program mode, maar in combi mode sturen de arpeggiators helemaal geen midi naar buiten.

Ik zie niet echt de technische beperking waarom dit zo werkt. Doe ik iets fout, of is dit gewoon zo ontworpen?

Cheers,
E.

Misschien een apart midi kanaal voor de arpeggiator instellen? moet ik ook bij m'n Yamaha AN1x.

Na een middagje proberen heb ik een manier gevonden die redelijk goed werkt.

- Ik kopieer de gemaakte combination naar een multiset
- geef elk progam van deze multiset een eigen midi kanaal.
- Hit record in cubase, en neem nu de midi output van de arpegio's en de gespeelde noten van mijn keyboard op.

Op zich werkt dit wel, maar toch heb ik het idee dat het nogal omslagtig is. Iemand die wat meer ervaring heeft met recorden van een korg nog een goed idee?

volgens mij zou het ook moeten kunnen als je in de combi alle instrumenten hun eigen midikanaal geeft, scheelt toch weer een kopieeraktie. Verder weet ik niet of het nog simpeler kan, in feite is een combi een soort multitimbrale setup, waarin de verschillende timbres op kanaal 1 zijn gezet. Vandaar waarschijnlijk ook dat je niet zonder meer de arpeggiator kunt opnemen, een combi bestaat eigenlijk uit verschillende sporen.

In een combi kan ik de instrumenten inderdaad op een ander kanaal zetten. Maar moet ik vervolgens kiezen of die naar ext of int gestuurd worden. Als ik dan de PC midi thru laat sturen dan werkt het wel.

In een multiset kan ik de kanalen instellen op 'both', en dat werkt veel lekkerder vind ik. Ik hoef dan niet speciale instellingen te wijzigen als ik wil gaan opnemen.

Het zal wel worked as designed zijn, al begrijp ik de reden ervan niet echt.

Back