Hoontech/St Audio Media 7.1

Thizzo

Nieuwkomer
Hallo iedereen,

Ik kan de Hoontech/ST Audio Media voor 110 euro krijgen van iemand

11122.jpg

Hij zou eigenlijk 350 euro kosten, is dit een goeie deal? De kaart lijkt me wel wat verouderd (uit 2002 ofzo????). Of is deze kaart van dermate goede kwaliteit dat dat niet uitmaakt? (voor sommigen zullen alleen geluidskaarten van 1000 euro van goede kwaliteit zijn, maar voor de goede orde: ik zit nog met een Creative Labs kaartje te pielen)

Of kan ik beter voor een nieuwere kaart gaan zoals de E-mu 1212m ofzo (ik wil er niet meer dan 150 euro aan uitgeven), omdat die meer mogelijkgheden heeft?

Kent iemand deze Hoontech / St Audio kaart? (of de naam van de fabrikant nu Hoontech of St Audio is is niet helemaal duidelijk

Edit:
Jullie willen natuurlijk ook weten waar ik em voor wil gebruiken. Ik wil em gebruiken om een midikeyboard op aan te sluiten, dus een lage latency is wel een pre. Ook wil ik m'n gitaar er op aansluiten, dus die microfoon aansluiting moet ook goed zijn.

Edit 2:
Sound-On-Sound review (van januari 2003):
http://www.soundonsound.com/sos/Jan03/articles/staudio.asp

Laatst gewijzigd:
Ik heb zelf ook een Hoontech DSP 2000 soundkaart en maak hier al jaren opnames mee. Enkel jaren geleden heeft ESI de firma Hoontech (ST Audio) overgekocht. Sindsdien zijn de drivers een stuk verbeterd.

Zoals je zelf al aangeeft is de geluidskwaliteit niet te vergelijken met duurdere alternatieven, maar voor deze prijs heb je wel degelijk iets in handen waarmee je deftige resultaten kunt boeken.

okay, is ie kwa latency een beetje goed deze?

en is deze niet dermate verouderd dat ik een aantal mogelijkheden mis als ik deze koop in plaats van een wat nieuwere E-mu 1212m?

Ik moet zeggen dat ik zelf een Hoontech Audio DSP 24 Value heb gekocht flink aantal jaar geleden, maar dat ik hier niet blij van werd.

Alleen het installeren was al drama onder toen nog win 98. Qua dynamisch bereik is de kaart wel goed, maar qua latency en installeren was het niet echt toppie :) Ook klopte de handleiding niet.

Natuurlijk zal er een hoop veranderd zijn, maar ik ga nooit meer voor Hoontech of ST audio. Liever iets meer uitgeven en fijn stressvrij met je apparatuur werken!

Plaag

Zoals ik reeds vermeld had: onder Windows XP draait het vlotjes met de nieuwe drivers van ESI.

Ik heb een latency van 11ms.

Back