nieuwe track

Deze track heb ik gemaakt voor een soort interactieve videoinstallatie die vanaf volgende week in de Laurenskerk in Rotterdam te zien zal zijn, als onderdeel van een tentoonstelling over verleden, heden en toekomst van het Laurenskwartier, waaraan wij als audiovisueel ontwerp- studenten van de Willem de Kooning academie hebben meegewerkt.
Het moest eigenlijk een soort combinatie van op straat opgenomen geluiden en muziek zijn, maar het geluid wat ik had opgenomen klonk nogal bagger dus heb ik alleen aan het begin en eind een beetje gebruikt. Voor de rest heb ik het in een paar uur in elkaar gezet, wat ook wel weer eens leuk is voor de verandering :)
Zoals gewoonlijk, drums in Battery, synth geluiden uit de Nord en de Lightwave synth van Creamware, even gauw gemasterd met de Endorphin compressor plugin.

Er moet dus eigenlijk nog wat aan geschaafd worden maar hij klinkt zo ook wel ok dacht ik.

Commentaar natuurlijk altijd welkom.

je kunt hem hier dowloaden: http://wdka.hro.nl/~0531557/Academia.mp3

Grappig niets aan de hand muziekje.
Weer eens heel wat anders. :)

Het midhoog (3khz) is misschien iets teveel en de bas mag misschien wel heel iets meer. (misschien toch te lang zitten luisteren?)

En die samples zijn wel vet zeg.
Buitenopnames maken is niet echt makkelijk. (goede apparatuur is een must, zeker als het winderig is)

ja volgens mij zit het laag nu voornamelijk in de 90-120 Hz regio, en niet echt genoeg sublaag. Dat kunnen mijn hifi speakertjes dus niet zo goed weergeven dus dat mist altijd een beetje bij mijn mixes. Ik zal er eens een boost in de 50-60 Hz tegenaan gooien kijken hoe die dan klinkt.

Wat betreft die buitenopnames, ik had aleen een gare microfoon en een minidiscje, en uiteindelijk heeft 'ie alles nog in mono opgenomen ook dus dan is eigenlijk meteen het hele effect weg. jammer.

dat zal ik dan maar als compliment opvatten ;)

Nog een aanvulling, ik heb nog een rustige soundscape gemaakt voor het intro scherm van de installatie. Lekker simpel maar wel sfeervol. Luister en zweef :)
Voor de rotterdammers onder ons, kom eens een keertje langs in de Laurenskerk als je tijd hebt.

http://music.planetz.com/pulsar/Intro_screen_BGM.mp3

om gewoon even heel kort te zijn; hij luistert lekker weg! (ook wel ideaal voor zo'n project denk ik)

Back