Vraagje over novation drum station

Fluppe

Nieuwkomer
Hallo,

Kan mij iemand vertellen welke instellingen je moet doen ( met emagic logic) om op verschillende midikanalen met de drumstation te kunnen werken! Ik kan maar telkens 1 spoor gebruiken. Moet ik iets veranderen in de instellingen van de drumstaion of in logic zelf?
Alvast bedankt!!!
;)

Ik gebruik zelf een MPC als sequenser en maak verschillende sporen aan bijv. 1 Bassdr, 2 snare, 3 Hihats etc.
en geef die sporen gewoon allemaal hetzelfde midikanaal. kanaal 10.

een drumstation is niet multitimbraal in de zin dat je op meerdere midikanalen kunt aansturen. De verschillende drumgeluiden hebben gewoon allemaal een eigen nootnummer in een drumprogrogramma. Als je meerdere sporen wilt maken voor de drumstation dan is de manier van Martune prima!

Laatst gewijzigd:
maar je kan dus zwel in een seq. zeggen track 1 = basdrum = midi channel ,..10
en baasdrum is c1
en snare = midichannel 10 snare = d1...ensio voort

Allereerst welkom!

Je moet inderdaad óf op verschillende sporen, maar kan ook op hetzelfde spoor, verschillende noten gebruiken voor de verschillende instrumenten. Wel allemaal op hetzelfde midi kanaal.

@Hazes: hij is wel multitimbraal maar jij bedoelt waarschijnlijk dat hij niet in midi omni mode kan.

Origineel geplaatst door klausito
Allereerst welkom!

Je moet inderdaad óf op verschillende sporen, maar kan ook op hetzelfde spoor, verschillende noten gebruiken voor de verschillende instrumenten. Wel allemaal op hetzelfde midi kanaal.

@Hazes: hij is wel multitimbraal maar jij bedoelt waarschijnlijk dat hij niet in midi omni mode kan.

@Klausito:
niet multitimbraal in de zin dat je op meerdere midikanalen kunt aansturen
;) Natuurlijk kun je wel verschillende sounds aansturen, zowel los als gelayerd :)

Origineel geplaatst door Hazes
@Klausito: ;) Natuurlijk kun je wel verschillende sounds aansturen, zowel los als gelayerd :)

Ja dat zeg ik toch. Maar wel allemaal op hetzelfde midi kanaal.

meerdere midikanalen kunt aansturen
Dr. Phil Hazes: Dit noemt men toch omnimode en is iets anders dan multitimbraliteit? Dat wilde ik eigenlijk zeggen.

Wat ik overigens best jammer vind. Nu kan ik bijv. vanuit mijn 309 het drumstation telkens slechts 1 instrument tegelijk laten aansturen, afhankelijk van welk midi kanaal ik het drumstation in stel.
Met een SQ16 zal dit wel goed gaan dus je kunt je afvragen of dit een beperking van de 309 of de drumstation is.

Laatst gewijzigd:
Back