Advies gevraagd JD-800 (en Microwaves)

sine+onic

Nieuwkomer
Ik Heb op een 2e hands site Roland JD-800 gevonden. Aangeboden door ene belgt die de gaat onder de naam Dafkn of (Dafkon Dafkon). Voor zover ik weet vraagt hij er een heel aantrekkelijke prijs van 600 euro voor. Het lijkt bijna te mooi om waar te zijn dus verifieer ik hier maar even, wat mag een 2e hands JD-800 kosten, en is er iets bekend van die Dafkon Dafkon, van wie ik hem wil kopen?

PS. volgens een mailtje van Waveworld verkopen ze Microwaves XTk's (10) voor 1199. Dat is ongeveer 250 euro onder de prijs die ik normaal zie. Lijkt me leuke alternatieve deal. Daar nog wat over te zeggen?

Heb mijn mint JD-800 ooit voor 1400 gulden gekocht.

hier staan er nog een paar in Duitsland

1400 piek aai
Ik had de advertentie ook op ebay.de gezien klopt erg aantrekelijk.

Laatst gewijzigd:
€600 is een mooie prijs.

Heb ik voor die van mij ook ongeveer betaald.

de naam Dafkon Dafkon zegt me niets.
Misschien een van de belgische leden hier?

Maar je kunt hem natuurlijk zelf bij hem testen neem ik aan.

En neem anders iemand mee die een JD800 heeft, die weet waar ie op moet letten.

ow en je krijgt er geen spijt van als je hem koopt......

Origineel geplaatst door bambamstudio
€600 is een mooie prijs.

En neem anders iemand mee die een JD800 heeft, die weet waar ie op moet letten.

let op de kleinere knopjes (bij het filter zo uit mijn hoofd) die hebben de neiging na veel gebruik te gaan hangen.

voordelen: hij is mooi om te zien, strings zijn fantastisch en super veel hands-on control en snelle edit mogelijkheden;

nadelen: midi is relatief traag en multitimbraal moet je niet gebruiken omdat de geluidkwaliteit dan een stuk minder is.

prijs van 600 euro is goed, bedenk hij was nieuw 5000 piek.

Was de aftertouch bij die dingen ook niet iets waar je goed op moest letten of het nog werkt? Of moest je belachelijk ver doordrukken om je aftertouch tevoorschijn te krijgen.

Staat me iets van bij...

De aftertouch is idd wat stug, dit hoeft volgens mij geen "bug"te zijn want ik had de jd-800 bijna nieuw.

De pitchbender is ook een punt vaan aandacht, zoal Bambam al zei. :)

Back