Ricardo Munoz - I Saw You Dancing

Marando

Poesie!
Nog net op het randje van het jaar 2006 wil ik deze track nog even met jullie delen.

Voor de mensen die onze vorige nummers hebben gehoord, The Least I Can Do en Hear Me Now is dit wel een iets andere stijl dan jullie van ons gewend zijn, namenlijk iets wat volgens mij thuis hoort in de R&B genre.. (toch?!)

Ik geef gelijk toe, ik begeef me op een terein waar ik nog veel moet leren, want dit is de eerste keer dat ik zoiets heb geproduceerd!

Hopelijk genieten jullie weer van Ricardo zijn mooie sound! Oh en er wordt ook in gerapt, door niemand minder dan onze geweldige songwriter Nanno!

I Saw You Dancing

All the best for 2007!! :biertje:

Hey Marando (en Ricardo en Nanno),

De melodie en teksten lijken me prima in orde zo. De muzikale begeleiding mag voor mijn gevoel wel wat heftiger. De strings/pads die ik nu hoor zijn misschien in mijn oren wat te lief. Het geheel misschien iets meer spicy :W maken met synth geluiden (zoals bijvoorbeeld bij die nieuwe van justin timberlake, waar die hoofdmelodie gesliced erdoorheen komt) en effecten, basslijnen die grooven en ritmische variaties.

Ik kan me voorstellen dat dit andere koek voor je is, in tegenstelling tot de tracks die ik tot nu toe van je hoorde. Wat mij het meest opvalt bij R&B muziek is toch de ritmische groovy feeling met minimale geluiden, maar vaak maximaal/smooth geproduceerd *D (basslijnen waarvan je sluitspier het spontaan begeeft, allerhand bijgeluidjes net op de juiste plaats).

Ik hoop dat je er wat mee kunt, je track is in ieder geval goed op weg als je het mij vraagt!

keep 'em coming :dj:

Alan

dit werkt echt niet voor mij,
opeenstapeling van clichés,

ben ook niet echt een liefhebber van het genre :)

Melodie en tekst zijn inderdaad prima. Ik wordt alleen een beetje gek van dat gehijg op de achtergrond... De drum klinkt hier een beetje droog en leeg, alsof er wat mist.
Verder perfect, klinkt lekker, alhoewel het niet mijn genre is.

:okdan:

Iedereen bedankt voor de eerlijke mening! Dat wordt erg op prijs gesteld!
Ik ga eens om de tafel met Ricardo en Nanno en eens kijken of we iets kunnen doen om dit toch wat minder cliche te maken.

Frans K, kan je me vertellen wat je vreselijk vindt aan de raps, zodat ik weet waar ik op moet letten. (de tekst, de uitspraak, de snelheid... etc..) Alvast bedankt!

Nou goed,

als ik even de onderwerpkeuze achterwege laat:

Zijn uitspraak klinkt alles behalve natuurlijk, daar gaat de hele track op achteruit vind ik. Hij 'flowt'(mede door de uitspraak) niet lekker, een beetje onhandig, ik krijg hierdoor het idee dat hij het nog niet zolang doet (?). Snelheid maakt niet veel uit, heeft puur met de flow te maken, persoonlijke keuze van de rapper eigenlijk.(edit)Hij komt allesbehalve zelfverzekerd en relax over, je hoort datie probeert maar toch niet echt overtuigend overkomt voor mij.(/edit)

En ja even een stukje subjectiever: ik vind de raps tekstueel echt niet kunnen. Ik ben van de mening dat dichtwerk in een zekere zin een boodschap moet herbergen en geen gimmick.. maar goed.

Vind de zanger wel een talentierter bursche, maar komt bij dit soort dingen niet echt goed tot zn recht vind ik. Ik hou niet zo van zeiken op andermans creaties.. maar andere dingen die ik van jullie heb gehoord waren echt véél cooler. IMHO

Het klinkt mij iets te zoetsappig! Melodielijnen zijn wel weer okay
Doet me een beetje denken aan de rapstijl die je in de jaren '90 hoorde in die poppy dancetracks. Dus niet kunnen rappen, maar wel doen voorkomen dat het rap is. Niet negatief bedoeld, maar de lat ligt tegenwoordig hoger denk ik.
Ricardo heeft meer een stem voor ballads. Ik zou me meer richten op de stijl van de tracks die je al eerder hebt gepost

Groet Erik

je moet nu echt wat aan die drums gaan doen, kvind erg eentonig en slecht, je gebruikt volgens mij hele track 1 loopje kick snare hat. zang is weer prima en goed opgenomen, klinkt lekker pro. Echter staat de zang kwaliteit (buiten het feit wat catalunya hiervoor al zei) niet tegenover muzikale kwaliteit. Er gebeurt mij veelste weinig, zo vind ik het refrein matig ingeleid en het refrein zelf raakt mij ook niet. Ik vind dat je verkeerde sounds gebruikt. Bijvoorbeeld: opeens een gitaar, een vrij simpele synth gitaar in het slot. Waar die gitarist opeens vandaan komt, joost mag het weten.

Muzikaal vind ik dit wel heel simpel klinken, een ook heel basis (wat ik cker niet van jou gewent ben), sound is nog steeds goed,afmixen,etc maar muzikaal is dit toch wel het minste wat ik van je heb gehoord.

sorry, maar mss aan harde kritiek heb je mss wat :P. :erm:

Yeah, iedereen weer hartelijk dank voor de eerlijke feeback! Niemand hoeft zich zorgen te maken dat hij/zij mij kwetst, want juist door eerlijke feedback kan ik beter worden, want nu weet ik waar ik aan moet werken!!

Ik heb al contact gehad met Ricardo en hebben besloten dit nummer eerst even in de kast te leggen en ons te focussen op tracks waar we iets meer kaas van hebben gegeten en wat volgens velen ook beter bij Ricardo zijn stem past!

Nogmaals, het feit dat jullie de moeite doen om te luisteren en om feedback te geven vind ik geweldig! Hier kan ik wat mee! :okdan:

Erg goed ik hoor alleen je accent te duidelijk dat kan echt niet, die autotune trek ik ook niet echt, verder top nummer... :okdan:

Origineel geplaatst door Galo
Erg goed ik hoor alleen je accent te duidelijk dat kan echt niet, die autotune trek ik ook niet echt, verder top nummer... :okdan:

Thanks! (toch nog iemand positief ;) )
Maar ik gebruik geen autotune, maar melodyne, en geen auto setting maar gewoon met de hand wat "foutjes" wegwerken..

Toch he.. weet je dat iemand hetzelfde zei toen ik een oudere versie lied horen zonder enige vorm van pitchtune correction? Toch wel appart.. :-) Maar je hebt gelijk, in deze versie is wel gebruik gemaakt van pitchtune correction.
Ik probeer het zo min mogelijk te gebruiken en Ricardo heeft sinds hij zangles heeft ook serieus steeds minder pitchtune correction nodig, maar vaak kan een snufje hier en daar het toch mooier maken. (Wordt niet voor niets gebruikt bij zowat alle commerciele tracks van zowat alle grote artiesten.. :engel: )

Bedankt voor je feedback!

Iedereen een goede jaarwisseling!!! :biertje:

seven turdy? tings? uitspraak van de rapper vind ik niet oke! Voor de rest is het mijn muziek niet. Ik heb betere dingen van je gehoord. Qua mix vind ik die rimshot niet snappy genoeg. Die moet er echt uitknallen, hij klinkt nu dynamisch erg beperkt..
Maar ik hoor wel potentie in jouw producties! Top!

Allereerst de beste wensen voor 2007 dat het een muziekaal jaar wordt.

Jullie nieuwe track klinkt weer goed en glad , ik ben niet erg thuis in de r&b
maar ik vindt de productie erg goed.

groeten Tonny

Ik vind het nummer wel lekker lopen. Als je er wat hardere kicks in verwerkt dan voelt het nog wat beter. Over de stem hoor je mij niet klagen. Vind hem wel mooi bij het liedje passen. Ik heb de andere liedjes van jullie nog niet gehoord maar die ga ik nu zeker nog even beluisteren.

groet

Back