[Vocal/Piano] I Can Not Love You

Marando

Poesie!
Hallo allemaal!

Na jullie geweldige feedback op onze vorige nummers, kan ik het natuurlijk niet laten om weer wat nieuws te laten horen. Helaas geen directe download, want, zoals sommige al weten, Ricardo staat op het punt om een contract te tekenen bij een top producer met daarboven een top publisher! Maarja.. streamen mag wel, dus wie houdt ons tegen?? ;)

Het is een kort nummer, nog niet helemaal af. Er zit helaas ook erg veel ruis in de zang opname, maar Ricardo en ik hebben ons best gedaan om dat er uit te knippen... maar het is een demo, dus zo erg is het ook weer niet eigenlijk.. :engel:

Dit keer is de productie/songwriting/lyrics volledig van Ricardo, ik heb me bezig gehouden met 't mixen en masteren.

Naja.. hopelijk vinden jullie het mooi!

I Can Not Love You

Origineel geplaatst door Brutal Bass
Echt wel MOOI, demo of niet !

Die andere nummers zijn ook heel erg goed..

:halleluja

Groet,

BB
He bedankt man! Ben trouwens ff aan het luisteren naar wat tracks van jou op soundclick... lekkere producties heb je er tussen zitten zeg! :) (luister nu naar "Your Speakers !!" .. nice!)

Origineel geplaatst door ruudvee
Liefde en relaties, ik heb er totaal niets mee, maar wel weer een mooie track.
Naar mijn idee niet erg hit gevoelig, maar heb hem wel met veel plezier helemaal beluisterd.
Thanks! Denk ook niet echt dat het hitpotentie heeft.. maar het kan, misschien in een iets ander jasje, wel prima op een album staan denk ik. :)

Zeker wel mooi;) Niet mijn stijl van die zwijmel dingesen.. maar deze tekst blijft lekker nuchter, is mooi! Volgens mij is het zeker wel hit materiaal!

geweldig, wens me nog een keer zo'n level van controle en emotie in m'n stem! De productie is super, mooi pianospel, niet te clean lekker gevoelvol. De track doet me alleen niet zoveel als jullie vorige dingen, ergens vind ik m te rechttoerechtaan, zowel harmonisch als qua tekst, zo kun je m.i. niet echt meer eindigen op "theres nothing left to say". Maar op een album doet ie het vast goed, denk ik, en het ligt allemaal heerlijk smooth in het gehoor.

Ik vind de productie echt goed, heb me niet aan de kwaliteit van de zangopname gestoord dus dat valt echt wel mee met die ruis. Goed pakkend nummer ook, had wel een opbouw naar het einde verwacht dus wat extra instrumenten (bas, gitaar?) die zo halverwege het nummer invallen. :okdan:

Klink wel erg lekker! Wat voor mic en preamp en audiokaart en FX processing heb je gebruikt?

De klank van je stem doet me een beetje denken aan de zanger van Coldplay.
Klinkt erg goed:okdan:

Bedankt allemaal voor jullie feedback! :)

Origineel geplaatst door boeklanoei
Klink wel erg lekker! Wat voor mic en preamp en audiokaart en FX processing heb je gebruikt?

SE Electronics z5600a tube microfoon > Focsurite Saffire > Waves Diamond en Waves SSL bundle voor alle FX

De opname kan veel beter, want het is opgenomen in een ruimte met een erg luidruchtige computer.. je moest de kale opnames eens horen... dan heb je 't gevoel dat het onbruikbaar is.

Ik merk nu trouwens ook dat door het converteren naar mp3, het geluid erg vaak clipt, terwijl het wav bestand gelimit is op -0.1dB. Wordt tijd dat iedereen 1Gbit up en down verbinding heeft. Hoeven we nooit meer te compressen, maar kunnen we gewoon onze 24bit masters sharen :D

super vet man.

toch die mic maar pleite? hehe ;)
focusrite is ook topperder dan wat je had... goed bezig marando en ricardo :D

Origineel geplaatst door virkaz
super vet man.

toch die mic maar pleite? hehe ;)
focusrite is ook topperder dan wat je had... goed bezig marando en ricardo :D

He kerel!!

Die z5600a is bijzonder veel beter dan de Behringer B2-pro die we voorheen gebruikte.. maar erg veel verschil zit er niet tussen de Saffire en de EMU 1820 wat geluidskwaliteit betreft... en ik vraag me af in welk voordeel, als er al verschil is. Mijn EMU 1820 klinkt echt top!! (en gaat nogal wat luider dan de Saffire)

Binnekort gaan we opnames maken met de z5600a in de EMU 1820.. (en een stille ruimte!! :D )

Oh en je moet echt ff langskomen binnenkort.. je moet m'n AKG K701 ff luisteren.. you will love it!! :-)

Mooi nummer. Fijne stem(men)!!

Mbt hitpotentie : Aan het einde zou ik arrangementeel gezien nog 1 keer een couplet doen (mss andere toonhoogte?)met wat meer instrumenten (licht percussie en iets meer strings), daarna "losbarsten" met het refrein en dan langzaam wegkabbelen. Dan heb je wel hitpotentie (denk ik, mja, wie ben ik *D )

Knap hoor.

Tja, ik kan weinig anders zeggen dan dat ik het een mooi nummer vind! Pianopartij erg lekker, zang ook mooi ingetogen en toch intens.

:okdan:

Origineel geplaatst door Alansan
hej
alweer een goed nummertje joh!
heb je voor de piano weer the grand 2 gebruikt?

Thanks! En ja, wederom The Grand 2

Ik heb trouwens een betere versie (betere compressie/eq settings op vocals en minder compressie op eindmix) en deze zal ik even online zetten zodra ik thuis ben. Was ik vanacht te moe voor en vanmorgen heb ik me verslapen :Z dus geen tijd.

Back